błędy makijażowe - eyeliner

5 najczęstszych błędów makijażowych przy nakładaniu eyelinera

visage - specjalista Tipy.pl
błędy makijażowe - eyeliner
1 z 6
Eyeliner to jedno z najpotężniejszych narzędzi w naszym kuferku z kosmetykami do makijażu. Dzięki niemu podkreślisz kontur oczu lub zmodyfikujesz go, by uzyskać jeszcze lepszy efekt. Jednak nieumiejętne używanie eyelinera może przynieść więcej szkody, niż pożytku. Jakie błędy popełniamy najczęściej? Co zrobić, żeby ich uniknąć? Tego dowiesz się z dalszej lektury.
1
błędy z użyciem eyelinera - krok 1
Błąd: przerwa między kreską a linią rzęs

Jeśli po zrobieniu kreski widzisz jak między nią, a linią rzęs prześwituje skóra, oznacza to, że popełniłaś błąd. Musisz poruszać końcówką eyelinera w taki sposób, żeby wypełnić przestrzeń między rzęsami, a nawet nieco unieść górną powiekę i namalować kreskę również na wzdłuż jej zakończenia. Dzięki temu zrobiona eyelinerem linia będzie podkreślać twoje oko, a nie rozpraszać uwagę.
2
błędy z użyciem eyelinera - krok 2
Błąd: podkreślanie wyłącznie dolnej linii rzęs

To najlepszy sposób, żeby powiedzieć światu: „Hej, patrzcie jakie mam oklapnięte oczy i zmęczone spojrzenie”. Jeśli decydujesz się podkreślić dolną linię rzęs, obowiązkowo podkreśl i górną. Pamiętaj jednak, że dolna kreska powinna być znacznie cieńsza, niż górna. Najlepiej, jeśli jedynie „wykropkujesz” dolną linię rzęs i lekko rozetrzesz eyeliner.
3
błędy z użyciem eyelinera - krok 3
Błąd: używanie eyelinera w płynie wzdłuż dolnej linii rzęs

Kreska zrobiona takim eyelinerem jest po prostu zbyt mocna jak na dolną linię rzęs. Płynnego eyelinera używaj wyłącznie do podkreślenia górnej powieki (kocie oko), a dolną linię rzęs zaakcentuj miękką kredką i ciemnym cieniem do powiek.
4
błędy z użyciem eyelinera - krok 4
Błąd: obrysowywanie całego oka jedną grubą kreską

Pewnie wydawało ci się, że w ten sposób podkreślisz oczy i sprawisz, że optycznie będą wydawać się większe. Rzeczywistość jest jednak zupełnie odwrotna – przez taki makijaż oczy wydają się znacznie mniejsze, niż w rzeczywistości.

Rozwiązanie: wzdłuż górnej linii rzęs zrób kreskę, która w miarę przesuwania się w stronę zewnętrznego kącika oka będzie coraz grubsza. Wzdłuż dolnej linii rzęs zrób tylko cienką, miękką kreskę. Zatrzymaj się w pobliżu wewnętrznego kącika oka.
5
błędy z użyciem eyelinera - krok 5
Błąd: używanie eyelinera jak markera permanentnego w celu pomalowania na czarno całej górnej i dolnej powieki

Owszem, nic nie podkreśli makijażu tak jak czarny eyeliner, ale należy używać go zgodnie z jego przeznaczeniem – jako akcent końcowy, do obrysowywania oka. Jeśli chcesz uzyskać ciemny, wyrazisty makijaż, poeksperymentuj z ciemnymi cieniami do powiek, a eyelinerem zrób tylko końcową kreskę.
Strona 1 z 6

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (2)

* Pola wymagane

ewigkeit
26.04.2016
Moja teściowa. Szczególnie podkreśla dolną powiekę
ola
05.06.2015
Nie wierzę, że są osoby, które się w ten sposób malują, przecz to jakiś dramat.