ziarno dla ptaków

Jak zrobić kolby z ziarnem dla ptaków na święta?

jeanny - specjalista Tipy.pl
ziarno dla ptaków
1 z 7
Dziś coś dla wszystkich tych, którym nieobcy jest los ptaków podczas trwania zimy. Pewnie wiecie już o tym, że karmienie ich okruchami chleba nie jest zbyt dobrym pomysłem. Warto dokarmiać ptaki ziarnami. A skoro zbliżają się święta, ugośćcie je w wyjątkowy sposób i jednocześnie ozdóbcie drzewa w swoim ogrodzie. Wystarczy zrobić te urocze kolby uformowane w ciekawe kształty. A może w wieczór wigilijny ptaki przemówią do was ludzkim głosem?
P

½ szklanki wody, 1 łyżeczka żelatyny, ¾ szklanki mąki, 1 łyżka syropu kukurydzianego, 4 szklanki nasion dla ptaków, miska, foremki, papier pergaminowy, wstążka

1
Rozpuść żelatynę

Zagotuj 1/2 szklanki wody, po czym wsyp do niej łyżeczkę żelatyny i mieszaj aż do całkowitego jej rozpuszczenia.
2
Przygotuj pastę

Przelej do miski rozpuszczoną żelatynę, dodaj mąkę oraz syrop kukurydziany i wymieszaj wszystko razem. Mieszanina powinna przybrać konsystencję pasty.
3
Dodaj ziarno dla ptaków

Do pasty dodaj ziarno. Wymieszaj wszystko tak, by ziarno było równomiernie pokryte mączną pastą. Jeśli zrobisz to niedbale, twoje kolby dla ptaków nie udadzą się, bo będą zbyt kruche.
4
Uformuj kształty

Za pomocą łyżki nałóż powstałą mieszaninę do foremki. Dociśnij ją mocno łyżką i w razie potrzeby dodaj w niezapełnione miejsca (zwróć uwagę na brzegi foremki).
5
Wysusz kolby

Ołówkiem lub drewnianym patyczkiem zrób w każdej kolbie dziurkę, przez którą po wyschnięciu przeciągniesz tasiemkę. Odłóż kolby do wyschnięcia na przynajmniej 24 godziny. Po upływie tego czasu delikatnie wydostań je z foremek.
6
Powieś kolby na drzewie

Przewiąż przez otwory w kolbach wstążki, powieś je na gałęziach drzew i czekaj na wizytę skrzydlatych przyjaciół.
Strona 1 z 7

Powiązane porady

karmnik dla ptaków
Mały ptaszek
Kanarki

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane