miska z masy solnej

Jak zrobić miskę z masy solnej na święta?

angel11 - specjalista Tipy.pl
miska z masy solnej
1 z 7
Masa solna to świetny materiał na dekoracje domowej roboty. Najprostszy przepis składa się tylko z mąki, wody i soli, ale dodanie do niej odrobiny oleju lub dwuwinianu potasu sprawi, że ciasto będzie miało gładszą konsystencję. Dzięki temu, że wyprodukowanie takiego ciasta jest tanie, z powodzeniem możemy zrobić z niego piękne ozdoby na świąteczny (i nie tylko!) stół. W tej ażurowej misce na Boże Narodzenie możemy umieścić kilka bombek lub pomarańcze i gałęzie jodły.
P

masa solna (przepis znajdziesztutaj, mała metalowa miska, wałek, dwa ołówki, naczynie z wodą

1
Utwórz z masy solnej na tyle długi rulon, aby owinąć go wokół krawędzi miski. Następnie zrób osiem ruloników o długości ok. 20 cm (wszystko zależy od tego, jak duża jest twoja metalowa miska) o grubości ok 1 cm.
2
Długi rulon owiń wokół brzegu miski. Aby połączyć jego końce zwilż je odrobiną wody. Postaraj się je zlepić tak, by łączenie było jak najmniej widoczne. Z krótszych ruloników twórz łezkowate pętelki (patrz: zdjęcie). Ich brzegi łącz w taki sam sposób jak wyżej.
3
Kiedy umieściłaś na misce już wszystkie pętle, połącz ich brzegi ze sobą tak, by się ze sobą stykały (znów użyj do tego odrobiny wody). Delikatnie dociśnij je do siebie.
4
Rozwałkuj kawałek ciasta na grubość ok. 0,5 cm. Aby zyskać pewność, że ciasto jest równo rozwałkowane, po jego bokach połóż ołówki i wtedy jeszcze raz delikatnie je rozwałkuj.
5
Z rozwałkowanego placka wytnij koło. Zwilż wodą górne brzegi pętelek z ciasta i umieść koło nad nimi. Delikatnie dociśnij brzegi koła do pętelek. Tak ułożone ciasto pozostaw na misce przez dwa dni (jeśli zamierzasz suszyć je na wolnym powietrzu) lub piecz przez 4 godziny w piecu nagrzanym do 200 stopni. Czas wyschnięcia jest oczywiście orientacyjny, dlatego po jego upływie, a przed zdjęciem ciasta z metalowej miski upewnij się, czy całkowicie wyschło.
6
Delikatnie wyciągnij blaszaną miskę z tej uformowanej z ciasta. Musisz to robić bardzo ostrożnie.
Strona 1 z 7

Powiązane porady

Wachlarz origami
stroik bożonarodzeniowy
Choinka z szyszek

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane