barszcz z buraków

Jak ugotować barszcz z buraków?

JedzenieJedzenie - specjalista Tipy.pl
Barszcz burakowy/ czerwony, jest daniem chętnie jedzonym przez niemal wszystkich. Można go podawać na talerzach a także w filiżankach do picia. Jest doskonałym posiłkiem, który chętnie jest wybierany na różne okazyjne imprezy i obiady rodzinne. Poniżej znajdziesz instrukcję jak go ugotować.
P

* Kilka suszonych grzybów,
* 30 dkg mięsa z kością,
* 20 dkg kości,
* 20 dkg włoszczyzny,
* Cebulę,
* 1,5 litra wody,
* 1 liść laurowy,
* Kilka ziaren pieprzu,
* Ziele angielskie,
* 1-2 ząbki czosnku,
* 40 dkg buraków,
* Cukier,
* 1/4 - 1/2 litra kwasu burakowego.

1
Namocz grzyby najlepiej dzień wcześniej. Dokładnie opłucz kości i mięso z kością i zalej wodą dodając namoczone grzyby. Posól i postaw na małym ogniu.
2
Na dogotowaniu włóż włoszczyznę, zrumienioną wcześniej cebulkę oraz przyprawy.
3
W drugim garnku ugotuj w łupinach wcześniej dokładnie wyszorowane buraki. Gdy będą miękkie odcedź je, ostudź, obierz i zetrzyj na tarce o dużych oczkach. Następnie włóż do gotującego się wywaru i zagotuj całość.
4
Rozetrzyj czosnek z solą, włóż do barszczu, a także dodaj kwas burakowy i ewentualnie cukier. Spróbuj i dopraw jeśli istnieje taka potrzeba.
5
Podawaj barszcz z fasolą perłową lub "Jaśkiem", kaszą gryczaną i jajkiem na twardo.
6
Barszcz burakowy możesz także ugotować na rosole z szynki, na boczku a także na kiełbasie zwykłej lub białej.
7
Jeśli chcesz podać barszcz w filiżankach, musisz go przecedzić przez gęste sito, a także możesz odtłuścić. Podawaj go wówczas z pasztecikami z ciasta francuskiego lub półfrancuskiego, lub z uszkami czy kruchymi słonymi paluchami.
8
Pozostałe z wywaru mięso możesz zużyć do przygotowania nadzienia do pierogów, pasztecików lub uszek.

Powiązane porady

żurek w chlebie
zupa

Podobne porady

Komentarze (2)

* Pola wymagane

sonia
28.12.2012
ja obieram buraki kroje na cwiartki i gotuje z cebula na malym ogniu w malej ilosci wody,tak dlugo jak wloszczyzne na rosol.dodaje lyzke lub wiecej octu,wyjmuję cebule i dodaje wywar mięsno warzywny.
arminwe
29.12.2011
Ja tam barszcz robię bez żadnych kości czy mięsa. Wychodzi bardzo smaczny i można pić go również na zimno. Nie używam też cukru - zamiast dodaję trochę więcej marchewki. Również gotuję bez soli - dodaję korzeń lubczyka i sól jest niepotrzebna (korzeń ma intensywniejszy smak niż liście). Dodaję też sporo czarnego pieprzu i majeranku.
Pychotka, mniam!