choinki 3d z piernika

Jak zrobić choinki 3D z piernika?
MaryKrismasMaryKrismas - specjalista Tipy.pl

Prosty pomysł na trójwymiarowe choinki z piernika. Nie potrzebujesz zestawu foremek, ani specjalistycznych zdolności cukierniczych. Wystarczy ciasto przygotowane według zamieszczonego tutaj przepisu oraz odrobina lukru. Choinki piramidki możesz zrobić z kilkudniowym wyprzedzeniem, ponieważ ciasto piernikowe z upływem czasu jeszcze zyska na smaku. Zaczynamy?
P

ciasto piernikowe: 240g miękkiego masła, 1 szklanka cukru, 1 łyżeczka proszku do pieczenia, 1/2 łyżeczki soli, 1/4 łyżeczki sody oczyszczonej, 2 łyżeczki cynamonu, 2 łyżeczki imbiru, 1 łyżeczka mielonych goździków, 1 szklanka melasy, 2 jajka, 2 łyżki octu jabłkowego, 6 szklanek mąki, lukier królewski: 4 1/4 szklanki cukru pudru, 2 łyżki proszku bezowego (jajka w proszku), 1//4 szklanki wody

1
W dużej misce utrzyj masło z cukrem, proszkiem do pieczenia, solą, sodą oczyszczoną i przyprawami. Dodaj melasę, jajka i ocet. Dobrze wymieszaj. Stopniowo zacznij dodawać mąkę. Gotowe ciasto podziel na cztery części. Każdą z nich owiń folią śniadaniową i włóż na minimum godzinę do lodówki.
2
Nagrzej piekarnik do 190°C. Z brystolu wytnij szablon trójkąta o wysokości 37,5 cm i podstawie około 9-10 cm (duża choinka) oraz drugi o wysokości 20 cm i długości podstawy 9 cm (mała choinka).
3
Rozłóż na stole duży kawałek papieru pergaminowego. Rozwałkuj na nim jedną porcję ciasta na grubość około 3 mm. Za pomocą noża krążkowego (takiego jak do pizzy) wytnij z ciasta 4 duże trójkąty (krój ciasto po skosie wzdłuż dłuższego boku - jedne trójkąty będą skierowane do góry, a drugie w dół). Włóż je wraz z papierem pergaminowym na płaską blachę i umieść w nagrzanym piekarniku. To samo zrób z drugą ćwiartką ciasta. Pozostałe dwie ćwiartki również rozwałkuj na papierze pergaminowym na grubość 3 mm. Wytnij z każdej z porcji po 6 mniejszych trójkątów (krój ciasto po skosie wzdłuż krótszych boków). W sumie otrzymasz 8 dużych i 12 małych trójkątów. Pozwoli ci to zrobić 2 duże i 3 małe choinki.
4
Piecz pierniczki przez 8-10 minut, do czasu, aż ich brzegi zaczną się robić brązowe. Ostudź je na papierze pergaminowym. W międzyczasie zajmij się przygotowaniem lukru. W dużej misce zmieszaj cukier, proszek bezowy i wodę. Ubij całość na sztywno mikserem ustawionym na niskie obroty (około 5 minut). Gotowy lukier przełóż do szprycy.
5
Użyj lukru jako kleju i połącz ze sobą po 4 trójkąty tych samych rozmiarów. Nakładaj lukier wzdłuż ich krawędzi. Poczekaj, aż zaschnie. Jeśli chcesz, użyj go też do dekoracji (np. do zamocowania cukierków) albo oprósz choinki cukrem pudrem.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane