kartki świąteczne ręcznie robione

Jak zrobić proste kartki świąteczne?

MaryKrismasMaryKrismas - specjalista Tipy.pl
kartki świąteczne ręcznie robione
1 z 4
Samodzielne robienie kartek na święta wcale nie musi być drogie i czasochłonne. Udowodni ci to ten artykuł. Kolorowy brystol, nożyczki, odrobina brokatu i skrawki koronki – to wystarczy, żeby zrobić eleganckie kartki bożonarodzeniowe pokazane na zdjęciu obok? Dużo? Nie sądzę. Trudne? Przekonaj się sama.
P

kolorowy brystol formatu A4 złożony na pół, koronka lub kawałek koronkowego papieru/tapety itp., nożyk hobbystyczny, nożyczki, klej, pędzelek, brokat sypki lub brokatowy klej, srebrne i brokatowe gwiazdki do dekoracji

1
kartka bożonarodzeniowa z choinką z koronki
Kartka z koronkową choinką

Ołówkiem narysuj na środku kartki trójkąt. Przedziel go na dwa mniejsze trójkąty dwiema równoległymi do siebie kreskami. Za pomocą nożyka wytnij oba trójkąty. Najlepiej rozłożyć wówczas kartkę, żeby nie zniszczyć jej drugiej strony. Z koronki wytnij prostokąt o rozmiarach o 1-2 mm mniejszych, niż kartka po złożeniu. Przyklej go od spodu pierwszej strony kartki. Z gwiazdek dekoracyjnych (kupionych lub samodzielnie wyciętych ze srebrnego papieru) zrób pieniek i czubek choinki. Kartka numer 1. gotowa.
2
kartka bożonarodzeniowa z prezentami
Kartka z prezentami

Kolorowy brystol formatu A4 złóż na pół. Z kartonu w kontrastującym kolorze wytnij trzy prostokąty tych samych rozmiarów. Każdy z nich przetnij po przekątnej na pół. Przyklej prostokąty na środku kartki, odsuwając ich połówki od siebie. Na wierzchu każdego prostokąta naklej błyszczącą gwiazdkę dekoracyjną.
3
kartka bożonarodzeniowa z brokatową choinką
Kartka z brokatową choinką

Brystol formatu A4 złóż na pół. Na środku narysuj trójkąt i wytnij go za pomocą nożyka hobbystycznego. Z koronki wytnij prostokąt o 1-2 mm mniejszy, niż rozmiary kartki po złożeniu. Naklej go od spodu na przedniej części kartki. Rozłóż kartkę. Przez środek choinki nanieś pas kleju i od razu posyp go brokatem. Strzep jego nadmiar. Poczekaj, aż klej wyschnie (postaw kartkę pionowo, żeby nie przykleiła się do podłoża). Na czubku choinki przyklej brokatowe gwiazdki.
Strona 1 z 4

Powiązane porady

kartka świąteczna z bałwankiem
kartka bożonarodzeniowa
Bożonarodzeniowe bileciki do prezentów

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane