rozwój kariery zawodowej

Jak rozwijać swoją karierę?
KarieraKariera - specjalista Tipy.pl

W obecnych, niepewnych czasach wydaje się, że najlepsze co możemy zrobić to schować głowę w piasek i przeczekać burzę. Jednak spoczywanie na laurach może okazać się bardzo niebezpieczne. Jeśli chcemy zachować pracę i zrobić karierę powinniśmy zacząć się wyróżniać na tle innych pracowników i zostać liderem. Firmy potrzebują teraz ludzi, którzy pomogą znów wybić się im na szczyt i stać się konkurencyjnymi na rynku.

Poniżej znajdziesz wskazówki, jak w dobie kryzysu wybić się w górę i zrobić karierę.

1
Jakie są twoje słabe strony?

To co powinieneś zrobić na początku to dokonać samooceny oraz zidentyfikować własne umiejętności, które można wzmocnić i rozwinąć. Przykładowo, nawet jeśli posiadasz dobre umiejętności komunikacyjne, możesz mieć jeszcze problem z prezentacjami czy przemowami w obecności dużej grupy osób. W rezultacie możesz popracować nad umiejętnością wystąpień publicznych. Jeśli nie wiesz jaką umiejętność mógłbyś polepszyć możesz zasięgnąć opinii rodziny, przyjaciół czy kolegów z pracy. Bądź obiektywny przy ocenie opinii innych ludzi.

2
Jakie są twoje mocne strony?

Bierz pod uwagę, że nawet jeśli się na czymś świetnie znasz i jesteś w jakimś zakresie specjalistą w firmie, możesz w dalszym ciągu rozbudowywać swoją wiedzę. Przykładowo, możesz świetnie znać jakieś oprogramowanie, którego używasz na co dzień, jednak z pewnością znajdą się jakieś narzędzia czy skróty, z którymi nie jesteś do końca obeznany.

3
Jaki masz cel?

Skoncentruj się w określonym czasie jedynie na jednej czy dwóch umiejętnościach. Dobrym pomysłem jest również ustalenie jakiegoś celu do którego mógłbyś dążyć. Jeśli przykładowo chcesz udoskonalić swoją wiedzę z zakresu Microsoft Excel może warto będzie zdobyć przy okazji certyfikat znajomości Excel. Ustalenie terminu dotarcia do celu (tutaj zdobycia certyfikatu) będzie dodatkowym motywatorem do nauki.

4
Co możesz zrobić?

Po tym jak już ustalisz swój cel musisz poszukać sposobów jego realizacji. Zacznij od swojego pracodawcy. Wiele firm, zwłaszcza większych organizacji posiada środki przeznaczone na szkolenie pracowników. Czy istnieją jakieś kursy lub seminaria w których mógłbyś wziąć udział? Czy twój pracodawca ma zniżki na kursy i szkolenia? Rozważ również wolontariat. Istnieje szereg projektów, którymi możesz się zająć w ramach wolontariatu. Pomimo tego, że będziesz pracować za darmo, możesz zdobyć nowe doświadczenie oraz umiejętności, które pomogą zwrócić na ciebie uwagę kierownictwa.

5
Czego możesz nauczyć innych?

Jednym z najlepszych sposobów na wyróżnienie się w tłumie jest dzielenie się swoją wiedzą z innymi. Często podczas uczenia kogoś można się samemu nauczyć czegoś nowego. Możesz pomóc nowym pracownikom w zaznajomieniu się z programami czy wdrożeniu ich do pracy, możesz zamieszczać darmowe publikacje naukowe, poradniki itp.

6
Zostań liderem

Działania przywódcze nie ograniczają się niestety tylko do wydawania rozkazów i poleceń. Bycie liderem nie jest proste i wymaga szeregu zabiegów i umiejętności jednak pozycja ta z pewnością pomoże ci się wybić na tle współpracowników. Przeczytaj "jak być liderem" oraz 92 wskazówki "jak być dobrym liderem".

Strona 1 z 3

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane