reklama radiowa, reklamy radiowe, skuteczna reklama radiowa

Jak zrobić reklamę radiową?
AndzelaAndzela - specjalista Tipy.pl

Prawdopodobnie słyszałeś już w życiu tysiące reklam i usłyszysz jeszcze tysiące. Ile z nich przyciągnęło twoją uwagę? Ile sprawiło, że chwyciłeś telefon, odwiedziłeś stronę internetową albo popędziłeś do sklepu, żeby natychmiast kupić reklamowany produkt? Zapewne niewiele. Jeśli już kiedyś reklamowałeś się w radiu lub rozważasz wykupienie czasu antenowego, przeczytaj ten artykuł, a wydane przez ciebie pieniądze nie pójdą w błoto.
1
Duże znaczenie mają tzw. mocne wejścia. Oznacza to, że jeśli pierwszym zdaniem nie zwrócisz uwagi słuchacza, już nigdy jej nie uzyskasz. Skuteczny jest humor, wypowiadane powoli znaczące słowa albo ważne pytanie skierowane do słuchacza. Decydując się na najlepsze rozwiązanie dla twojej reklamy radiowej, weź pod uwagę wymowę reklamy i produkt lub usługę, które sprzedajesz. Najistotniejsze jest pierwsze 5-10 sekund reklamy, jeśli nie zrobią wrażenia na słuchaczach, pozostały czas antenowy można uznać za stracony.
2
Nadmiar myśli szkodzi. To bardzo popularny, choć dający się uniknąć, błąd wielu reklam radiowych. Gdy w trakcie wykupionych 15, 30 lub 60 sekund chcesz sprzedać więcej niż jedną myśl, sprawisz, że słuchacze nie wyłapią tego, co najbardziej istotne. Co gorsza, mogą całkowicie wyłączyć radio, traktując cię jak niechcianego telemarketera. Skoncentruj się na zadaniu, które reklama ma osiągnąć i wybierz jedną wiadomość prowadzącą do celu. Jednym z najlepszych przykładów reklamy przy użyciu jednej wiadomość, jest kampania „Nike – Just Do It”. Założę się, że gdy widzisz logo Nike od razu przychodzą ci na myśl te trzy słowa. Jedna myśl przypadająca na kampanię trafi do największej liczby słuchaczy, sprawiając, że zapamiętają zarówno ją, jak i ciebie.
3
Wygrywają słowa pobudzające zmysły. Żadna restauracja nie promuje się kawałkiem martwej krowy, ale skwierczącym na oleju stekiem. Pójdźmy krok dalej, pomyśl o przepysznym, chrupiącym, świeżutkim steku, przygotowanym tak jak lubisz na grillu w ogródku twojej ulubionej restauracji i polanym ciepłym, delikatnym sosem. Czy nagle zrobiłeś się głodny? Słowa pobudzające zmysły są najbardziej skuteczne, niezależnie od reklamowanego produktu, czy usługi. Pomyśl o zmysłowych doświadczeniach klientów kupujących twój produkt i użyj ich podczas tworzenia reklamy radiowej.
4
Mniej słów wywiera większy wpływ. Daj lektorowi czas, którego potrzebuje, żeby naprawdę sprzedać twoją wiadomość. Osiągniesz to używając w reklamie jak najmniejszej liczby słów. Oczywiście, można zmieścić 150 słów w 60-sekundowym spocie. Ale czy taka reklama będzie skuteczna? Zdecydowanie NIE! Zbyt wiele słów w najlepszym razie osłabi przekaz, a w najgorszym - może sprawić, że słuchacze wyłączą radio jeszcze przed końcem twojej reklamy. Dlaczego? Ponieważ, jeśli próbujesz zawrzeć zbyt wiele słów w małym przedziale czasu, wówczas lektor musi przyśpieszyć tempo, by móc je wszystkie przeczytać. Ludzie nie chcą słuchać „trajkoczącego” coś pośpiesznie lektora, wolą słyszeć miły, przyjazny głos, w konwersacyjny sposób mówiący im coś, co potrzebują wiedzieć. Mniej słów wywiera większy wpływ na słuchacza, pozwala lektorowi wykorzystać swój głos i pofantazjować z twoim przekazem. A to właśnie przykuwa uwagę słuchaczy!
?

Wskazówki
* Wiesz już, co sprawia, że reklama jest dobra i skuteczna. Przeanalizuj swoje dotychczasowe scenariusze, a jeśli dopiero myślisz o wykupieniu czasu antenowego, przemyśl porady napisane w tym artykule. Płacąc za reklamę radiową musisz mieć pewność, że pracuje ona na twój zysk najlepiej, jak to tylko możliwe.
* Następnym razem, gdy usłyszysz w radiu dobrą reklamę, zwróć uwagę na słowa, które przyciągnęły twoją uwagę. Gdy rozmawiasz z klientami, skoncentruj się na słowach, których używają do opisania doświadczeń związanych z twoim produktem lub usługą. Zastosuj je w późniejszych reklamach.

Strona 1 z 2

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (2)

* Pola wymagane

Moth
10.03.2012
Mam ponad dziesięcioletnie doświadczenie w szeroko rozumianej produkcji muzycznej. Dopiero teraz zamierzam uzyskać z mojej pasji jakieś profity. Przymiażam się właśnie do reklamy radiowej. Bardzo klarowne rady. Wielkie dzięki .
radek
05.09.2010
nawet nawet dzięki za rady.