margarita

Jak zrobić Margaritę z żurawiną i kumkwatem?
prozaczek - specjalista Tipy.pl

Robiona na bazie tequili Margarita to już prawdziwa klasyka. Drink ten jest uwielbiany nie tylko w krajach Ameryki Łacińskiej. Dziś jednak proponuje ci coś innego: ciekawą wariację na jej temat. Czy wiesz, że w meksykańskich restauracjach szczególnie popularne są owocowe wersje tego drinka? Orzeźwiająca Margarita z żurawiną i egzotycznym kumkwatem to poezja smaku i feeria barw. Mmmmm… Ale Meksyk!
P

na prosty syrop żurawinowy: 1 szklanka wody, 1 szklanka cukru, 2 szklanki żurawiny, 2-3 kumkwaty (opcjonalnie); na Margaritę: około 7-8 kumkwatów (pokrój, usuń nasiona) + kilka plasterków do dekoracji, 45 ml tequili, 45 ml likieru pomarańczowego Triple Sec, 15 ml prostego syropu żurawinowego, trochę lodu, sól (opcjonalnie)

1
Najpierw zrób prosty syrop żurawinowy. W tym celu połącz w rondelku wodę, cukier i żurawinę. Podgrzewaj aż do wrzenia, mieszając od czasu do czasu, a następnie gotuj na wolnym ogniu przez ok. 5-10 min.
2
Pod koniec gotowania dodaj skórkę z kilku kumkwatów, a następnie wrzuć je w całości. Zdejmij syrop z ognia i ostudź go. Odcedź płyn do szklanego słoja, pozbywając się żurawiny i kumkwatów.
3
Teraz możesz przystąpić do robienia drinków. Pokrój kumkwaty i umieść je w shakerze. Następnie dodaj tequilę, Triple Sec, syrop żurawinowy i trochę lodu. Dobrze wymieszaj. Przecedź do kieliszka koktajlowego z lodem.
4
Udekoruj naczynie kilkoma plasterkami kumkwatu. Brzegi naczynia możesz dodatkowo pokryć solą.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane