leczenie ADHD

Jak leczyć ADHD?

ZdrowieZdrowie - specjalista Tipy.pl
Wielu lekarzy i rodziców zastanawia się nad bezpieczeństwem leków stosowanych podczas leczenia ADHD. Badania wykazały, że leki te działają tylko przez krótki okres, powodują wzrost tętna i powodują podejrzane zmiany w strukturze DNA, które mogą być związane z rakiem. Jest to przerażające wiedząc jednocześnie, jak wiele leków tego typu jest dostępnych na rynku. Jednakże wytrwałość, indywidualna obserwacja i konsekwencja w działaniu, może pomóc twojemu dziecku choremu na ADHD, bez stosowania ciężkich leków.
P

* Dokładny plan dnia
* Cierpliwość
* Rozkład ćwiczeń
* Naturalne środki
* Odpowiednia dieta

1
Opracuj możliwy do wykonania plan dnia.

Wszystkie dzieci potrzebują uporządkowanego planu, aby móc się rozwijać, a tego typu dzieci potrzebują go szczególnie.

2
Przygotuj plan.

Zorganizuj dziecku zajęcia, które będą sprawiać mu przyjemność. Wiesz przecież, co lubi robić najbardziej i wpleć to w dzienny plan zajęć. Zorganizuj dziecku zajęcia według zaangażowania w nie w różny sposób, (czyli ruchowe i stacjonarne) np.:

- Jazda na rowerze
- Układanie klocków Lego
- Gry – jednak czas na gry wideo powinien być ograniczony
- Wycieczka do parku
- Pływanie na basenie

Wiele dzieci z ADHD ma nadmiar energii i potrzebują się wybiegać. Postaraj się, by uwolnili ją podczas zaplanowanych ćwiczeń, a nie podczas robienia czegoś, czego nie powinni.

3
Suplement diety

Znajdź suplement diety, który będzie odpowiedni dla twojego dziecka. Spróbuj środków z medycyny naturalnej. Możesz sięgnąć po tabletki lub syropy. Zachowanie dziecka z pewnością ulegnie poprawie, ale musisz pamiętać o regularnym stosowaniu leków.

Naturalne środki mogą wpływać na:

- Zmniejszenie impulsywności, przywrócenie spokoju i poprawę zachowania
- Dziecko będzie spokojniejsze, ostrożniejsze i uważne
- Dziecko zrelaksuje się i uspokoi
- Dziecko zacznie cię słuchać i będzie mniej roztargnione
- Zmniejszy się zdenerwowanie, złość i zły nastrój

Naturalne środki mogą pomóc dziecku w :

- Wspieraniu naturalnych zdolności do koncentracji, przyswajania informacji i regulowania emocji
- Utrzymaniu normalnego i zdrowego podejścia podczas nerwowych sytuacji
- Utrzymaniu spokoju i rozsądku
- Wspomagają zdrowy przepływ tlenu do mózgu.

4
Kontakt z innymi opiekunami

Bądź w stałym kontakcie z osobami, które pracują z twoim dzieckiem, jak nauczyciele, trenerzy czy lekarze. Dowiesz się od nich wszelkich informacji na temat jego stanu zdrowia. Jeśli nastąpi jakakolwiek zmiana w jego rozkładzie dnia, poinformuj te osoby jakie ćwiczenia i zajęcia powinni wówczas wykonać z dzieckiem.

5
Informuj dziecko na bieżąco

Rozmawiaj ze swoim dzieckiem, postaraj się, by zawsze wiedziało, co się dzieje i czego się może spodziewać. Dzieci są bardziej skłonne do współpracy, jeśli maja kilka wskazówek na temat tego, co może się wkrótce stać. Kiedy chcesz opuścić park, powiedz dziecku, że zostało mu jeszcze 5 minut zabawy i musicie iść do domu, tak samo postępuj z grami czy telewizją. Następnie z każdą minutą przypominaj o upływie czasu, w ten sposób w trakcie 5 minut dziecko będzie przygotowane do wyjścia czy zakończy grę.

6
dieta dla dzieci z ADHD
Zdrowa dieta

Zdrowa dieta jest również bardzo ważna. Unikaj cukrów i sztucznych barwników. Możesz również poddać swoje dziecku badaniu na drożdże. Na zachowanie niektórych dzieci może bowiem wpływać znaczna ilość drożdży w organizmie, które w efekcie powodują zaburzenia czucia i czynności. Przyzwyczajaj dziecko do jedzenia znacznych ilości zdrowych owoców i warzyw. Powoli ograniczaj ilość słodyczy, a przekonasz się, że z czasem dziecko nie będzie już o nie prosiło. Najważniejsze, by wyeliminować z diety barwniki. Sprawdzaj etykiety na wszystkich przekąskach i upewnij się, że nie ma w składzie żadnych sztucznych substancji. Dawaj dziecku naturalne słodkie przekąski. Upewnij się ponadto czy podajesz dziecku odpowiednią ilość białka.

7
Ustal czas i czynności, które dziecko musi wykonać zanim pójdzie do łóżka.

- Kąpiel
- Ubranie piżamki
- Wypicie połowy filiżanki gorącej czekolady bez cukru – możesz dodać kilka kropli melatoniny, która ułatwi sen dziecku, zwłaszcza, gdy jest ono niespokojne w nocy
- Czytanie książki (1 – 2 książki)

W razie potrzeby, aby ułatwić dziecku zrelaksowanie się, powiedz dziecku, aby głęboko oddychało, a ty w tym czasie masuj jego plecy. Możesz wówczas włączyć relaksującą muzykę, która będzie cicho grała w tle.

8
Gdy dziecko zaśnie, weź głęboki oddech, zrób sobie filiżankę ciepłej herbaty i zrób coś, co pomoże ci się zrelaksować i odprężyć po ciężkim dniu. Teraz masz czas na to, by zadbać o siebie.
?

Wskazówki
* Każda rodzina musi samodzielnie zdecydować, jaką formę leczenia podjąć. Należy próbować różnych rzeczy i wybrać tę opcję, która działa najlepiej.
* Śmiej się ze swoim dzieckiem każdego dnia.
* Przestrzegaj dyscypliny.
* Nie mów o swoim dziecku, że jest złe. Nie chcesz, aby ono samo źle o sobie myślało. Bowiem są rzeczy, których one same nie rozumieją dlaczego i po co je robią. Staraj się zrozumieć dziecko i rozmawiać nimi o jego zachowaniu.

Strona 1 z 3

Powiązane porady

dziecko z ADHD
Dziecko z ADHD
dziecko z ADHD

Podobne porady

Komentarze (2)

* Pola wymagane

taniu
29.06.2013
Gry komputerowe trzeba ograniczyć. Mój brat jak siedzi dłużej niż godzinę dziennie grając w bijatyki lub strzelanki to potem bardzo odreagowuje czas spędzony przed komputerem. Trudno jednak takiemu dziecku ograniczyć czas przed komputerem ponieważ staje się "jadowity" i opryskliwy w stosunku do rodziców co nie jednokrotnie wyprowadziło ich z równowagi. Wszystko idzie w dobrym kierunku i staje się coraz spokojniejszy. Dużo pomaga rozmowa z dzieckiem i pomaganie mu w analizowaniu tego co zrobił/zamierza zrobić.
zlotemiasta
28.01.2011
No właśnie już któryś raz spotykam się z radą taka, ze dla dziecka z ADHD bardzo ważna jest dieta. Trzeba ustalić odpowiedni sposób żywienia, żeby móc rozpocząć leczenie takiej choroby.