Przedłużanie włosów

Pielęgnacja przedłużonych włosów
luman - specjalista Tipy.pl

Zapuszczanie włosów jest długotrwałe i zazwyczaj po pewnym czasie kończy się i tak wizytą u fryzjera. Mało kto ma na tyle cierpliwości, aby doczekać się upragnionej długości włosów. Najlepszą i najszybszą metodą na długie i piękne włosy jest ich przedłużenie. W ciągu dwóch godzin uzyskujemy długość włosów o jakiej marzyłyśmy przez parę lat. Niestety włosy takie wymagają specjalnej pielęgnacji. Poniżej przedstawiamy wskazówki i porady jak dbać o przedłużone włosy, aby móc cieszyć się nimi przez długi okres czasu.
P

* szczotka z naturalnego włosia
* płynny jedwab

1
Włosy przedłużane
Przed umyciem włosów musimy je bardzo dokładnie rozczesać. Przedłużane włosy najlepiej jest czesać szczotką z naturalnego włosia równocześnie przytrzymując wolną ręką za łączenia. Nie należy włosów szarpać. Czeszemy rozpoczynając od rozczesania końców i stopniowo przesuwamy się do góry głowy.
2
Przedłużanie włosów
Włosy myjemy letnią wodą. Zbyt ciepła woda może rozpuścić karnitynę a poza tym otwiera łuski włosa przez co mogą one się bardziej plątać.
3
Mycie włosów pod prysznicem
Nie należy myć włosów przedłużanych głową w dół. Ich duża ilość razem z łączeniami i wodą mogłaby za bardzo obciążyć skórę głowy. Z tego powodu włosy najlepiej jest myć pod prysznicem – włosy będą opierać się na ramionach.
4
Nie należy włosów czochrać podczas mycia. Najlepiej jest delikatnie przesuwać po nich dłońmi z szamponem od góry do dołu.
5
Włosy przedłużane są zazwyczaj bardzo suche i się nie przetłuszczają. Zbyt częste ich mycie może je dodatkowo przesuszyć. Dlatego podczas mycia należy skoncentrować się na myciu włosów przy samej skórze.
6
Odżywki nie należy nakładać w okolice ringów (łączenia) ponieważ gdyby dostała się do środka włosy mogłyby się wyślizgnąć i całe pasemko trzeba by było zakładać ponownie. Odżywkę należy dobrze spłukać.
7
Mokrych włosów nie wolno czesać! Jeśli są bardzo splątane możemy je przeczesać delikatnie palcami rozdzielając od siebie pasma. Możemy je uczesać później jak będą już troszkę przesuszone.
8
Podczas wycierania włosów przedłużanych nie wolno ich czochrać. Zalecane jest ugniatanie ich przez ręcznik. Po „wygnieceniu” nadmiaru wody, włosy można zawinąć w ręcznik. Turban szybko pochłonie nadmiar wilgoci.
9

Należy unikać stosowania suszarek, które bardzo przesuszają włosy. Włosy przedłużane i tak są suche. Nie wolno ich dodatkowo przesuszać. Jeśli mamy czas pozwólmy włosom wyschnąć w sposób naturalny - radzi Joanna Deręgowska właścicielka salonu Studio 9 w Krakowie.

10
Po wyschnięciu włosów zalecane jest użycie jedwabiu, który zapobiega puszeniu się włosów i je ładnie wygładza.
11
Włosy z naturalnego włosia można kręcić, prostować i farbować w przeciwieństwie do włosów syntetycznych. Lokówki ani prostownicy nie używamy w pobliżu łączeń pasemek – ciepło mogłoby je uszkodzić.
12
Po użyciu prostownicy czy lokówki należy użyć wosk lub jedwab – włosy będą nawilżone oraz będą ładnie błyszczały.
?

Wskazówki
* Aby długie włosy się nie plątały w nocy, należy je związać w warkocz lub związać w kilku miejscach gumkami do włosów.
* Dobrze pielęgnowane przedłużane włosy mogą przetrwać nawet pół roku.

!

Uwaga!
* Nie wolno chodzić spać z mokrymi włosami. Rano będzie wielki kołtun.

Strona 1 z 2

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (7)

* Pola wymagane

Paula
07.10.2019
Przedłużałam w Warszawie i jestem meeega zadowolona. Wyszło super, podciągnięcie po 5 msc. i nadal włosy wyglądają świetnie ;)
kongi
07.12.2017
Jeżeli używa się dobrych jakościowo włosów to nie trzeba się przejmować pielęgnacją bardziej niż przy naturalnych włosach. Zawsze można kupić też włosy naturalne i nimi przedłużać swoje.
#18413
28.03.2013
Również jestem przeciw używaniu jedwabiu. Sama chemia i silikony. Jedwab daje przyjemny efekt na naszych włosach jednak nie przynosi im nic dobrego.
kasia
10.01.2013
moja fryzjerka zdecydowanie odradza jedwab, poniewaz zapycha on strukture wlosa. Duzo korzystniejsze dla naszych wlosow sa roznego rodzaju olejki, np arganowy:)
Lady
27.01.2012
nie lepiej zapuścić samemu, czy to takie trudne, włosy same rosną przez całe życie a nie potem się z nimi bawić w kotka i myszkę. tyle wschodu i zachodu :) aż żałosne
Rozrywka
30.07.2009
Na basenie używaj czepków silikonowych do włosów długich

Chlorowana woda na basenie bardzo przesusza włosy. Jeśli chodzi o włosy przedłużane to po kilku wizytach mogą się zamienić w siano jeśli nie są prawidłowo pielęgnowane (np. jedwab). Aby ograniczyć negatywny wpływ basenu na przedłużane czy zagęszczane włosy stosuj czepek silikonowy. Na rynku możesz dostać specjalne czepki pływackie do włosów długich.
edyta
23.09.2008
Jeśli masz zamiar pływać w morzu (z wysokim zasoleniem jak np. Morze Czerwone) wówczas staraj się nie moczyć włosów. Słona woda bardzo je przesusza i kołtuni. Po wyjściu z wody może się okazać, że będziesz zmuszona je rozczesywać nawet przez kilka godzin.