Tutaj jesteś: Dziecko > Ciąża > Powrót do figury > Jak pozbyć się rozstępów?

Jak pozbyć się rozstępów?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 3.7/5 (20 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 5 
Rozstępy są to blizny pozostałe po nadmiernym rozciągnięciu się skóry. Najczęściej pojawiają się w okresie ciąży, w kulturystyce, otyłości. Czasem pojawiają się w okresie dojrzewania. Występują na brzuchu, biodrach, piersiach, pośladkach, nogach i ramionach. Nowo powstałe rozstępy mają kolor czerwony jednak po pewnym czasie zmieniają kolor na biały. Pomimo iż można zmniejszyć a nawet usunąć rozstępy to jednak dużo łatwiej jest im zapobiegać.
1
sposoby na rozstępy - krok 1

ZAPOBIEGANIE ROZSTĘPOM

Rozstępy powstają, gdy skóra jest rozciągnięta do granic możliwości. Najlepszym sposobem jest wyeliminowanie przyczyny nadmiernego rozciągnięcia skóry lub zwiększenie jej sprężystości i elastyczności. Zwiększyć sprężystość i elastyczność skóry można przez:

Balsamy i kremy do ciała; balsamy zawierające masło kakaowe nie tylko przyczyniają się do zmniejszenia rozstępów, ale tez im zapobiegają.

Wszelkie balsamy i kremy na bazie masła kakaowego pomogą utrzymać zdrową i elastyczną skórę. Jeśli jesteś w ciąży poradź się lekarza jakie balsamy i kremy możesz zastosować by nie zaszkodziły twojemu dziecku.

Witaminy A, E i C; uzupełnienie tych witamin zwiększy siłę i elastyczność skóry, zmniejszy możliwość powstania rozstępów.

Pij dużo płynów; nawadniaj skórę.

2
sposoby na rozstępy - krok 2

USUWANIE ROZSTĘPÓW

Istnieje wiele sposobów na usunięcie rozstępów, od domowych sposobów, przez medyczne aż do kosmetycznych. Każdy z tych sposobów może pomóc w utrzymaniu skóry w dobrej kondycji. Przed zdecydowaniem się na któryś z zabiegów, skonsultuj się z lekarzem, zwłaszcza jeśli jesteś w ciąży lub karmisz piersią.

3
sposoby na rozstępy - krok 3

DOMOWE SPOSOBY NA ROZSTĘPY

Rozstępy jak większość blizn mogą z czasem zniknąć

- Retin-a; Tretinoina stymuluje skórę właściwą do budowania nowych komórek. Najlepiej działa na świeże rozstępy. Uwaga! Nie używaj tretinoiny jeśli jesteś w ciąży lub karmisz piersią, bowiem substancje czynne zawarte w tretoinie mogą zostać przekazane dziecku bądź dostarczone w mleku

- złuszczaj naskórek;

- Vicks Vaporub; wiele osób z powodzeniem stosuje VVR. Wcieraj go mocno ręcznikiem w miejsca występowania rozstępów. Stosuj go przez parę tygodni;

- Zwiększenie cyrkulacji krwi. Bierz gorące kąpiele i masuj miejsca występowania rozstępów

- Opalaj się; opalanie pomoże zlikwidować drobne rozstępy

- Stosuj kremy i emulsje, które uleczą, upiększą skórę i zmniejszą rozstępy. Składniki, które ci w tym pomogą to: masło kakaowe, olejek z dzikiej róży, olejek emu, olejek jojoba, olej rycynowy, tłuszcz masłosza (shea butter), witamina A, witamina C, witamina E.

4
sposoby na rozstępy - krok 4

INNE SPOSOBY NA ROZSTĘPY

- Mikrodermabrazja, polegająca na mechanicznym bądź chemicznym usunięciu wierzchniej warstwy skóry

- Endermologia; Masaż wykonywany przy użyciu endermologii bywa czasem nazywany lipomasażem, ponieważ jednym z jego efektów jest drenaż limfatyczny, pozwalający pozbyć się z organizmu toksyn (także rozbitych cząsteczek tłuszczu).

- Laser; istnieje kilka rożnych terapii laserowych, mogących pomóc zmniejszyć rozstępy i poprawić wygląd skóry.

- Chirurgia plastyczna; rozstępy na brzuchu pojawiają się poniżej pępka. Skóra z rozstępami jest wycinana.

Przeczytaj teraz: Jak usunąć rozstępy?
 3.7/5 (20 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (10)

mod-kar-79 - 2016-09-05
Sama bardzo długo męczyłam się z rozstępami w wielu miejscach, żadne domowe sposoby nie pomagały, słyszałam że w wielu klinikach można się ich pozbyć bezboleśnie i bezpiecznie, długo się nad tym zastanawiałam bo nie miło było nawet na siebie patrzeć z takimi bliznami, znalazłam stronę która zajmuje się usuwaniem rozstępów w Krakowie http://www.rubinkiewiczmed.pl/usuwanie-blizn-i-rozstepow/ powiem szczerze że sama chyba zdecyduję się na taki zabieg i myślę że w końcu może uda mi się pozbyć tego problemu.
anna es - 2016-04-19
Błagam o pomoc. Żyję już 60 lat, urodziłam czworo dzieci, a nigdy nie miałam rozstępów. Pojawiły się dopiero ostatnio na dekolcie. Biust mi się lekko zmniejszył i nie mogę nosic otwartego dekoltu, bo strasznie mi się marszczy skóra między piersiami. Czy w "tym" wieku jest nie za późno na odzyskanie dobrej kondycji skóry w tym miejscu?
ja - 2015-04-23
co za bełkot . pisża do kobiet ,które maja rozstepy i ''próbowały juz wszystkiego'' jak zapobiegac a potem wymieniaja znane metody . ale tytuł brzmi ''próbowałas juz wszystkiego ? spróbuj tego'' . żenada
sylwia180793 - 2013-07-11
Niestety jeżeli mamy genetyczną skłonność do rozstępów to możemy zapobiegać nie wiadomo jak bardzo a i tak ich nie unikniemy, ale warto próbować, aby później nie mieć wyrzutów sumienia, że się niczego nie zrobiło w tym kierunku.
madzia - 2012-08-21
poprostu kupcie sobie balsamy ujędrniające lub z kolagenem i reguralnie ich używajcie do tego ćwiczcie
Menina - 2012-08-19
Mam 16 lat i od roku powstają mi rozstępy na udach, pośladkach a także pod kolanami, jak mam się ich skutecznie pozbyć, uniknąć ich powstawania lub je dobrze zamaskować, ponieważ nie wyobrażam sobie chodzenia w długich spódnicach lub długich spodniach w wakacje
kobietka - 2012-01-16
Ja mam 14 lat i mam duzo roztepów jak ja mam sie ich pozbyc prosze o odpowiedzi :):) Jestem nie zadowolona ze swojego ciala
madzia - 2011-06-11
ja mam rozstępy na udach i nawet się do nich przyzwyczaiłam co nie oznacza że pozostawie je tak.oczywiscie bede uzywac kremow balsamow i witamin zeby nie rzucały sie az tak w oczy.wazne jest to zebysmy my kobiety sie same zaakceptowały tak jak wygladamy z rozstepami czy bez.
Estelle - 2010-10-28
Na pewno da się ich pozbyć laserem, ale z tego co wiem to jedyna w miarę skuteczna metoda. Jest taki laser fraxel, który działa wewnątrz skóry i nie pozostawia żadnych ran na jej powierzchni. Pobudza też produkcję kolagenu, dlatego skóra po nim nabiera elastyczności. Wiem że zabiegi tym laserem robią w klinice IQ medica w Warszawie, bo czytałam na ich stronie o działaniu i zastosowaniu tego lasera.
zlotemiasta - 2010-10-28
Szczerze wam powiem, ze nie znam kobiety, która nie miałaby rozstępów. Większość z nich po prostu się z nimi godzi i nie robi w zasadzie nic żeby się ich pozbyć. Jest to jednak problem natury estetycznej, dlatego w przypadku kobiet najodpowiedniejszym działaniem byłoby zadbanie o to żeby zniknęły.
 
Za wszelką cenę pragniesz zakryć każdy kawałek swojego ciała. Zbliżające się wakacje przyprawiają cię o ból głowy, gdy...
Jak rozjaśnić rozstępy?
Za wszelką cenę pragniesz zakryć każdy kawałek swojego ciała. Zbliżające się...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt