kac

7 dziwnych sposobów na kaca, o których na pewno nie słyszałeś

prozaczek - specjalista Tipy.pl
kac
1 z 8
Kac towarzyszy nam od zarania dziejów. Kiedy tylko człowiek odkrył alkohol, poznał także skutki jego picia. Jedna z najbardziej znanych i występujących pod każdą szerokością geograficzną ludzkich dolegliwości przybiera różne nazwy. Niemcy na kaca mówią Katzenjammer, co można przetłumaczyć jako “kocie zawodzenie”. Jeszcze ciekawsza jest nazwa duńska: tømmermænd, czyli “młotek stolarza”. Jednak to nie nazwy są najbardziej zaskakujące, a metody na kaca opracowane przez ludzi zamieszkujących różne zakątki świata. Dowiedz się, jak leczy się kaca w innych krajach.
1
angielskie śniadanie
Pełne angielskie śniadanie

Choć angielskie śniadania mogą się mniej lub bardziej od siebie różnić, jedno jest pewne: są bardzo obfite. Jest to prawdziwa bomba kaloryczna z dużą ilością tłuszczu i białka. W skład takiego posiłku najczęściej wchodzą smażone lub sadzone jajka, boczek, kiełbasa, pomidory, pieczarki i fasolka. Fani pełnych angielskich śniadań wierzą, że solidna dawka białka i tłuszczu zadziała stabilizująco na przewód pokarmowy.
2
Prairie Oyster
Koktajl Prairie Oyster

Ten tajemniczy koktajl o trudnej do przetłumaczenia nazwie ("Ostryga Prerii") pojawił się m.in. w filmie "Kabaret" z Lizą Minelli. Grana przez nią bohaterka kaca leczyła właśnie tym specyfikiem. Z czego przyrządza się Prairie Oyster? Do naczynia wlewamy surowe jajko, następnie dodajemy łyżeczkę sosu Worcestershire i doprawiamy tabasco, solą i pieprzem. W niektórych wariantach dodatkowymi składnikami są ocet i brandy. Żółtko powinno pozostać w całości. Tak przygotowaną miksturę należy wypić za jednym zamachem.
3
Polska Ostryga
Przedwojenna Polska Ostryga

Polacy też mieli swoją własną wariację na temat "Preriowej Ostrygi". Była ona szczególnie popularna wśród oficerów. Po zakrapianej nocy wypijali oni drink, w którego skład wchodziły następujące składniki: szklanica kwaśnej śmietany (tłustej), dwa surowe jajka, kieliszek oliwy nicejskiej oraz sok wyciśnięty z dwóch cytryn. Miksturę trzeba było wypić za jednym razem, zagryzając ją dodatkowo kilkoma ziarnami palonej kawy. Dzięki ich zjedzeniu przedwojenny oficer pozbywał się smaku wódki w ustach.
4
ciorba de burta
Ciorba De Burta

Pod tą egzotycznie brzmiącą nazwą kryją się dobrze znane u nas w Polsce flaczki. Gęsta zupa z pokrojonego w paski duszonego wołowego żołądka z dodatkiem octu, czosnku, papryki i śmietany jest popularnym lekarstwem na kaca w Rumunii.
5
umeboshi
Owoce umeboshi

Nazwa umeboshi znaczy tyle co "suszona śliwka", choć tak naprawdę owoc ten to odmiana moreli. Te nietypowe morele zrywa się, a następnie marynuje. W takiej postaci owoce te są pomocne w przypadku kaca. Ten japoński sposób na "syndrom dnia wczorajszego" był już znany przez samurajów, którzy po słone marynowane morele sięgali po przesadzeniu z ilością wypitego sake.
6
bania
Bania

Powszechnie uważa się, że na kaca najlepszy jest zimny, orzeźwiający prysznic. Nie w Rosji! Tam panuje przekonanie, że alkoholowe dolegliwości najlepiej zwalczyć gorącem. W tym celu wielu naszych wschodnich sąsiadów odwiedza banie, czyli rosyjskie sauny, aby tam w temperaturze 90°C wraz z potem pozbyć się z ciała toksyn. Jednak wizyta w saunie na kacu jest bardzo niebezpieczna dla serca. O wiele lepiej zatem pozostać przy zimnym prysznicu i… gorącym rosołku.
7
rolmops
Rolmopsy

Na północy Europy, szczególnie w krajach skandynawskich, na kacowe dolegliwości poleca się rolmopsy. Robi się je z filetów marynowanego śledzia z dodatkiem ogórka konserwowego oraz cebuli.
Strona 1 z 8

Powiązane porady

Komentarze (15)

* Pola wymagane

Marek
11.01.2020
Faktycznie oryginalne sposoby na kaca. Stwierdzam jednak, że nawet, jeśli byłyby skuteczne, nie skusiłbym się na ich przetestowanie. Na mnie działają tradycyjne sposoby – jajecznica, prysznic, sen... Od pewnego czasu wspieram się też środkiem, który dość szybko stawia mnie na nogi.
Testeer
22.02.2016
Sprawdziłem sposób z cukrem. Wypiłem 2 godziny po skończeniu z alkoholem jedną szklankę wody z cukrem 50:50. Za godzine drugą, 70% cukru 30% wody, ale ciepłej. Ogólnie wypić sam cukier z wodą to nie jest taki problem, ale ten posmak ciągnie się godzinami. Szczerze mówiąc to czułem się, jakbym zaraz miał żygnąć tęczą. Do tego - nie wiem czy ma to bezpośredni związek z cukrem - strasznie piecze język. Następnego dnia poszedłem do pracy. Ogólne obiawy kaca takie jak ból głowy, czy roztrzepanie, nie następują, ale i tak zostaje zkacowany żołądek.

2/10
major
13.04.2015
Na kaca dobry jest sposob aby zaraz po skonczeniu picia napic sie dobrej wody albo zjesc soczysetgo owoca jak arbuz, mango. To woda struktorowana oczysci nasz organizm, a przed piciem mozna wziasc cos co oczyszcza organizm jak olej lniany albo wiele innych suplementow. Kapsulki omega 3--6-9 spowoduja to, ze szybko wrocimy do normy i nie bedziemy tacy przymuleni. Ale najwazniejszym elementem jest jakosc alkoholu to podstawa.
deed
13.04.2015
Chyba wam - pijakom, a nie 'nam' ludziom.
koneser
13.04.2015
Jeszcze nie wpisał się żaden "mądrala" z odkrywczym wpisem: najlepsze na kaca? nie pić dzień wcześniej" - dziwne
marek
13.04.2015
aby przerwac metabolizowanie alkoholu, należy powtórzyć dawkę. Czyli piwko po. Czym się strułeś, tym się lecz:)
777
13.04.2015
Na kaca najlepsza jest praca . W Polsce na kaca pije się piwo .
Mar !!
13.04.2015
Na kaca najlepsza jest ciężka praca - sprawdzony sposób.
Ziga
13.04.2015
Nie popijesz dzień wcześniej, nie będziesz miał kaca i to jest jedyny, niezawodny sposób na niego.
swer
13.04.2015
szkoda czasu na czytanie tych bzdur.