leczenie chrapania

Jak leczyć chrapanie?

ZdrowieZdrowie - specjalista Tipy.pl
Prawie wszyscy chrapią od czasu do czasu. Nawet niemowlę lub ukochany pies może chrapnąć. Jednak chrapanie ma wpływ na ilość i jakość snu. Słaby sen może prowadzić do zmęczenia, drażliwości i wzrostu problemów zdrowotnych. Jeśli chrapanie jest zbyt głośne, powoduje ono, że twój partner również się nie wysypia lub zostajesz wypędzony z sypialni. Spanie w osobnej sypialni nie musi być lekarstwem na twoje chrapanie. Przeczytaj poniższe wskazówki, a dowiesz się, jak wyleczyć chrapanie.
1

Zrzuć kilka kilogramów.

Utrata wagi jest często bardzo skutecznym lekarstwem, które pomaga w złagodzeniu chrapania o umiarkowanym nasileniu. Nawet niewielka utrata wagi pomoże zredukować tkankę tłuszczową w tylnej części gardła i zmniejszyć chrapanie. Poszukaj w Internecie odpowiedniej diety i ćwiczeń a następnie przystąp do działania.

2
spanie na boku
Śpij na boku.

Jeśli podczas snu na plecach lekko chrapiesz, przekręć się na bok. Spanie na boku może w tej sytuacji całkowicie wyleczyć twoje chrapanie. Możesz wykorzystać sztuczkę z piłką tenisową. Kieszeń z piłeczką przyszyj na plecach piżamy. Za każdym razem, gdy obrócisz się na plecy będzie ci niewygodnie i odruchowo przewrócisz się na bok. Po pewnym czasie rozwiniesz nawyk spania na boku i piłeczka nie będzie już potrzebna.

3
Podczas snu trzymaj głowę nieco wyżej.

Spróbuj podnieść swoją głowę o kilka centymetrów, ułatwi ci to oddychanie i sprawi że szczęki i język będą skierowane do przodu. Śpij bez poduszki lub na specjalnie zaprojektowanych poduszkach, upewnisz się, że twoje mięśnie szyi nie są ściśnięte.

4
Unikaj niektórych pokarmów, alkoholu i leków przed snem.

Alkohol i niektóre leki zwiększają rozluźnienie mięśni gardła i języka, co sprawia, że chrapanie jest jeszcze bardziej prawdopodobne. Leki nasenne i uspokajające pomogą ci zasnąć, ale rozluźniają one mięśnie wywołując chrapanie. Pełnotłuste mleko i mleczne produkty sojowe powodują zwiększenie wydzielania śluzu w gardle, co również przyczynia się do zwiększenia nasilenia chrapania.

5
Udrożnij nos.

Zatkany nos sprawia, że trudniej nam jest wciągnąć powietrze, w gardle tworzy się próżnia, co z kolei prowadzi do chrapania. Lek obkurczający naczynia w nosie lub specjalne paski na nos ułatwia nam oddychanie podczas snu. Leki przeciwhistaminowe mogą pomóc w alergii, ale rozluźniają one mięśnie gardła co może powodować chrapanie.

6
Wypróbuj alternatywne metody.

Zacznij śpiewać. Śpiewanie może zwiększyć kontrolę nad mięśniami gardła i podniebienia miękkiego, redukując tym samym chrapanie spowodowane przez luźne mięśnie.

Graj na didgeridoo. Nauka gry na tym instrumencie, pomoże ci wzmocnić mięśnie miękkiego podniebienia i gardła, redukując przy tym chrapanie.

7
Jeśli własne wysiłki okazały się nieskuteczne, skontaktuj się ze swoim lekarzem lub otolaryngologiem. Jeśli decydujesz się na skorzystanie z urządzeń na zęby, skontaktuj się z lekarzem stomatologiem, specjalizującym się w tej dziedzinie.
8
Aby utrzymać swoje drogi oddechowe otwarte podczas snu, musisz skorzystać ze specjalnego urządzenia, które będzie wpompowywać świeże powietrze poprzez maskę, którą zakładasz na twarz lub nos.
9
leczenie chrapania
Specjalne urządzenia dentystyczne, które często przypominają ochraniacze na zęby noszone przez sportowców, pomogą ci utrzymać otwarte drogi oddechowe, poprzez odpowiednie ułożenie języka i żuchwy. Większość tego typu aparatów mieści się w ustach, nieliczne umieszczone są wokół głowy i brody, by utrzymać żuchwę w odpowiedniej pozycji. Stomatolog specjalizujący się w tego typu zaburzeniach, pomoże ci dobrać odpowiedni dla ciebie aparat.
10
Niektórzy lekarze mogą zwiększyć rozmiar dróg oddechowych poprzez chirurgiczne usunięcie tkanki lub skorygowanie nieprawidłowości. Przy pomocy skalpela, lasera lub fal radiowych chirurg może usunąć migdałki, węzły chłonne, nadmiar tkanki na tylnej części gardła lub zrobić rekonstrukcję szczęki.
11
Najnowszym odkryciem w walce z chrapaniem jest wszczepienie implantów po podniebienia. Małe plastikowe implanty, mniejsze niż 2 cm, są wstawiane w miękkie podniebienie przy użyciu urządzenia podobnego do strzykawki. Zabieg wykonywany jest zazwyczaj w gabinecie lekarskim przy miejscowym znieczuleniu. Powoduje on nieco bólu, ale skutki uboczne są znikome. Blizny powstałe na podniebieniu wokół implantów, powodują jego usztywnienie, zapobiegając tym samym jego drganiom, które wywoływało chrapanie. Zabieg ten jest jednak stosunkowo kosztowny i nie jest refundowany.
?

Wskazówki
* Jeśli chrapiesz z zamkniętymi ustami najprawdopodobniej jest to wina języka.
* Jeśli chrapiesz z otwartymi ustami najprawdopodobniej jest to wina tkanki tłuszczowej w gardle.
* Jeśli chrapiesz wyłącznie leżąc na plecach - poprawa nawyków snu i zmiana stylu życia mogą być skuteczną kuracją.
* Jeśli chrapiesz we wszystkich pozycjach - leczenie może okazać się bardziej skomplikowane.

Strona 1 z 3

Powiązane porady

Leczenie bezdechu sennego
zmęczenie
melisa

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

Maarcin
28.09.2010
Nic mi nie pomagalo i uznalem ze nie ma co odwlekac wizyty u lekarza. Poszedlem i lekarz powiedzial mi ze grozil mi bezdech. Lekarz poinformowal mnie jakie sa rozwiazania i skorzystalem z metody Pillara. Pomoglo i teraz mam jedno zmartwienie mniej