zdrowe śniadanie

5 zasad śniadania wspomagającego odchudzanie

prozaczek - specjalista Tipy.pl
Podjęłaś decyzję: od jutra zaczynasz się odchudzać. Żegnajcie słodkie naleśniki z cukrem pudrem i konfiturą, adios lukrowane drożdżówki! Teraz śniadania, podobnie jak i pozostałe posiłki, będą wyglądały zupełnie inaczej. Jak? Jeśli masz już przed oczami chudy listek sałaty i kawałek chrupkiego pieczywa, jesteś w błędzie. Nie musisz odmawiać sobie prawie wszystkiego, by twoje śniadanie wspomagało odchudzanie. Wystarczy przestrzegać pięciu zasad, o których przeczytasz poniżej.
1
Pamiętaj o błonniku

Błonnik zmniejsza uczucie głodu, kiedy zatem jemy posiłek, który jest w niego bogaty, szybciej czujemy się syci. Jeśli zjemy posiłek pełen składników odżywczych, które trawione są powoli, przez dłuższy czas będziemy najedzeni. Nie rzucimy się zatem po godzinie na pierwszą lepszą drożdżówkę czy słodki batonik.
2
Zjedz śniadanie jak najszybciej

Wiele z nas popełnia błąd: zjadamy śniadanie w kilka godzin po przebudzeniu, często dopiero po przybyciu do pracy czy odprowadzeniu dziecka do przedszkola. A to duży błąd. Według badaczy śniadanie powinniśmy zjeść najpóźniej w godzinę po obudzeniu się. Dzięki temu pozytywnie wpływamy na metabolizm i zapewniamy naszemu organizmowi odpowiednie warunki do spalania tłuszczów.
3
Więcej białka, mniej cukru

Koniecznie zrezygnujmy ze śniadań zawierających dużo cukru, a więc te o wysokim indeksie glikemicznym. Jeśli zjemy posiłek o wysokim IG (np. białe pieczywo), dojdzie do gwałtownego wzrostu stężenia glukozy w naszej krwi. Po ok. 1-2 godzinach następuje jego szybki spadek (często do poziomu niższego niż na czczo). Skutek? Jemy kolejny posiłek, a po dwóch godzinach sytuacja znów się powtarza. Aby przerwać to błędne koło jedzmy produkty bogate w białko takie jak jajka i pieczywo pełnoziarniste.
4
Odpowiednia porcja

Stare porzekadło mówi, że śniadanie należy zjeść samemu, obiad z przyjacielem, a kolację oddać swojemu wrogowi. Wiadomo, jest to najważniejszy posiłek w ciągu dnia, po jego zjedzeniu powinniśmy czuć się syci. Syci nie znaczy jednak przejedzeni. Ilość kalorii przypadających na to danie będzie oczywiście zależeć od wielu czynników, uznaje się jednak, że powinno to być około 350 kcal.
5
Zawsze jedz śniadanie

Niektórym z nas wydaje się, że pomijając posiłek przyczynimy się do utraty wagi. Błąd! Strategia ta nie jest odpowiednia, zwłaszcza jeśli chodzi o śniadania. Jeśli już eliminować jakikolwiek posiłek - niech to będzie kolacja. Dzięki zjedzeniu rano sycącego, bogatego w błonnik i białko śniadania, spalimy więcej kalorii w ciągu dnia.
Strona 1 z 2

Powiązane porady

przyprawa zastępująca sól
Olej kokosowy
Sok aloesowy

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane