Tutaj jesteś: Komputery > Systemy Operacyjne > System Operacyjny Windows > Jak zrobić zrzut ekranu?
Jak zrobić zrzut ekranu?

Jak zrobić zrzut ekranu?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 3.4/5 (37 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Naucz się, jak robić zrzuty ekranu w systemie Windows. Z pewnością ułatwi ci to pracę na komputerze i pomoże rozwiązać niektóre problemy. Robienie zrzutów może być również świetną zabawą, robiąc zdjęcia i ustawiając je na pulpicie komputera, możesz robić żarty przyjaciołom i rodzinie.
7
Kliknij na Narzędzie wycinania.
8
Narzędzie wycinania otworzy się i na ekranie pojawi się nowe okno. Kliknij w menu Nowy w celu rozwinięcia listy. Możesz wybrać opcję Wycinek dowolny, Wycinek Prostokątny, Wycinek okna lub Wycinek pełnoekranowy.
9
W trybie "Wycinek dowolny" obrysuj obiekt, którego zrzut chcesz zrobić. W trybie "Wycinek Prostokątny" przeciągnij kursor po ekranie tworząc prostokąt o dowolnych wymiarach. W trybie "Wycinek okna" zaznacz okno, które chcesz przechwycić. W trybie pełnoekranowym wystarczy wybrać tę opcję z rozwiniętego paska menu.
10
Wycięty obraz jest następnie otwierany w osobnym oknie i jednocześnie kopiowany do schowka Windows do wykorzystania w innych aplikacjach.
11

Uwagi dodatkowe:

  • Jeśli chcesz skopiować tylko ekran okna aktywnego – tego, który znajduje się na wierzchu – wystarczy wcisnąć kombinację klawiszy Alt + Print Screen. Przytrzymaj klawisz Alt, a następnie Print Screen

  • Najszybszą metodą dostępu do programu Paint jest wciśnięcie na klawiaturze jednocześnie klawisza Windows (zazwyczaj znajduje się między klawiszami Ctrl i Alt) i klawisza R. Pojawi się okno, w którym należy wpisać hasło "mspaint" i nacisnąć Enter.

  • W wielu laptopach, aby zaoszczędzić miejsca na klawiaturze, przycisk "PtSc" służący do robienia zrzutów, ma drugorzędną funkcję. Aby zrobić zrzut ekranu wystarczy wcisnąć klawisz Fn, a następnie "PtSc".

  • W zależności od posiadanej wersji systemu Windows, Paint pozwala zapisać zrzut ekranu w różnych formatach
    - BMP jest to opcja domyślna (format bezstratnej kompresji)
    - PNG – kompresja bezstratna
    - JPEG jest kompresją stratną, format umożliwiający dalszą obróbkę zdjęć. W tym przypadku możliwa jest zmiana rozmiaru pliku. Rozmiar pliku jest większy niż PNG czy GIF, ale obraz jest gorszej jakości.
    - GIF jest odpowiedni dla aplikacji Windows z ograniczoną liczbą kolorów.

  • Jeśli planujesz wprowadzić zrzut ekranu na stronę internetową, upewnij się, że nie przekracza on największej dopuszczanej wielkości.

  • Istnieje wiele programów, które z pewnością ułatwią ci zrobienie zrzutu ekranu:
    - MWSnap to darmowy program, który doskonale nadaje się do robienia zrzutów ekranu. Posiada wiele opcji do zapisywania wyników. Program dostępny jest na stronie http://www.mirekw.com/winfreeware/mwsnap.html
    - ScreenHunter to kolejny bardzo przydatny darmowy program. Pozwala na robienie zrzutu całego ekranu, aktywnego okna lub konkretnego obszaru – wystarczy tylko przeciągnąć wskaźnik. Może on działać w tle i być aktywowany za pomocą jednego przycisku. Zapisuje wyniki w formacie BMP, GIF lub JPG.
    - Screenshoter pozwala na zrobienie zrzutu całego ekranu lub określonego obszaru poprzez naciśnięcie klawisza "Print Scrn". Możesz wówczas bezpośrednio zapisać obraz jako plik BMP, PNG lub JPG. Pobierzesz go za darmo ze strony www.inspire-soft.net

  • Jeśli korzystasz z Macbooka lub innego laptopa, który nie posiada klawisza "Print Scrn", możesz nacisnąć Apple + Shift + 4 dla zrobienia zrzutu części ekranu lub Apple + Shift + 3.

  • Możliwe jest również zatrzymanie filmu w Internecie i zrobienie z niego zrzutu ekranu. W ten sposób możesz zrobić zdjęcie video ze stron takich jak np. YouTube.
    - Aby uzyskać lepszy efekt, odtwórz film na całym ekranie i w najlepszej jakości. Film zatrzymaj w miejscu, w którym tylko chcesz.
    - Ta metoda może nie działać w przypadku najnowszych gier wideo i najnowszej wersji Windows Media Player

  • Zrzuty ekranu zapisane w niektórych formatach (np. mapa bitowa) mogą mieć bardzo duże rozmiary.

  • Pamiętaj, by odpowiednio przyciąć i zmniejszyć rozmiar pliku przed wysłaniem do innych osób.

Jak zrobić zrzut ekranu na laptopie?
Jak zmienić rozszerzenie pliku?
Jak rozszerzyć partycję systemową Windows 7?
Jak usunąć niepotrzebne pliki na stałe z komputera?
< poprzedniastrona 2 z 2
 3.4/5 (37 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (7)

Chyba każdemu zdarzyło się zapomnieć jakieś ważne hasło. A jest co zapominać, bo loginów, PINów i ustawień, z których...
Zmiana zapomnianego hasła w Windows XP
Chyba każdemu zdarzyło się zapomnieć jakieś ważne...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt