zrzut ekranu

Jak zrobić zrzut ekranu?

InternetInternet - specjalista Tipy.pl
7
Kliknij na Narzędzie wycinania.
8
Narzędzie wycinania otworzy się i na ekranie pojawi się nowe okno. Kliknij w menu Nowy w celu rozwinięcia listy. Możesz wybrać opcję Wycinek dowolny, Wycinek Prostokątny, Wycinek okna lub Wycinek pełnoekranowy.
9
W trybie "Wycinek dowolny" obrysuj obiekt, którego zrzut chcesz zrobić. W trybie "Wycinek Prostokątny" przeciągnij kursor po ekranie tworząc prostokąt o dowolnych wymiarach. W trybie "Wycinek okna" zaznacz okno, które chcesz przechwycić. W trybie pełnoekranowym wystarczy wybrać tę opcję z rozwiniętego paska menu.
10
Wycięty obraz jest następnie otwierany w osobnym oknie i jednocześnie kopiowany do schowka Windows do wykorzystania w innych aplikacjach.
11

Uwagi dodatkowe:

  • Jeśli chcesz skopiować tylko ekran okna aktywnego – tego, który znajduje się na wierzchu – wystarczy wcisnąć kombinację klawiszy Alt + Print Screen. Przytrzymaj klawisz Alt, a następnie Print Screen

  • Najszybszą metodą dostępu do programu Paint jest wciśnięcie na klawiaturze jednocześnie klawisza Windows (zazwyczaj znajduje się między klawiszami Ctrl i Alt) i klawisza R. Pojawi się okno, w którym należy wpisać hasło "mspaint" i nacisnąć Enter.

  • W wielu laptopach, aby zaoszczędzić miejsca na klawiaturze, przycisk "PtSc" służący do robienia zrzutów, ma drugorzędną funkcję. Aby zrobić zrzut ekranu wystarczy wcisnąć klawisz Fn, a następnie "PtSc".

  • W zależności od posiadanej wersji systemu Windows, Paint pozwala zapisać zrzut ekranu w różnych formatach
    - BMP jest to opcja domyślna (format bezstratnej kompresji)
    - PNG – kompresja bezstratna
    - JPEG jest kompresją stratną, format umożliwiający dalszą obróbkę zdjęć. W tym przypadku możliwa jest zmiana rozmiaru pliku. Rozmiar pliku jest większy niż PNG czy GIF, ale obraz jest gorszej jakości.
    - GIF jest odpowiedni dla aplikacji Windows z ograniczoną liczbą kolorów.

  • Jeśli planujesz wprowadzić zrzut ekranu na stronę internetową, upewnij się, że nie przekracza on największej dopuszczanej wielkości.

  • Istnieje wiele programów, które z pewnością ułatwią ci zrobienie zrzutu ekranu:
    - MWSnap to darmowy program, który doskonale nadaje się do robienia zrzutów ekranu. Posiada wiele opcji do zapisywania wyników. Program dostępny jest na stronie http://www.mirekw.com/winfreeware/mwsnap.html
    - ScreenHunter to kolejny bardzo przydatny darmowy program. Pozwala na robienie zrzutu całego ekranu, aktywnego okna lub konkretnego obszaru – wystarczy tylko przeciągnąć wskaźnik. Może on działać w tle i być aktywowany za pomocą jednego przycisku. Zapisuje wyniki w formacie BMP, GIF lub JPG.
    - Screenshoter pozwala na zrobienie zrzutu całego ekranu lub określonego obszaru poprzez naciśnięcie klawisza "Print Scrn". Możesz wówczas bezpośrednio zapisać obraz jako plik BMP, PNG lub JPG. Pobierzesz go za darmo ze strony www.inspire-soft.net

  • Jeśli korzystasz z Macbooka lub innego laptopa, który nie posiada klawisza "Print Scrn", możesz nacisnąć Apple + Shift + 4 dla zrobienia zrzutu części ekranu lub Apple + Shift + 3.

  • Możliwe jest również zatrzymanie filmu w Internecie i zrobienie z niego zrzutu ekranu. W ten sposób możesz zrobić zdjęcie video ze stron takich jak np. YouTube.
    - Aby uzyskać lepszy efekt, odtwórz film na całym ekranie i w najlepszej jakości. Film zatrzymaj w miejscu, w którym tylko chcesz.
    - Ta metoda może nie działać w przypadku najnowszych gier wideo i najnowszej wersji Windows Media Player

  • Zrzuty ekranu zapisane w niektórych formatach (np. mapa bitowa) mogą mieć bardzo duże rozmiary.

  • Pamiętaj, by odpowiednio przyciąć i zmniejszyć rozmiar pliku przed wysłaniem do innych osób.

Powiązane porady

zrzut pulpitu
tryb awaryjny
euro

Podobne porady

Komentarze (6)

* Pola wymagane

Pyćąg
05.12.2016
Dziękuję za pomoc! ;D Nareszcie, po tylu latach użytkowania komputera udało mi się nauczyć robić screeny, okazuję wdzięczność :DD
Ewa
19.10.2015
Genialne, to naprawdę działa! A na początku nie dowierzałam.
Piotr Obst
15.06.2015
"Windows lub Vista" ludzie vista to tez windows. Weźcie trochę myślcie czasem...
mmnn
15.06.2015
Nadal nie działa.
Czeslaw
13.05.2013
A w Ubuntu wciska się tylko . Zrzut można oglądnąć w katalogu /Obrazy
agrafka
21.02.2013
Ja ostatnio znalazłam fajną wtyczkę do Chroma http://fotteria.pl/screencapture W chromie na pasku pojawia się przycisk, należy wybrać jaki typ zrzutu chcemy i zaznaczyć obszar i zapisać na dysk czy udostępnić linka. Chwila i gotowy zrzut ekranu.