prośba o podwyżkę

Jak poprosić szefa o podwyżkę?
KarieraKariera - specjalista Tipy.pl

Nie czekaj na to, aż szef sam wpadnie na pomysł, aby dać ci podwyżkę. Możesz się tego nigdy nie doczekać. Zamiast żyć nadzieją i marzeniami weź sprawy w swoje ręce i poproś o podwyżkę. Pamiętaj o odpowiedniej etykiecie i zachowaniu. Przeczytaj poniższe wskazówki i przystąp do działania.
1
Uwierz w to, że możesz otrzymać podwyżkę. Zaplanuj, co chcesz powiedzieć swojemu szefowi, gdy będziesz prosić go o podwyżkę. Jeśli będziesz zdenerwowany i niepewny, twój szef z pewnością zawaha się i nie będzie przekonany do tego czy dać ci podwyżkę.
2
Prowadź otwartą dyskusję za zamkniętymi drzwiami, z dala od innych współpracowników. Rozpocznij od powiedzenia szefowi, że pracujesz w firmie od x lat, nigdy nie spóźniasz się do pracy, nigdy nie bierzesz zwolnienia chorobowego, zostałeś kilka razy do późnej nocy, by dokończyć powierzone zadanie i bierzesz prace do domu, gdy nie jest skończona. Twoim zadaniem jest pokazanie, że umiesz poświęcić się dla dobra firmy.
3
Zrób listę powodów, dla których, twoim zdaniem, zasługujesz za większe wynagrodzenia niż dotychczas otrzymywałeś. Nigdy jednak nie mów: "wykonuję znacznie więcej pracy niż Ewa". Wymień powody dotyczące twojego własnego rozwoju osobistego w czasie. Dobre powody to: dotrzymywanie terminów, rzetelność, etyka pracy, stały rozwój osobisty (szkolenia, kursy, studia podyplomowe, nowe certyfikaty), elastyczność.
4
Nie przedstawiaj szefowi swoich żądań. Mówiąc: "Chcę trzy tysiące złotych, zamiast dotychczasowych dwóch" pokażesz szefowi, że jesteś bardzo wymagający i prawdopodobnie obróci się to przeciwko tobie. Nie zyskasz w ten sposób sympatii. Jeśli zasugerujesz chęć negocjacji wyższego wynagrodzenia, twój szef będzie czuł, że ma większą kontrolę nad sytuacją i będzie bardziej skłonny zaoferować ci podwyżkę.
?

Wskazówki
* Spróbuj dać szefowi powody do tego, że sam będzie chciał zaoferować ci podwyżkę. Prawdopodobnie jedynym powodem, przez który nie dostaniesz podwyżki jest fakt, że twój szef nie wie, że to ty panujesz nad sytuacją w biurze i motywujesz innych do pracy.
* Prosząc szefa o podwyżkę, nigdy nie wymieniaj powodów osobistych. Bycie na debecie to nie powód, by dać ci podwyżkę. Wręcz przeciwnie, będziesz postrzegany za osobę nieodpowiedzialną.
* Nigdy nie proś o podwyżkę tłumacząc się że "wszyscy dostali a ty nie".
* Nigdy nie szantażuj szefa zmianą pracy - znajdzie kogoś innego na twoje miejsce.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

pracownik
03.02.2015
pracodawca już z góry wie że, nie da i tak podwyżki. Będzie wymigiwał się złą sytuacją firmy, kryzys i inne pierdoły byle tylko zbyć pracownika. Ja tak mam właśnie niestety.A tylko czekają na wpadkę by móc potem udowodnić że, jest się złym pracownikiem. Oni tylko o swoje dbają.