zakładanie własnego sklepu online

Jak założyć sklep internetowy?
Maslosz - specjalista Tipy.pl

Planujesz rozpoczęcie własnego biznesu online? Pomimo, iż wystartowanie biznesu w Internecie jest łatwiejsze niż w tradycyjnej formie to nie oznacza, że biznes wypali. Istnieje kilka podstawowych sposobów, które pomogą Ci rozpocząć biznes internetowy w sposób bardziej efektywny.
1
Badanie rynku
Badania rynku pomogą ci w określeniu potencjału rynkowego w tym jego całkowitego rozmiaru, składu demograficznego oraz poziomu dochodów. Dane te mogą posłużyć jako wstępne sprawdzenie rzeczywistości w planie biznesowym oraz dokonać wstępnej prognozy na temat zakresu działalności firmy. Oprócz korzyści ilościowych badanie rynku pomoże ci w ustaleniu profilu potencjalnych klientów co z kolei pozwoli ci na lepsze dopasowanie wyglądu witryny oraz sposobu i miejsca reklamy.
2
Badanie konkurencji
Twój pomysł na biznes może wydawać się bardzo atrakcyjny jednak zanim zdecydujesz się na inwestycję musisz ocenić konkurencję. Kim są liderzy na rynku? Jakie są ich słabe i mocne strony? Znajomość konkurencji pomoże ci pomóc w doborze produktów, promocji oraz strategii cenowych.
3
Umowa z firmą pośredniczącą w płatnościach online
Płatność za towary powinna być możliwie prosta oraz dostosowana do potrzeb klienta. Dobrze jest zaproponować klientom kilka opcji jak płatność przelewem, kartą czy sms.
4
Oprogramowanie sklepu
W Internecie możesz znaleźć wiele rozwiązań przykładowo Eproshop, Web-market.pl, Goshop, Oscgold, SOTESHOP i wiele innych. Sklep na zamówienie - w zależności od modułów koszt oprogramowania będzie wynosił od kilku do kilkudziesięciu tysięcy złotych. Licencja na gotowe oprogramowanie sklepu – koszt kilkastet do kilka tyś złotych.
5
Stworzenie atrakcyjnego sklepu online
Teraz możesz pomyśleć o sklepie internetowym. Wygląd oraz odpowiednia nawigacja strony będą odpowiedzialne za to, jak klienci będą postrzegali twoją firmę. Stawiasz na nowoczesność czy wolisz tradycyjne rozwiązania? Nie ważne na co się zdecydujesz ale musisz pamiętać, aby twoja strona wyglądała profesjonalnie i nie była trudna w obsłudze (zakup przedmiotów na stronie powinien być prosty i domyślny).
6
Wykorzystaj pozycjonowanie stron internetowych w promocji swojej witryny
Biznes online powinien koncentrować swoje strategie promocyjne na przechwytywaniu użytkowników Internetu. Pozycjonować własny sklep możesz sam lub możesz zatrudnić firmę pozycjonującą. Dowiedz się jak pozycjonować własną stronę www.
?

Wskazówki
* Twój biznes plan powinien stanowić połączenie tradycyjnej formy prowadzenia działalności gospodarczej oraz technik charakterystycznych dla formy internetowej.

Strona 1 z 2

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

Quasimodo
10.02.2012
Ja mam sklep na oprogramowaniu sklepu sStore i jedynie co to polecam go bardzo. Uważam, że to jest najlepsze rozwiązanie za taką jeszcze w dodatku niską cenę. Ma integrację pełną z Allegro.pl, hurtowniami, porównywarkami cen, SubiektemGT, WFMAG, itd. Własny sklep internetowy pod adresem http://mmastyle.pl na platformie sStore prowadzę już kilka lat i jestem zadowolony z fachowej obsługi, rzetelnej pomocy i bardzo niskich cen. Z tego co wiem to można u nich przetestować za darmo taki sklep na ich stronie http://sstore.pl/new_store.php