rosół na kościach

Właściwości zdrowotne rosołu na kościach

Becia19 - specjalista Tipy.pl
rosół na kościach
1 z 9
Rosół przygotowany na kościach staje się ważnym elementem wielu diet. Nie ma on co prawda właściwości odchudzających, ale liczą się korzyści, jakie niesie dla naszego zdrowia, a nawet wyglądu. Bogaty w składniki odżywcze pozwoli ci pozbyć się wielu dolegliwości i ochroni przed osteoporozą. Taki wywar to najlepsze, co możesz podarować swojemu organizmowi. Poniżej dowiesz się dlaczego.
1
właściwości rosołu na kościach - krok 1
Właściwości odżywcze

Fosforan wapnia i kolagen to jedne z najważniejszych składników uwalnianych podczas gotowania kości zwierzęcych. Co więcej, uzyskane w ten sposób minerały są bardzo dobrze przyswajalne przez nasz organizm. Kolagen, którego doskonałym źródłem jest wywar z kości, wraz z innymi składnikami przyczynia się do redukcji stanów zapalnych.
2
właściwości rosołu na kościach - krok 2
Lepsze trawienie

Jeśli masz problemy z trawieniem, włączenie do diety wywaru z kości na pewno będzie bardzo korzystnym posunięciem. Zawarte w nim aminokwasy, jak na przykład prolina i glicyna, mają bardzo korzystny wpływ na układ pokarmowy, zwiększając wchłanianie większej ilości składników odżywczych oraz redukując takie przypadłości jak wzdęcia, biegunka czy bóle podbrzusza.
3
właściwości rosołu na kościach - krok 3
Zdrowsze kości

Minerały uwalniane podczas gotowania kości zwierzęcych są bardzo łatwo przyswajane przez nasz organizm. Wapń, magnez, fosfor i żelatyna przyczyniają się to do wzmocnienia naszych kości i znacznego zmniejszenia ryzyka osteoporozy.
4
właściwości rosołu na kościach - krok 4
Ulga w bólu stawów

Jednym z suplementów przynoszących ulgę w bólu stawów jest glukozamina. Można jednak przyjmować ją w naturalnej formie, spożywając rosół gotowany na kościach. Co więcej, wywar taki zawiera także inne składniki korzystnie wpływające na stawy, takie jak kwas hialuronowy i chondroityna. Wspomagając produkcję kolagenu w stawach, rosół z kości może zatem wyraźnie poprawić ich ruchomość.
5
właściwości rosołu na kościach - krok 5
Walka z alergią i chorobami autoimmunologicznymi

Choroby autoimmunologiczne oraz alergie mają związek ze zwiększoną przepuszczalnością jelit. Jedną z zalet rosołu na kościach jest wspomaganie prawidłowego funkcjonowania układu pokarmowego, co przyczynia się do redukcji objawów związanych z alergią i przypadłościami o podłożu autoimmunologicznym.
6
właściwości rosołu na kościach - krok 6
Zmniejszenie stanu zapalnego

Stan zapalny często wiąże się ze zwiększonym ryzykiem rozwoju raka. Z tego powodu odpowiednie leczenie jest tutaj niezwykle istotne. Dobrym naturalnym sposobem jest oczywiście... wywar z kości. Zawiera korzystne dla zdrowia kwasy tłuszczowe Omega-3, a także inne składniki, które przyczyniają się do zmniejszenia stanów zapalnych.
7
właściwości rosołu na kościach - krok 7
Korzyści dla urody

Nawet jeśli nie interesujesz się zbytnio swoim zdrowiem, powinnaś wiedzieć, że kolagen z kości zwierzęcych ma również bardzo korzystny wpływ na twoją skórę i paznokcie. Częste spożywanie wywaru z kości ma również zbawienny wpływ na twoją skórę.
8
właściwości rosołu na kościach - krok 8
Jak długo gotować kości na rosół?

Żeby wywar gotowany na kościach miał jak najwięcej korzystnych dla zdrowia właściwości, powinno się go gotować na wolnym ogniu: w przypadku kości z kurczaka 8-24 godzin, a kości wołowych 12-48 godzin. Należy również do niego dodać ocet jabłkowy lub sok z cytryny – około 2 łyżki na każde 4 litry wody, ponieważ kwasowy odczyn przyczynia się do uwalniania większej ilości minerałów z kości.
Strona 1 z 9

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (6)

* Pola wymagane

Jacek
13.12.2017
Jak ktos dostal alergii pokarmowej na cokolwiek (orzeszki, jajka itp) to taki rosol po kilku tygodniach zalatwia sprawe. Dodatkowo witamina D3+K2mk7+B kompleks+C (C kilka gram dziennie) zalatwi sprawe na cacy.
betty
29.02.2016
Czyli krocej gotowany nie posiada tych wartosci!
sandakan
14.01.2016
kolejne bzdury serwowane prze laikow z biochemii
miet
15.09.2015
Czy w czasie tak długiego gotowania,woda nie wyparuje?Chyba można dolewać?
Jack
15.09.2015
to wywar z trupa...
hejka
15.09.2015
Dobry rosół z "prawdziwej" kury nigdy nie jest zły, jednak mam zastrzeżenia co do stawów. Z tego co wiem to wywary mięsne zawierają dużo puryn . Z tego też powodu stawy bolą.