Bojownik

Jak karmić bojownika?

BaskaK - specjalista Tipy.pl
Jeżeli chcesz hodować bojowniki musisz przede wszystkim zapamiętać, że są to ryby mięsożerne. Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak i czym należy karmić bojownika.
1
Przodkowie bojowników hodowlanych, żyjący w zbiornikach naturalnych żywili się larwami małych owadów, które rozwijały się w wodzie lub przypadkowo do niej wpadły. Jeżeli możesz pozyskać taki naturalny pokarm twój bojownik będzie zapewne zachwycony.
2
Jeżeli podobnie jak większość akwarystów pokarm kupujesz w sklepie zoologicznym spróbuj karmić bojowniki larwami komarów, rurecznikami, wodzieniami i rozwielitkami. Dostępne są one w postaci żywej lub zamrożonej. Doskonałe pokarmy dla ryb oferuje Tetra.
3
Najlepiej podawać pokarm bojownikom dwa razy dziennie po małej porcji. W naturze ryby odżywiają się różnorodnym pokarmem i dobrze jest zapewnić im to również w niewoli. Najlepiej, więc jeżeli będziesz mieć różne rodzaje larw i będziesz je podawać na zmianę.
4
Pamiętaj, że nadmiar pokarmu rozkłada się i powoduje zanieczyszczenie wody związkami toksycznymi i amoniakiem, nie należy, więc dawać rybom zbyt dużych ilości pokarmu. Aby dowiedzieć się ile dokładnie pokarmu potrzebują ryby trzeba zyskać odrobinę doświadczenia. Na początku wsyp bojownikom pokarm i daj im 10 minut na jego zjedzenie, nie zjedzone resztki postaraj się wyłowić. Po pewnym czasie będziesz dokładnie wiedzieć ile pokarmu potrzebują twoje rybki.

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

cobra
17.08.2015
Cześć, jaka jest najlepsza karma dla bojowników? I z jakim żywym pokarmem go podawać (naprzemiennie)? Z góry dzięki za info; )