czyszczenie piekarnika

Jak zrobić ekologiczny środek do czyszczenia piekarnika?

angel11 - specjalista Tipy.pl
Jesteście zmęczeni ciągłym zmaganiem się z brudnym piekarnikiem? Nic dziwnego, to prawdziwa walka z wiatrakami. Łagodne środki są często nieskuteczne, szczególnie w przypadku naprawdę zapuszczonych kuchenek. Te silniejsze specyfiki dają sobie radę z grubą warstwą tłuszczu, ale za jaką cenę! Kiedy spryskujemy nimi powierzchnię kuchenki, musimy wstrzymać oddech i zakryć nos oraz usta ścierką. Opary z nich pochodzące nie tylko nieprzyjemnie pachną, ale przede wszystkim mocno podrażniają nasze drogi oddechowe. Na szczęście istnieją w pełni bezpieczne i jednocześnie naprawdę skuteczne środki do czyszczenia. I możemy je zrobić w domu własnoręcznie. Oto przepis na nietoksyczny środek czyszczący, który doskonale usunie tłuszcz i resztki spalonego jedzenia.
P

¼ szklanki mydła kastylijskiego, 1 szklanka sody, ½ szklanki soli morskiej lub grubej soli koszernej, ciepła woda do płukania lub do rozrzedzenia pasty w razie potrzeby, ocet destylowany (do płukania)

1
Z mydła, soli oraz sody zrób pastę. W razie potrzeby dodaj odrobinę wody.
2
Kiedy konsystencja pasty będzie ci już odpowiadać, nanieś ją na brudną powierzchnię piekarnika i odczekaj kilka godzin. Najlepiej nanieść ją wieczorem, a zmyć następnego dnia rano.
3
Po upłynięciu tego czasu zanurz gąbkę w ciepłej wodzie, zmyj pastę i przemyj powierzchnię piekarnika do czysta.
4
Na koniec spryskaj czyszczone miejsca destylowanym octem, w ten sposób pozbędziesz się wszelkich pozostałości po paście.

Powiązane porady

udrażnianie zlewu
naczynia ze stali nierdzewnej
usuwanie pleśni

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane