Jak dostać becikowe?

Jak dostać becikowe?

JaponkaJaponka - specjalista Tipy.pl
Becikowe to popularna nazwa zasiłku wypłacanego rodzicom od 29 lutego 2006 roku na każde urodzone dziecko. Jest to jednorazowa zapomoga. Jednak aby uzyskać tego typu zasiłek, należy załatwić kilka niezbędnych formalności. Poniżej znajdziesz wskazówki, co należy zrobić, by otrzymać becikowe.
1
Becikowe przysługuje każdej matce, która urodziła dziecko. O tego typu zasiłek może ubiegać się również ojciec lub prawny opiekun dziecka. Aby uzyskać prawo do becikowego, należy złożyć odpowiedni wniosek do lokalnego Ośrodka Pomocy Społecznej lub Urzędu Gminu właściwego do miejsca zamieszkania.
2
Możesz ubiegać się o becikowe w wysokości 1 000 zł – niezależnie od uzyskanych dochodów lub w wysokości 2 000 zł – jeśli dochód na osobę w gospodarstwie domowym nie przekracza 504 zł lub 583 zł, jeśli w rodzinie jest dziecko niepełnosprawne.
3
Pamiętaj o dotrzymaniu terminów. Wniosek o becikowe w wysokości 1 000 zł należy złożyć nie później niż na 3 miesiące od daty urodzenia dziecka. W przeciwnym wypadku stracisz do niego prawo, wniosek nie będzie rozpatrzony i gmina nie wypłaci ci pieniędzy.
4
Jeśli starasz się o przyznanie becikowego w wysokości 2 000 zł, masz cały rok na zebranie odpowiednich dokumentów i złożenie wniosku. W tym czasie należy złożyć wniosek o ustalenie prawa do zasiłku rodzinnego oraz dodatków do zasiłku rodzinnego.
5
Do wniosku o przyznanie becikowego należy dołączyć odpowiednie dokumenty, bez których nie będzie on rozpatrywany.
• Ksero dowodu osobistego osoby ubiegającej się o zasiłek
• Odpis aktu urodzenia dziecka – do odbioru w Urzędzie Stanu Cywilnego
• Zaświadczenie stwierdzające wysokość dochodu rodziny oraz dokumenty potwierdzające prawo do zasiłku rodzinnego – jeśli starasz się o becikowe w wysokości 2 000 zł.
6
Kobiety, które po 1 listopada 2009 roku będą ubiegać się o przyznanie zasiłku, zobowiązane są dodatkowo dostarczyć wraz z kompletem dokumentów zaświadczenie lekarskie potwierdzające, iż znajdowały się one pod stałą opieką lekarską nie później niż od 10 tygodnia ciąży, aż do porodu.
Strona 1 z 2

Powiązane porady

test ciążowy
Obrączka
Test ciążowy

Komentarze (0)

* Pola wymagane