Jak być szczęśliwym w pracy?

Jak być szczęśliwym w pracy?
MagnoliaMagnolia - specjalista Tipy.pl

Każdy chce być szczęśliwy, czy się do tego przyznaje czy nie. Szczęście jest pewnym stanem umysłu, który możemy kontrolować. Może w to nie wierzysz, jednak prawdą jest, że tylko od nas samych zależy, czy jesteśmy szczęśliwi. Poszukiwanie szczęścia w pracy polega takim samym zasadom jak jego poszukiwanie w innych obszarach życia.
1
Spójrz w okół siebie i znajdź powody do radości. Wypisz na kartce wszystkie plusy oraz wszystkie rzeczy, które lubisz w swojej pracy. Przestań skupiać się na minusach - zacznij myśleć wyłącznie o plusach.
2
Jeśli nigdy nie bierzesz urlopu zacznij go brać już od jutra. Wolny dzień wykorzystaj na coś miłego jak spacer po parku, wycieczka do lasu itp.
3
Zawsze bierz ze sobą do pracy śniadanie. Przestań jeść suche kromki. Przyrządź sobie zdrową sałatkę lub weź se sobą zupę, którą będziesz mógł odgrzać w mikrofalówce. W pracy powinieneś czuć się prawie jak w domu, w końcu spędzasz w niej co najmniej 8 godzin dziennie. Dlatego jedzenie powinno być maksymalnie zbliżone do tego, które jadasz w domu.
4
Przestań plotkować z kolegami i koleżankami z pracy. Może ci się wydawać, że lubisz plotki, jednak są one powodem do stresu wywołanego wyrzutami sumienia (na pewno jakieś masz).
5
Unikaj toksycznych współpracowników.
Unikaj negatywnych ludzi, którzy zawsze psują ci humor.
6
Jeśli masz zadania w pracy, za którymi nie przepadasz rób je od razu, zaraz po przyjściu do pracy. Nie zwlekaj z nimi do ostatniej chwili. Jeśli zrobisz je jako pierwsze reszta dnia upłynie ci miło i szybko. Jeśli nie - będziesz myśleć o nich przez cały dzień i się niepotrzebnie stresować.
7
Codziennie zrób coś miłego dla jakiejś koleżanki lub kolegi z pracy. Uśmiechnij się, powiedz komplement lub pomóż w jakimś trudnym projekcie. Zobaczysz, że będziesz czuć się dużo lepiej.
8
Posprzątaj swoje biurko i upewnij się, że wszystko jest czyste i poukładane. Przyjemne środowisko pracy sprawi, że poczujesz się bardziej szczęśliwy.
9
Nie podejmuj się zobowiązań, których terminów nie jesteś w stanie dotrzymać.
Jedną z najpoważniejszych przyczyn stresu i niezadowolenia w pracy jest niedotrzymywanie zobowiązań. Wielu pracowników poświęca więcej czasu na tłumaczenia, wymówki oraz troskę o konsekwencje niedotrzymania zobowiązania niż na jego wykonywanie. Aby tego uniknąć musisz planować i oceniać swoje możliwości. Jeśli nie masz na coś czasu to odmów. Nie musisz być wolontariuszem i siedzieć po godzinach nad dodatkowym projektem, który zobowiązałeś się zrobić.
10
Pomyśl o tym, że twoja praca pomaga komuś innemu. Zawsze miej na uwadze, że każda praca jest szlachetna i potrzebna dla całego społeczeństwa. Dzięki twojej pracy czyjeś życie będzie prostsze i przyjemniejsze.
11
feedback
Poproś o opinię dotyczącą twojej pracy. Czasami do szczęścia potrzeba nam jedynie pozytywnego feedbacku. Pracujemy, staramy się, robimy wszystko co w naszej mocy, aby być dobrzy w tym czym się zajmujemy ale tak naprawdę nie wiemy, czy robimy to dobrze i czy spełniamy oczekiwania kierownictwa. Jeśli ci tego brakuje idź do szefa i powiedz mu, że bardzo lubisz słuchać opinii na temat swojej pracy i że dzięki tym informacjom będziesz mógł być jeszcze lepszy.
12
Jeśli dużo pracujesz przy komputerze zadbaj o tapetę, która poprawi ci humor. Jest to bardzo proste jak również efektywne. (jeśli lubisz zdjęcia proponuję stronę Interfacelift.com - setki stron ze zdjęciami użytkowników).
13
Rośliny w biurze
Może wydać ci się to banalne jednak roślinka na biurku może bardzo poprawić twój humor. Bardzo popularny jest bambus - nie wymaga wielu zabiegów pielęgnacyjnych, nie potrzebuje również dużo światła a wygląda bardzo ładnie.
14
Jeśli wszystko inne zawiedzie poszukaj sobie innej pracy, której wykonywanie da ci szczęście. Czasami zdarza się, że nie możemy być szczęśliwi dopóki nie znajdziemy pracy w której moglibyśmy się spełnić.
Strona 1 z 3

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane