Jak być pełnym energii od samego rana?

Jak być pełnym energii od samego rana?

MagnoliaMagnolia - specjalista Tipy.pl
Jeśli rano po przebudzeniu czujesz, że nic ci się nie chce, nie masz powodów do wyjścia z łóżka i pragniesz, aby dzień się już skończył a ty mógłbyś się znów położyć, to nie jesteś sam. Z badań wynika, że coraz więcej osób ma problem z motywacją od samego rana. Są jednak proste sposoby na to, aby zaraz po przebudzeniu być pełnym motywacji i energii.
1
Natychmiast wstań z łóżka

Najgorsze co możesz zrobić to nie wstać od razu po przebudzeniu z łóżka. Leżysz i się zastanawiasz „wstać, czy nie wstać”, „a może jeszcze 10 minut”, „jeszcze 5”. Im dłużej zwlekasz z wstawaniem, tym bardziej będziesz czuć się nieszczęśliwy. Aby tego uniknąć, zamiast stawiać budzik obok łóżka, zanieś go wieczorem do innego pokoju. Rano nie będziesz mieć wyboru i będziesz musiał wstać, aby go wyłączyć.

2
Wypij dużą szklankę wody

Jak już wyjdziesz z łóżka idź do kuchni i wypij dużą szklankę wody. Pamiętaj, aby to zrobić od razu po przebudzeniu. Rano nasze ciało jest bardzo odwodnione, a brak wody w organizmie powoduje uczucie zmęczenia. Po wypiciu wody będziesz bardziej rześki i zmotywowany do działania.

3
Rozciąganie

Jeśli będziesz rozciągać się każdego ranka przez 5-10 minut będziesz mieć dużo lepszy dzień. Rozciągnij mięśnie nóg, ręce, plecy, szyję – całe ciało. Dzięki rozciąganiu wzrasta obieg krwi i ukrwienie wszystkich komórek w naszym ciele. Jest to szczególnie ważne po nocy, kiedy nasze ciało było wiele godzin w bezruchu. Wzrost obiegu krwi ma wpływ na przypływ energii a ona z kolei na motywację.

4
Przypomnij sobie swoje cele

Rano zwykle nie pamiętamy o swoich celach, którymi żyliśmy jeszcze poprzedniego wieczoru. Wszystko jest nieważne a my zachowujemy się jakbyśmy mieli co najmniej amnezję. Dlatego, dobrym rozwiązaniem tego problemu jest zawieszenie obok łóżka listy z zadaniami na dany dzień jak również z zadaniami i celami długoterminowymi. Lista przypomni co co masz zrobić i dlaczego to jest ważne.

5
Muzyka

Słuchanie ulubionej muzyki rano może pomóc ci załapać dobry nastrój, który następnie zwiększy twoją energię oraz motywację. Jeśli rano jest wokół zbyt cicho marzymy jedynie o tym, aby wrócić do łóżka. Muzyka pomoże ci stworzyć optymistyczną i radosną atmosferę, która jest konieczna aby poczuć się bardziej zmotywowanym. Możesz ustawić zamiast zwykłego budzika włączenie radia z ulubioną stacją lub telefon z ulubionym dzwonkiem.

6
Pamiętaj o tym co bardzo lubisz

Jaka jest najważniejsza rzecz w twoim życiu? O czym codziennie marzysz? Co najbardziej lubisz? Myślenie o tym, co się kocha zaraz po przebudzeniu może być bardzo silnym czynnikiem motywującym. Może to być przykładowo jajecznica. Pomyśl o tym jak bardzo ją lubisz i jak wielką masz teraz na nią ochotę. Mogę się założyć, że ani minuty dłużej nie będziesz chciał zostać w łóżku.

Strona 1 z 2

Powiązane porady

sposoby na zmęczenie
Miejsce pracy
Zdjęcie na Facebooku

Komentarze (4)

* Pola wymagane

Hichotka
21.08.2015
Czasem basen jest trudny do zrealizowania, ale jogging? Możliwy prawie zawsze, i to natychmiast! Gorąco polecam, wyzwala endorfiny wystarczające na cały dzień!
Pelek
02.04.2012
Ja proponuję skok ze spadochronu o 6:00 DODAJE ENERGII!
Max
08.02.2012
zgadza się koledzy basen z rana to rewelacja, energia na cały dzień, ja właśnie wróciłem :)
Czarny
23.11.2010
Mi to bardzo pomaga lecz basen od rana nie zaszkodzi. Gdy ustawiam sobie budzik w telefonie to ustawiam w nim moją ulubioną piosenkę/muzykę wtedy jakoś lepiej się czuję. Ćwiczenia od samego rana i w moim przypadku 1,5l. wody jest bardzo przydatne. Dzięki temu lepiej się czuję i mam więcej energii. Uważam, iż w tym artykule są napisane bardzo przydatne rady. Pozdrawiam.
Czarny