odplamiacz

Jak zrobić domowy odplamiacz?
miss60 - specjalista Tipy.pl

Ekologiczny styl życia jest ostatnio w modzie. I bardzo dobrze! Coraz więcej osób sięga po ekologiczne środki czystości domowej roboty. Furorę robią naturalne proszki do prania. Czasem jednak sam proszek może nie wystarczyć i przydałby się odplamiacz. Czy wiesz, że i ten specyfik możesz zrobić w domu? Przepis na skuteczny odplamiacz do tkanin znajdziesz poniżej. Poradzi sobie z plamami równie dobrze, jak te, które można kupić w sklepie.
P

¼ szklanki mydła na bazie oleju roślinnego (np. mydło kastylijskie), ¼ szklanki warzywnej gliceryny, 2 łyżki boraksu, 2 łyżki sody do prania, 2 szklanki ciepłej wody, butelka z atomizerem

1
Wlej do butelki z atomizerem ciepłą wodę, po czym dodaj do niej boraks oraz sodę. Trzęś butelką do czasu, aż boraks i soda całkowicie się rozpuszczą w wodzie.
2
Kiedy to nastąpi, dodaj mydło oraz glicerynę. Ponownie wymieszaj, by składniki dobrze się ze sobą połączyły.
3
Stosuj tak jak zwykły odplamiacz ze sklepu. Pamiętaj, by przed każdym użyciem dobrze wstrząsnąć butelką. Przechowuj w ciemnym i chłodnym miejscu.
4
Jeżeli mieszanina wydaje ci się zbyt gęsta, dodaj do butelki jeszcze odrobinę ciepłej wody i ponownie zamieszaj.
?

Wskazówki
*W przypadku plam trudnych do wywabienia użyj dodatkowo szczoteczki do zębów o miękkim włosiu.

!

Uwaga!
*Trzymaj odplamiacz z dala od dzieci! Boraks i soda mogą być szkodliwe po dostaniu się do przewodu pokarmowego.

*Myj ręce po każdym użyciu, aby zapobiec podrażnieniu skóry.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane