Jak być lepszym człowiekiem?

Jak stać się lepszym człowiekiem w 7 dni?

MagnoliaMagnolia - specjalista Tipy.pl
Istnieje wiele rzeczy, które możesz zrobić, aby stać się lepszym człowiekiem. Przykładowo możesz ciężko pracować, ćwiczyć i zdrowiej się odżywiać. Wszystkie te rzeczy bez wątpliwości są świetne. Jednak, moim zdaniem, człowiek jest tym lepszy im bardziej jest bezinteresowny. Robienie dobrych uczynków dla innych ludzi i nie oczekiwanie niczego w zamian, jest jednym z najbardziej satysfakcjonujących doświadczeń jakich możemy w życiu doznać. Chcesz być lepszy? Daj coś z siebie.
1
Dzień 1 - Powiedz komuś, że go kochasz

Tak wiele osób nigdy nie ma czasu, aby wyrazić swoje uczucia do ludzi, którzy są naprawdę ważni w ich życiu. Wyrażanie swojej miłości nie powinno być tematem tabu, czy oznaką słabości. Jest to znak zaufania, wyraz tego co naprawdę czujemy. Nie ma nic bardziej wspaniałego na świecie niż wiedzieć, że ktoś cię kocha i komuś na tobie zależy. Dlatego właśnie w pierwszym dniu znajdź kogoś, kto jest dla ciebie ważny, usiądź i powiedz "wiesz, wiem, że nie mówię tego zbyt często ale naprawdę doceniam to, że jesteś przy mnie. Chciałem, abyś wiedział, że cię kocham". Te słowa nie są zarezerwowane wyłącznie dla małżonka. Możesz je powiedzieć również rodzicom, rodzeństwu, przyjaciołom. Możesz czuć się nieco zdenerwowany czy nawet zażenowany, jednak gwarantuję, że jak już to powiesz to poczujesz się niesamowicie.

2
Dzień 2 – Słuchaj

Każdy z nas ma każdego dnia jakieś problemy. Nie zawsze są one poważne, ale zawsze jakieś są. Każdy z nas również ma potrzebę bycia wysłuchanym. Niestety coraz mniej ludzi potrafi słuchać. Umiejętność ta zanika z każdym dniem. Zatem w drugim dniu swojego dążenia do bycia lepszym człowiekiem potrzebujesz drugiej osoby, której będziesz mógł wysłuchać. Umiejętne słuchanie jest jednym z najlepszych prezentów jakie można dać drugiej osobie. Nawet sobie nie zdajesz sprawy, jak bardzo będą ci wdzięczne osoby, których zechcesz wysłuchać.

3
Dzień 3 – Przeproś

Nikt z nas nie jest doskonały i każdy popełnia błędy. Jesteśmy tylko ludźmi. Błędy są rzeczą normalną i nieuniknioną jednak nie można ich ignorować i udawać, że nigdy nie zaistniały. Większość ludzi nigdy nie przeprasza co wynika z ich dumy oraz ego. Zatem w dniu 3 schowaj swoją dumę do kieszeni i przeproś. Spójrz na swoją przeszłość. Czy istnieją jakieś szczególne osoby z którymi od jakiegoś czasu nie rozmawiasz lub straciłeś z nimi kontakt? Niezależnie od tego, co się stało to nie czas na rozważania, kto miał rację a kto się mylił. Musisz wyleczyć dawne rany. Przeprosiny nie są przyznaniem się do błędu. Bądź zatem tym „lepszym” i przeproś. Będzie to miało pozytywny wpływ zarówno na ciebie jak i na tą drugą osobę.

4
Dzień 4 – daj prezent

W obecnych czasach ludzie dają sobie prezenty wyłącznie z okazji urodzin lub świąt. A co z pozostałymi 360 dniami w roku? Dawanie prezentów wyzwala mnóstwo pozytywnej energii. Dlatego w 4 dniu wybierz dla kogoś coś pożytecznego, co wiesz że mu się przyda i spodoba. Może to być książka, pendrive, nowa myszka czy świeczka zapachowa. Dzielenie się bogactwem a tym samym dawanie prezentów jest jednym z najlepszych sposobów na udowodnienie, jak bardzo nam zależy, aby stać się lepszymi. Prezenty dawane bez okazji mają o wiele silniejszą moc, niż te dawane na urodziny i święta, ponieważ pokazują, że dajemy coś z własnej woli, a nie dlatego, że tak wypada. Fakt ten dodatkowo zwiększa znaczenie daru, a osoba, której go wręczymy doceni go jeszcze bardziej.

5
Dzień 5 – wolontariat

Przez pierwsze kilka dni robiłeś coś dobrego dla najbliższych ci osób. Teraz nadszełd czas, aby zrobić coś dobrego dla otoczenia. Działanie na rzecz swojej społeczności i całego społeczeństwa jest niezwykle ważne. Poświęć zatem swój czas na zorganizowanie czasu dla osób znajdujących się w ośrodkach społecznych, przeznacz chwilę na naukę dzieci uczęszczających do publicznych świetlic czy pomóż w sprzątaniu schroniska dla zwierząt. Nie musi być to cały dzień, wystarczy godzina. Zamiast siedzieć w domu i oglądać telewizję lub bezmyślnie przeglądać strony www zrób coś dla nas wszystkich.

6
Dzień 6 – pomoc dla osoby obcej

Pamiętaj, że wszyscy jesteśmy ludźmi i powinniśmy trzymać się razem. W 6 dniu zrób coś dobrego dla całkowicie obcej osoby. Możesz pomóc starszej osobie w dźwiganiu zakupów, dziecku przy przejściu przez ulicę, kobiecie próbującej wyjechać z zatłoczonego parkingu jak również zrobić wiele rzeczy, które pomogą drugiej osobie w jej codziennym zmaganiu się z drobnymi problemami. Zwykle widząc popsuty samochód na poboczu myślimy sobie, że pomoc jest już w drodze. Ale czy tak jest? Tym razem to ty się zatrzymaj. Masz szansę, aby pokazać innym jak należy reagować w takich sytuacjach, jak być życzliwym i jak być lepszym człowiekiem.

7
Dzień 7 – darowizna

Świat jest wielki ale każdy z nas żyje w jakiejś mniejszej, zamkniętej społeczności. Musimy się jednak wzajemnie wspierać. Jeśli nikt z twoich bliskich nie potrzebuje pomocy, pamiętaj, że na świecie są miliony ludzi, którzy tej pomocy potrzebują. Oczywiście ty sam nie zbawisz świata i nie pomożesz wszystkim. Jednak wystarczy pomóc jednej osobie, aby zmienić cały świat chociaż odrobinę na lepsze. Dzięki Internetowi jest naprawdę łatwo znaleźć organizacje charytatywne, których celem jest pomoc ludziom w potrzebie. Kwota nie jest istotna. Ważne jest, że nie myślisz wyłącznie o sobie, tylko pamiętasz o tych, o których wydaje się, że zapomniał cały świat.

Strona 1 z 4

Powiązane porady

samotność
sposoby na zmęczenie
zdrowie

Podobne porady

Komentarze (10)

* Pola wymagane

maja
12.01.2015
Powiedz mu że go kochasz i nie zastanawiaj się ci się stanie
xrybax
12.05.2014
A jak nie mam sily wewnetrznej by powiedziesz ojcu ze go kocham? Poniewaz strasznie sie klucimy codzien!
tomek
15.11.2012
jak mam powiedziec kocham cie dziewczynie ktora ma chlopaka a ja na serio ją kocham?
tomek
10.09.2012
jak mam pozostać lepszy i już nikogo nie uraźić bo niechce juz nigdy w zyciu tego zrobic .
tomcio
10.09.2012
przeprosiłem jedną dziewczynę wazną dla mnie i żałuję mojego zachowania względem niej zlego zachowania tak jak jest napisane kazdy popelnia bledy nikt z nas nie jest doskonaly ja bledow swoich nie ignoruje nie ! tylko chce byc juz lepszym bo zrozumialem ile zrobilem zlego swoim zachowaniem osobie waznej dla mnie w zyciu moim .
tomasz
10.09.2012
Wasze porady pomogły dużo dzięki nim czuję się lepiej szczerze . cieszę się że one są.
Delf
03.07.2012
Seksistowska ta porada - jak ktoś nie może wyjechać z parkingu to kobieta?
Magnolia
26.04.2011
Aby oduczyć się przeklinać należy się pilnować. Na początku nie jest łatwo, ale to kwestia przyzwyczajenia. Zamiast używać np. ku... mów makabra, kurcze, kurka, fakundo, Oo czikita, do jasnej anielki, siet, kiszka, a niech mnie drzwi ścisną, kurwa, ja cię pędzę, kuźwa, kurde mać, oo masakra, dziobak itp. Ważne, aby to słowo ci przypadło do gustu. Jak je polubisz to zaczniesz go używać w odpowiednich momentach.Przeczytaj również artykuł http://www.tipy.pl/artykul_2434,jak-przestac-przeklinac.html
Ewqq
25.04.2011
Całkiem całkiem , a czy ktoś mi poradzi , jak się powstrzymać od przeklinania . ? ; ( Dam trochę radę , ale cięzko mi ... ; [
Vanessa :)
17.04.2011
twoje porady są bardzo cenne spróbuje to zrobić jak najlepiej dziś jest mój pierwszy dzień pogadam z mamą i powiem jej to co naprawdę do niej czuje czyli że mi na niej zależy i kocham ją , że jestem jej wdzięczna za wszystko co la mnie zrobiła do tej pory ...
postaram się używać twoich rad przez jakiś okres a potem jeszcze zajmę się zdrowym odżywianiem itp.