musująca kula do kąpieli

Jak zrobić musującą kulę do kąpieli w kształcie serca?

angel11 - specjalista Tipy.pl
Choć do walentynek jeszcze trochę czasu, warto już teraz zastanowić się nad niespodzianką dla naszej “drugiej połówki”. Zresztą tak naprawdę nie trzeba czekać na specjalną okazję, by ukochanej osobie podarować coś wyjątkowego. Moja dzisiejsza propozycja to urocza kula musująca do kąpieli w kształcie serduszka. Zamiast szukać takiego kosmetyku w sklepach, zrób go własnoręcznie w… niecałe pół godziny. To naprawdę nic trudnego.
P

1 szklanka sody oczyszczonej, ½ szklanki kwasku cytrynowego, ½ szklanki soli Epsom, ½ szklanki skrobi kukurydzianej, 2 łyżeczki olejku eterycznego (dowolny zapach), 2 ½ łyżeczki oleju z krokosza barwierskiego, 3 krople barwnika spożywczego, 1 łyżeczka wody, foremki w kształcie serc

1
Wymieszaj wszystkie suche składniki w szklanej lub ceramicznej misce. Mokre składniki zmieszaj w butelce z atomizerem.
2
Powoli wpsikuj mokre składniki do suchych, cały czas mieszając powstającą w ten sposób papkę. Na tym etapie kosmetyk powinien mieć mniej więcej konsystencję mokrego piasku. Jeżeli zużyjesz cały płyn z butelki, a mieszanina nadal jest za sucha, wlej do niej jeszcze odrobinę wody i dodaj ją do pasty w taki sam sposób jak wcześniej.
3
Przełóż mieszaninę do foremek. Upewnij się, czy jest dobrze dociśnięta. Pozostaw ją w foremkach przez co najmniej 30 minut. Kiedy serca wyschną, możesz je ostrożnie z nich wydostać. Dosusz je rozkładając na papierze pergaminowym na całą noc.
4
Zapakuj w kawałek celofanu i przewiąż kokardką.

Powiązane porady

kule ze sznurka
abażur ze sznurka
kwiaty farbowane sprayem

Komentarze (2)

* Pola wymagane

angel11
11.03.2015
Fajny, fajny, polecam jeszcze raz! :D
KociaraMaja
16.02.2015
Jest to nawet fajny pomysł :)