kot

Jak zrobić przysmak dla kota?
angel11 - specjalista Tipy.pl

Chcesz zrobić niespodziankę swojemu kotu? Przygotuj mu zdrowy koci przysmak według poniższego przepisu. Olej kokosowy jest bogaty w zdrowe tłuszcze, żelatyna w proszku to źródło aminokwasów, które wspaniale działają na skórę, sierść i pazury. Smakowymi walorami tuńczyka nie pogardzi chyba żaden kot. A jajko, podobnie jak olej kokosowy, również pełne zdrowych tłuszczów, będzie pełnić jednocześnie rolę spoiwa pozostałych składników.
P

2 średniej wielkości słodkie ziemniaki, ½ szklanki mąki kokosowej, 1 jajko, ½ szklanki oleju kokosowego, ¼ szklanki żelatyny w proszku, 1 puszka tuńczyka lub sardynek

1
Ziemniaki ugotuj i ubij na puree. Tuńczyka odsącz z zalewy. Rozgrzej piekarnik do 175 stopni Celsjusza.
2
Wymieszaj wszystkie składniki w średniej wielkości misce. Posłuż się widelcem, by je dokładnie rozdrobnić i równomiernie połączyć.
3
W razie potrzeby dodaj jeszcze trochę mąki kokosowej. Mieszanina powinna mieć konsystencję gęstego ciasta (jak plastelina).
4
Z gotowego ciasta rób małe kulki, a następnie spłaszcz je widelcem tak, by wyglądały jak ciasteczka.
5
Piecz przez ok. 20 min. w piekarniku aż lekko zbrązowieją. Wyjmij z piekarnika i ostudź.
6
Przechowuj w lodówce przez kilka tygodni lub w zamrażarce przez kilka miesięcy.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

Komentujący
19.09.2018
A to ci dopiero ciekawe ! Przysmak z tuńczyka,a w powiązanym artykule Czym nie karmić kota? pisze,że tuńczyk kotu szkodzi. No to jak to w końcu jest ?