domowa tortilla

Jak zrobić placek do tortilli?
jeanny - specjalista Tipy.pl

Tortille, czyli płaskie okrągłe placki z mąki były wypiekane ponoć już przez Majów. Jest to baza do wielu meksykańskich potraw. Dzięki rosnącej popularności tejże kuchni w świecie, pieczywo to poznali także Polacy. Zrobienie domowych placków do tortilli zajmuje trochę czasu, ale naprawdę warto się za to zabrać. Większość tych gotowych, sklepowych się do nich nie umywa. Poza tym są one niestety dość drogie. Z podanej w przepisie ilości składników zrobisz cztery placki do tortilli.
P

300 g mąki pszennej + jeszcze trochę na podsypywanie, 1 łyżka oleju lub oliwy z oliwek, 150 ml wody, 1 łyżeczka soli

1
Mąkę wymieszaj z solą, po czym przesiej przez sitko. Dzięki temu będzie ona bardziej puszysta.
2
Następnie dodaj do mąki z solą wodę oraz olej lub oliwę z oliwek. Wyrób ciasto, podsypując w razie potrzeby odrobiną mąki, by nie przywierało do stolnicy.
3
Wyrobione ciasto podziel na cztery równe części, po czym z każdej z nich uformuj kulkę.
4
Każdą kulkę spłaszcz dłońmi, po czym rozwałkuj wałkiem na cienki placek. Pamiętaj, że powinien mieć on o ok. 1 cm większą średnicę od patelni, ponieważ ciasto lekko się skurczy podczas obróbki termicznej.
5
Rozwałkowane placki smaż na nieprzywierającej patelni przez ok. 50 sekund z jednej strony, po czym 30 sekund z drugiej. Obróć tortillę raz jeszcze i znów smaż ją 30 sekund na lekko rumiany kolor.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane