mały jeż

Jak karmić jeża?
DolarekDolarek - specjalista Tipy.pl

Jeże są dość łatwe w hodowli, ale należy pamiętać, że podstawą ich pożywienia są owady, po stanowią około 70% diety. Nigdy nie należy ich tez traktować jak małych ludzi. Jeży nie można karmić chlebem i krowim mlekiem, ponieważ składniki te wywołują u nich biegunkę, która prowadzi nawet do śmierci. Poniżej znajdziesz wskazówki jak karmić jeża.
1
menu jeża
Główne menu jeża składa się z chrząszczy, gąsienic, dżdżownic, ptasich jaj, małych ssaków, ślimaków, stonóg, skorek, pszczół i małych ptaków.
2
Jeża można śmiało karmić konserwami dla psów i kotów. Najbardziej lubią te o smaku kurczaka, natomiast nie przepadają za smakiem ryb.
3
Bardzo dobrym pożywieniem dla jeża są także mięsne herbatniki dla kotów i kociaków. Jeżeli zdecydujesz się na herbatniki staraj się wybierać lepsze marki, tańsze zawierają więcej zbóż niż mięsa i nie są tak pożywne.
4
W sklepach zoologicznych można także niekiedy kupić gotowe mieszanki żywnościowe lub suchą karmę przeznaczoną specjalnie dla jeży.
5
Jeża można także karmić resztkami mięsa z naszych stołów (zwłaszcza kurczakiem), należy jednak pamiętać by mięso zemleć lub pokroić na drobne kawałki, ponieważ z dużymi jeż może sobie nie poradzić. Jako dodatek do mięsa jeż chętnie zje lekko posiekany ser cheddar, orzeszki ziemne i rodzynki.
6
Jeżeli to możliwe jeża można karmić również produktami występującymi naturalnie w przyrodzie, z licznych owadów jeże najbardziej rozsmakowały się w rozmaitych chrząszczach. Niekiedy zjadają także ślimaki bazskorupkowe, ale tylko, gdy nie ma akurat niczego innego.
7
Należy także pamiętać, że jeże potrzebują dużo czystej wody, zwłaszcza podczas upałów.
8
Posiłki jeżom należy podawać późnym wieczorem lub nocą i jeżeli wszystkiego nie zjedzą resztki trzeba zabrać nad ranem.
?

Wskazówki
* Jeża nie należy karmić słonym bekonem, wołowiną, boczkiem lub konserwową.
* Ślimaki są przenosicielami groźnych nicieni, które u jeży mogą wywoływać zapalenie płuc lub krwawienia płuc prowadzące do śmierci.
* Kiedy na dworze jest bardzo zimno dawaj jeżowi herbatniki lub ser ponieważ zamarzają wolniej niż mięso.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (11)

* Pola wymagane

Mcda
20.01.2019
Jeżom nie wolno podawać krowiego mleka (i serów!!!), które zawiera niebezpieczną dla nich laktozę! Można im podawać pokrojonego kurczaka, robaki, larwy (ale z zoologicznego), suchą lub mokrą karmę dla kociąt, jajka, słonecznik łuskany niesolony. Także gotowaną bez soli marchewkę i dojrzałe banany.
kotka3523
15.01.2019
Karma dla kotów jest dla kotów. Jeże jedzą jabłka, a nie owady.

Szaja Bombaja
19.08.2018
Ja wam powiem, jak karmić: kupcie sobie konserwę rybna przykładowo filety z makreli, bądź w pomidorach, zjedzcie rybę i zostawcie puszkę gdzieś, gdzie wiecie, że przebywają jeże, a jeże to uwielbiają :)
Aga
13.06.2018
Miałam kiedyś jeża - sroka malutkiego upuściła.
Wychowałam go na kozim mleku. Krowie jest zabójcze dla jeży.
Tylko kozie mleko dla jeży.
Ania
27.05.2018
Jeże są pod ścisłą ochroną. Nie wolno jeży zabierać z ich naturalnego środowiska- chyba że są chore ranne lub potrzebują pomocy. Jeży ( ani innych zwierząt ) nie wolno karmić krowim mlekiem. Co najwyżej tzw kocim (spejalne mleko dla kotów. Z jeżem idzie się do weterynarza
sopello
07.11.2016
ser? orzechy? myślałem że im to szkodzi...
Doris111
02.11.2016
Z jeżem najlepiej udać się do weterynarza i zapytać o radę i adres specjalnego schroniska dla jeży lub leśnych zwierząt.
Wbrew temu co wszyscy piszą (a każdy pisze co innego)opieka nad jeżem nie jest łatwa. Uwierzcie mi. Tu chodzi o życie! To nie jest pluszak
Doris111
02.11.2016
Kto wypisuje takie bzdury!? Ludzie! Sprawdźcie najpierw i douczcie się! Nie przekazujcie takich bzdur innym!
Tu nie chodzi o wymadrzanie się! Tu chodzi o życie zwierząt!
B
01.09.2016
Moja jezynka ma juz 3 miesiace i wcina sucha karme dla kociat z czego upodobala sobie kolor zielony i brazowy a czerwone granulki zostawia i uwielbia zywe robale ktore kupuje dla niej w sklepie zoologicznym. A dzisiaj podbierala mi zelki ale nie jadla :-P
lilka.07
20.10.2014
Też mąz przyniósł jeża młodego wchodząc na rózne strony jak karmić każda co innego pisze, i wco wierzyć/