miód i lawenda

Maść przyspieszająca gojenie ran - jak zrobić?
angel11 - specjalista Tipy.pl

Domowa apteczkę warto uzupełnić w naturalne środki lecznicze. Syropy, maści czy napary, których receptury przekazywane są często z pokolenia na pokolenie, mogą być równie skuteczne jak drogie apteczne środki. Dziś chciałabym zapoznać cię z przepisem na domowej roboty maść przyspieszającą gojenie się ran. W swoim składzie ma ona m.in. miód, olejek lawendowy i wosk pszczeli. Jej zrobienie nie powinno ci przysporzyć żadnych problemów. Z podanych w przepisie proporcji powstanie ok. 100 ml takiej maści.
P

oliwa z oliwek - 57 ml, masło kakaowe - 15 g / 15 ml, wosk pszczeli - 19 g / 20 ml, miód - 1 łyżeczka (5 ml), witamina E - 1/2 łyżeczki (3 ml), olejek lawendowy - ok. 10-20 kropli

1
Połącz oliwę z oliwek, masło kakaowe i wosk pszczeli roztapiając je w kąpieli wodnej lub w mikrofalówce.
2
Odstaw mieszaninę do ostygnięcia. Gdy jej temperatura spadnie do ok. 40 stopni Celsjusza, możesz dodać miód i witaminę E. Jeśli dodasz miód wcześniej, kiedy temperatura jest wyższa, straci on wiele ze swych cennych właściwości. Olejek eteryczny powinien być dodany jako ostatni.
3
Wymieszaj wszystko dokładnie gumową szpachelką, łyżką lub mikserem. Gotową maść przełóż do małych szczelnych pojemników.
!

Uwaga!
Nie stosuj maści u dzieci poniżej 2 r.ż.

Powiązane porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane