dłuższe życie

Jak żyć dłużej?
MagnoliaMagnolia - specjalista Tipy.pl

Średnia długość życia wzrasta każdego roku. Średnia długość życia kobiet to 80 lat zaś mężczyzn 75. Chcesz jednak żyć jeszcze dłużej? Jeśli tak to zapoznaj się z poniższym przewodnikiem długiego życia.
1
Śmiej się

Każda minuta śmiechu jest równoważna z 3 kwadransami relaksu i wydłuża nasze życie o kolejnych 10 minut. Badania wykazują, że śmiech obniża również poziom hormonów stresu oraz zwiększa odporność organizmu i liczbę produkowanych przeciwciał.

2
Przeprowadź się do Francji

Światowa Organizacja Zdrowia ustaliła, że Francuzi żyją dłużej niż Polacy. Dlaczego? Decydującym czynnikiem okazała się być zdrowa dieta. Francuzi mają tendencję do jedzenia świeżej żywności, którą kupują codziennie na lokalnych rynkach.

3
Chodź spać o odpowiedniej porze

Spanie więcej niż osiem godzin na dobę może zmniejszyć długość życia. Idealny czas spania wynosi 7 godzin dziennie. Ani więcej, ani mniej.

4
Popraw jakość swojego małżeństwa

Badania dowodzą, że osoby, które były szczęśliwe w swoim małżeństwie przeżyły więcej lat niż osoby nieszczęśliwe oraz rozwodnicy.

5
Skacz, biegaj i spaceruj

Ryzyko zachorowań na choroby serca jest 40% mniejsze u szczupłych osób.

6
Kochaj się

Pary o zdrowym życiu seksualnym wyglądają do 7 lat młodziej od tych, których życie seksualne niedomaga. Powód? Seks redukuje napięcie i stres, prowadzi do większego zadowolenia oraz pomaga lepiej spać.

7
Przeprowadź się na wieś

Mieszkańcy obszarów wiejskich mają wyższą średnią długość życia niż osoby mieszkające w miastach. Przykładowo według brytyjskiego Narodowego Biura Statystycznego, kobiety żyjące w West Somerset, żyją średnio 84 lat, natomiast kobiety z Manchesteru żyją tylko 76. Potwierdzają to badania Tokyo Medical and Dental School, które donoszą, że emeryci mieszkający w pobliżu otwartych, zielonych terenów żyją znacznie dłużej niż ci, którzy mieszkają w miastach.

8
Kontroluj swoją wagę

Przejadanie się jest jedną z głównych przyczyn starzenia się jak również zapadalności na choroby serca, raka jelita grubego, macicy, pęcherzyka żółciowego, jajników i piersi. Brytyjska Fundacja Serca donosi, że choroba niedokrwienna serca powoduje rocznie 270 tysięcy zawałów serca z których 28 tyś spowodowanych jest otyłością.

9
Miej dużo dzieci

Badania z psychologii starzenia dowodzą, że kobiety mające dużo dzieci żyją dłużej. Może to być spowodowane większym wsparciem oraz dobroczynnym wpływem kontaktu z wnukami w starszym wieku.

10
Naucz się grać na pianinie

Im więcej się uczysz tym sprawniej funkcjonuje twój mózg i to niezależnie od wieku.

11
Patrz na jasne strony.

Naukowcy z Kliniki Mayo w USA odkryli, że optymistyczni ludzie żyją o 12 lat dłużej niż osoby pesymistyczne. Pesymiści są bardziej podatni na choroby wirusowe, takie jak przeziębienia i grypy. Rzadziej też przeprowadzają zasadnicze badania zdrowotne dotyczące wykrywania raka piersi lub skóry itp.

12
Nie pal już nigdy więcej papierosów

Im wcześniej przestaniesz palić tym lepiej. Szkody wyrządzone przez palenie tytoniu są kumulowane. U osób palących występuje większe ryzyko wystąpienia chorób związanych z paleniem takich jak rak i inne choroby płuc czy choroby serca. Około 120 tyś zgonów rocznie związanych jest z paleniem.

13
Spotkaj się ze swoją mamą

Badanie przeprowadzone przez Harvard Medical School dowiodło, że 91 procent ludzi, którzy nie byli blisko ze swoją matką zapadło w średnim wieku na poważne choroby takie jak wysokie ciśnienie, alkoholizm i choroby serca. Tylko 45 procent uczestników mających bliskie relacje z matkami cierpi na te choroby.

14
Zdawaj egzaminy

Im wyższe masz kwalifikacje tym dłużej będziesz żyć – donoszą wyniki badań przeprowadzone przez Uniwersytet Arkansas. Osoby mniej wykształcone są bardziej skłonne do palenia tytoniu, co zwiększa ryzyko schorzeń serca oraz raka, jak również częściej podejmują się pracy zagrażającej ich zdrowiu.

15
Zbadaj swoje piersi

Naucz się badać swoje piersi. Wszelkie zmiany można dostrzec lub wyczuć. Najlepszym okresem badań jest tydzień po menstruacji. Pamiętaj, że dziewięć na dziesięć guzków jest uleczalnych.

16
Jedz czekoladę - umiarkowanie

Badania z Harvard School of Public Health wykazały, że ludzie, którzy spożywają umiarkowane ilości czekolady żyją dłużej niż ci, którzy jedzą słodycze trzy lub więcej razy w tygodniu oraz ci, którzy nigdy nie jedzą słodyczy. Czekolada zawiera związki chemiczne tzw. fenole, które chronią przed chorobami serca i rakiem.

17
Znajdź Boga

Według najnowszych badań chodzenie do kościoła wpływa na długość życia. Prawdziwa wiara łagodzi stres i pomaga ludziom w ich problemach emocjonalnych dzięki czemu chroni przed chorobami serca, zaburzeniami układu oddechowego oraz pokarmowego.

18
Przyłącz się do klubu brydżowego

Według badań prowadzonych przez Uniwersytet Harvardzki granie w różne gry czy robienie zakupów są bardzo dobrymi ćwiczeniami dla starszych ludzi. Kluczem do zdrowia jest robienie tego czego się lubi oraz dobre samopoczucie psychiczne.

19
Zmień swoją dietę

Amerykański Instytut Badań nad Rakiem udowodnił, że około 40 procent nowotworów związanych jest z dietą. Jedz co najmniej pięć porcji warzyw i owoców dziennie a zmniejszysz ryzyko zachorowania na raka płuc, układu pokarmowego, jelit, piersi i pęcherza moczowego.

20
Pij herbatę

Zarówno zielona jak i czarna herbata posiadają ogromne ilości przeciwutleniaczy, które są bardzo ważne dla naszego zdrowia. Naukowcy Harvardu uważają, że picie jednej filiżanki czarnej herbaty dziennie zmniejsza ryzyko wystąpienia chorób serca. Poza tym, naukowcy z Beth Israel Deaconess Medical Centre dowodzą, że picie herbaty zwiększa szanse przeżycia ataku serca o 28 procent.

21
Nie bierz pracy do domu

Osoby, które przynoszą pracę do domu są 20 krotnie bardziej narażone na rozwój choroby serca. Długotrwałe napięcie osłabia układ immunologiczny oraz jest przyczyną przedwczesnego starzenia organizmu.

22
Naucz się relaksować

Wypróbuj techniki relaksacyjne takie jak joga lub medytacja, które pomogą ci pozbyć się stresu. Relaks obniża ciśnienie krwi i zmniejsza ryzyko zapadnięcia na choroby związane ze stresem takie jak np. depresja.

23
Obserwuj kał

Jeśli wystąpi dramatyczna zmiana rytmu wypróżnień - takie jak niewyjaśnione zaparcia, biegunka lub krew udaj się natychmiast do lekarza. Może być ro rak jelita grubego, który wykryty zbyt późno może okazać się śmiertelny.

24
Przygarnij zwierzątko

Osoby, które mają w domu zwierzęta są znacznie mniej zestresowane i rzadziej chodzą do lekarzy niż ci, którzy ich nie mają – wynika z badań prowadzonych przez naukowców z Uniwersytetu Cambridge. Najlepsze efekty dają psy i koty, jednak pozytywny skutek przyniesie nawet mała rybka.

Strona 1 z 6

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane

Twój e-mail nie będzie widoczny na stronie