farbowanie włosów kawą

Jak farbować włosy kawą?
visage - specjalista Tipy.pl

Niezależnie od tego, czy chcesz przyciemnić włosy, pokryć siwiznę, czy rezygnujesz z koloryzacji, bo jesteś w pierwszym trymestrze ciąży, farbowanie włosów kawą jest rozwiązaniem, którego szukasz. Jest jednak jedno ale: metoda ta nadaje się wyłącznie dla pań o naturalnie ciemnych włosach. Blondynkom uda się przyciemnić ich naturalny kolor, ale nie będzie to satysfakcjonujący efekt. Jeśli więc jesteś naturalną brunetką lub szatynką, zachęcam cię do wypróbowania tego sposobu. Więcej wskazówek znajdziesz w dalszej części porady.
P

1/2 szklanki odżywki do włosów, 3-4 łyżki kawy rozpuszczalnej

1
Wsyp kawę do odżywki i mieszaj do czasu, aż się rozpuści.
2
Połóż na ramionach ciemny ręcznik. Nabierz kawową odżywkę na dłonie i równomiernie rozprowadź na włosach – od nasady, aż po same końce.
3
Zepnij włosy na czubku głowy, żeby niczego nie pobrudzić i pozostaw „farbę” na włosach przez minimum godzinę. Po upływie tego czasu odżywka zacznie zasychać i trudniej będzie ją później spłukać.
4
Opłukuj włosy wodą do czasu, aż będzie czysta. Nie myj ich szamponem. Wysusz jak zwykle.
5
Pierwsze dwa zabiegi najlepiej wykonać dwa dni pod rząd, zwłaszcza, jeśli masz siwe włosy. Żeby efekt utrzymał się, kolejne należy powtarzać raz w tygodniu (zakładając, że myjesz włosy co 2-3 dni).
?

Wskazówki
* Jeśli masz długie lub bardzo gęste włosy, użyj więcej kawy i odżywki, niż podano w przepisie.
* Farba nie zabarwi skóry, ani umywalki, ale może pobrudzić ubrania i meble.
* Jeśli masz siwe włosy, powtórz farbowanie dwa dni pod rząd, żeby uzyskać pełne krycie.
* Dodanie do „farby” henny wzmocni efekt koloryzacji.

!

Uwaga!
* Farbowanie kawą jest nieodpowiednie dla blondynek.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (4)

* Pola wymagane

Kropka
16.02.2018
Robiłam kawą rozpuszczalną. Oprócz minimum tygodniowego zapachu na głowie, nie ma żadnego efektu.
kjgjghf
18.01.2017
Rozpuszczalna? Używa się sypanej!
tryta
08.03.2016
to zaden przepis nic nie dziala...LIPA...
123456
16.11.2015
Czy zamiast kawy rozpuszczalnej mogę użyć kawy mielonej?