Jak sprawdzić, czy tatuaż jest zainfekowany?

Floki - specjalista Tipy.pl
Pielęgnacja świeżego tatuażu kilka dni po sesji może być nieco uciążliwa, ale odróżnienie zwykłego dyskomfortu od pierwszych objawów zakażenia może być bardzo trudne. Kiedy robimy sobie tatuaż warto wiedzieć na co zwracać uwagę i co zrobić, kiedy dojdzie do infekcji tatuażu. Takie zakażenie może stanowić poważne zagrożenie dla naszego zdrowia i trwale uszkodzić tatuaż. Ta wiedza pomoże ci podejść do problemu w miarę możliwości bezstresowo.
1
Dzień po zrobieniu tatuażu cały obszar dookoła tatuażu będzie czerwony, spuchnięty i wrażliwy. Nowe tatuaże są nieco bolesne, ból można porównać do oparzenia słonecznego. W ciągu pierwszych 48 godzin od tatuowania trudno ustalić, czy doszło do infekcji. Dla pewności wato poczekać kilka dni.
2
Zwróć uwagę na ból. Jeśli tatuaż jest szczególnie bolesny, a ból utrzymuje się dłużej niż trzy dni posesji, wróć do salonu i poproś swojego artystę o zbadanie tatuażu.
3
Długie i skomplikowane tatuaże mogą się dłużej goić, niż proste rysunki. W ciągu pierwszych kilka dni obrzęki powinny się stopniowo zmniejszać. Jeżeli utrzymują się dłużej niż kilka dni może to być oznaka infekcji.
4
Dotknij tatuaż całą dłonią. Jeżeli czujesz promieniujące ciepło, bardzo prawdopodobne, że doszło do poważnego stanu zapalnego.
5
Swędzenie jest jednym z etapów gojenia tatuażu. Natomiast, jeżeli nie ogranicza się do samego tatuażu i roznosi się na boki oznacza to infekcję lub reakcję alergiczną. Jeżeli świąd jest silny i utrzymuje się dłużej niż tydzień, warto to sprawdzić.
6
Zaczerwienienie również może być objawem infekcji. Wszystkie tatuaże są lekko zaczerwienione w okolicach linii, ale jeśli zaczerwienienie robi się coraz ciemniejsze, nie schodzi i jest coraz bardziej bolesne, może to stanowić znak, że mamy do czynienia z poważną infekcją.
7
Poszukaj poważnego obrzęku. Jeżeli obszar, na którym zrobiony jest tatuaż nierównomiernie pęcznieje, możesz mieć do czynienia z infekcją. Bąble wypełnione płynem i krosty są poważną oznaką zakażenia. Takie objawy powinny stanowić dla ciebie natychmiastowy sygnał do działania.
8
Nieprzyjemny zapach także należy do objawów zakażenia. Jeśli poczujesz, że twój tatuaż zaczyna "pachnieć" jak najszybciej skontaktuj się z lekarzem lub idź na pogotowie.
9
Sprawdź, czy w okolicach tatuażu nie ma cienkich czerwonych linii. Mogą być objawem zakażenia krwi. Jeśli zauważysz je u siebie jak natychmiast idź do lekarza.
10
Zmierz temperaturę. Za każdym razem, kiedy jesteś zaniepokojony, że twój tatuaż jest zainfekowany to dobry pomysł, żeby upewnić się, czy wszystko jest w porządku.
Strona 1 z 2

Powiązane porady

Odwołanie od decyzji NFZ w sprawie sanatorium - wzór
burza
wąż

Komentarze (1)

* Pola wymagane

Mikey66
16.11.2015
Dowiedziałam się tyle, że neśli tatuaż jest zainfekowany objawy są podobne co do tych które przeżywałam co miesiąc lecząc alergię. Wychodzi na to, że jestem przyzwyczajona i jak coś to tg nie wyłapię XDXD