pieczone kulki ziemniaczane

Jak zrobić pieczone kulki ziemniaczane?
KalinkaKalinka - specjalista Tipy.pl

Smaczna i łatwa w przygotowaniu przekąska, którą – dzięki upieczeniu w piekarniku – możemy jeść bez wyrzutów sumienia. Chrupiąca skorupka i kremowe wnętrze idealnie smakują w połączeniu z jogurtem greckim lub śmietaną. Możesz również podać kulki z pikantnym dipem (polecam zmieszać 1 łyżeczkę ostrego sosu chili z 1/4 szklanki jogurtu greckiego). Przepis znajdziesz poniżej.
1
Ziemniaki obierz i pokrój w ćwiartki. Umieść je w średniej wielkości rondlu, zalej wodą i posól. Doprowadź wodę do wrzenia, a następnie zredukuj ogień do średniego i gotuj ziemniaki do czasu, aż staną się miękkie na tyle, że bez problemu da się w nie wbić widelec (około 20 minut).
2
Piekarnik nagrzej do 200°C. Blachę do pieczenia wyłóż folią aluminiową i spryskaj oliwą w sprayu.
3
Ugotowane ziemniaki umieść w durszlaku i dobrze odcedź. Następnie włóż je z powrotem do pustego, gorącego garnka. Dodaj jajka, sól, czosnek w proszku i chili, szybko rozgniatając i mieszając ziemniaki widelcem. Na końcu dodaj ser.
4
Bułkę tartą umieść na płaskim talerzu. Gdy puree ziemniaczane ostygnie na tyle, że będziesz mogła formować je bez ryzyka poparzenia, za pomocą gałkownicy nabieraj je i umieszczaj na talerzu z bułką tartą.
5
Obtoczone w niej ziemniaki formuj w dłoniach tworząc gładkie kulki. Odkładaj je na przygotowanej w kroku 2. blasze do pieczenia.
6
kulki ziemniaczane z serem
Spryskaj kulki ziemniaczane oliwą w sprayu. Włóż do nagrzanego piekarnika i piecz przez około 10-15 minut, aż ich skorupka stanie się złota. Podawaj natychmiast po wyjęciu z piekarnika.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane