stymulowanie oddawania moczu kotków

Jak stymulować oddawanie moczu małych kotków?
KociarzKociarz - specjalista Tipy.pl

Malutkie kocięta do 3 tygodnia życia nie potrafią wypróżniać się samodzielnie. Aby kotek oddał mocz należy stymulować jego okolice płciowe po każdym karmieniu lub nawet częściej. W naturze to kotka wylizując kociaka stymuluje jego genitalia do wypróżniania. Jeśli jednak z jakiegoś powodu kociak nie ma matki, należy zadbać o tą stymulację samodzielnie.
1
Wacik lub gazę namocz w ciepłej wodzie a następnie połóż kotka na jednej ręce do góry brzuszkiem.
2
Ostrożnie i delikatnie pocieraj równomiernymi ruchami okolice genitaliów oraz podbrzusze kotka naśladując wylizywanie kociąt przez kotkę. Będziesz widzieć jak kotek pomalutku oddaje mocz. Głaszcz kotka dopóki nie zauważysz, że przestał się wypróżniać. Wypłucz gazę w ciepłej wodzie po czym jeszcze przez chwilkę pocieraj podbrzusze oraz genitalia kotka.
3
Poprzez głaskanie kotka w okolicach genitaliów jego mięśnie się rozluźniają a kotek zaczyna oddawać mocz.
4
Czasami zdarza się, że kotek nie zaczyna oddawać moczu od razu gdy rozpoczniemy masowanie podbrzusza. Dobrze jest w trakcie masowania wolno liczyć do 60. Jeśli kotek nie zacznie się wypróżniać, stymulację należy powtórzyć po pół godzinie.
5
Kocięta powinny wypróżniać się regularnie jednak jeśli kotek nie wypróżnia się 1-2 dni nie ma się czym martwić pod warunkiem, że normalnie je, nie ma spuchniętego brzuszka, nie płacze i w żaden inny sposób nie przejawia bólu.
6
Stolce kociąt powinny być miękkie, ale nie wodniste, a ich mocz powinien być przezroczysty lub lekko żółty. Problemem może być biegunka (zwłaszcza jeśli jest szarawego koloru) oraz ciemnożółty mocz. Biegunka może oznaczać, że kotek ma pasożyty (śluzowa maź w okolicach odbytu) lub został przekarmiony. Biegunka może doprowadzić do odwodnienia (ciemnożółty mocz) i jest zagrożeniem dla życia kotka.
7
Należy pomóc kotkowi w wypróżnieniu zawsze po każdym posiłku (niektórzy weterynarze zalecają również stymulowanie genitaliów przed i po posiłku).

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane