panna cotta serce

Jak zrobić deser na Walentynki w kształcie serca?

KalinkaKalinka - specjalista Tipy.pl
Kokosowa panna cotta zanurzona w sosie z czerwonych pomarańczy. Nie tylko pięknie wygląda, ale przede wszystkim wyśmienicie smakuje. Forma podania tego deseru jest oczywiście dowolna, ale z okazji Walentynek najlepiej nadać mu kształt serca. Myślisz, że to skomplikowane? Czytaj dalej, a przekoasz się w jak wielkim jesteś błędzie.
P

na 2 porcje: 1/2 szklanki niesłodzonego mleka kokosowego, 1/8 łyżeczki ekstraktu kokosowego, szczypta soli, 1 łyżeczka żelatyny w proszku, 45g białej czekolady, 1 czerwona pomarańcza, 2 łyżki cukru, 1/8 łyżeczki papki z nasion wanilii

1
deser w kształcie serca - krok 1
Dwie silikonowe foremki w kształcie serca lekko natłuść (najlepiej tłuszczem w sprayu). Umieść je na małej tacce i odstaw na bok.
2
deser w kształcie serca - krok 2
Mleko kokosowe, ekstrakt kokosowy i sól umieść w małym rondelku. Posyp z wierzchu żelatyną. Odstaw na 5 minut. Białą czekoladę posiekaj i umieść w menzurce.
3
deser w kształcie serca - krok 3
Rondelek z mlekiem kokosowym umieść na średnim ogniu, gotuj ciągle mieszając do czasu, aż żelatyna całkowicie się rozpuści, a mikstura zacznie parować.
4
Gorącą miksturę wlej na wierzch czekolady. Mieszaj trzepaczką, żeby czekolada całkowicie rozpuściła się, nie pozostawiając grudek.
5
Wlej gotową masę do dwóch silikonowych foremek. Włóż na około 2 godziny do lodówki, żeby stężała.
6
Dwa kawałki pomarańczy odłóż na bok. Z reszty wyciśnij sok i wlej do małego rondelka. Dodaj cukier i gotuj całość na średnim ogniu przez 5 minut, do czasu aż sos zgęstnieje. Dodaj papkę z rozgniecionych ziarenek laski wanilii, wymieszaj i pozostaw do całkowitego ostygnięcia.
7
Około 2 łyżki sosu wlej na mały talerzyk. Ostrożnie wyciśnij panna cottę z silikonowej foremki i umieść na środku talerzyka. Z boku połóż kawałek pomarańczy. W ten sam sposób przygotuj drugą porcję deseru.

Powiązane porady

banan
gruszki w cieście francuskim
Jabłka w karmelu

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane