dekoracje bożonarodzeniowe

Jak udekorować cały dom na Boże Narodzenie?

DonataDonata - specjalista Tipy.pl
dekoracje bożonarodzeniowe
1 z 7
Dekorowanie domu na święta Bożego Narodzenia jest jednym z najbardziej pracochłonnych zajęć jednak to dzięki stroikom i ozdobom świątecznym nasz dom przenika atmosferą świąt, staje się przytulny i radosny. Poniżej przedstawiam kilka pomysłów na dekoracje drzwi wejściowych, ganku, pokoju gościnnego, sypialni, kuchni oraz nawet łazienki.
1
wieniec świąteczny
Bożonarodzeniowa dekoracja drzwi wejściowych

- Przy wejściu powieś parę łyżew przewiązanych czerwoną wstążką.

- Przy drzwiach wejściowych postaw małe, staroświeckie sanki. Przewiąż je czerwoną wstążką. Będzie to wspaniałe przywitanie gości. Dzięki saneczkom przypomną sobie czasy swojej młodości.

- Na drzwiach wywieś kartki bożonarodzeniowe. Możesz zrobić z nich girlandę lub ozdobić nimi świąteczny wieniec.

- Obok dzwonka zawieś sznurek z przyczepionymi małymi dzwoneczkami. Będą ładnie grać na wietrze.

2
Bożonarodzeniowe dekoracje domu - ganek
Bożonarodzeniowe dekoracje ganku, holu i przedpokoju

Zanim goście wejdą do pokoju gościnnego powinni poczuć atmosferę świąt już od przekroczenia progu.

- Wstążki, suszone kwiaty, girlandy i gałązki jodłowe przyczepione do poręczy schodów zrobią miłe wrażenie.

- Kolędy i muzyka świąteczna tworzą wspaniałą atmosferę. W przedpokoju na szafce możesz postawić śpiewającego i tańczącego Mikołaja (renifera, Dziadka Mroza itp.). Może to być zabawka uaktywniająca się poprzez ruch (gra jak ktoś przejdzie obok niej) lub na włącznik (możesz ją włączać za każdym razem jak idziesz otworzyć drzwi gościom). Możesz również pomyśleć o postawieniu w przedpokoju radia lub wieży z włączoną płytą z kolędami.

- Postaw w przedpokoju miseczki z pachnącymi suszonymi kwiatami (potpourri)

3
dekoracje bożonarodzeniowe - pokój gościnny
Bożonarodzeniowe dekoracje pokoju gościnnego

- Użyj kokardek i wstążek do dekoracji obrazów i luster.

- Połóż pod choinką zabawki dzieci (może być to również twój miś z lat dziecięcych)

- Przygotuj dekoracje świąteczne zrobione z gałązek choinki, jabłek, żurawiny, szyszek i czerwonych wstążek. Ozdób nimi stół oraz półki.

- W pokoju ustaw kilka świec ozdobionych wianuszkami zrobionymi z gałązek sosnowych. Możesz je ustawić w rzędzie na kominku, na parapecie, na półce czy stoliku.

- Na kinkietach lub zasłonach powieś girlandy zrobione ze sztucznych płatków śniegu (np. papierowych).

- Wypełnij powietrze zapachem świeżego cynamonu (możesz wykorzystać olejek cynamonowy lub podgrzewać świeżą laskę cynamonu w wodzie).

- Obok choinki lub przy kominku zawieś skarpety na prezenty.

4
Dekoracje bożonarodzeniowe - sypialnia
Dekoracje bożonarodzeniowe sypialni

- Zarówno w sypialni jak i w każdym innym pokoju możesz postawić małą choinkę. Kto powiedział, że choinka może stać wyłącznie w pokoju gościnnym? Poproś dzieci, aby przystroiły ją własnoręcznie zrobionymi ozdobami.

- Wypełnij wiklinowe koszyki staromodnymi zabawkami i postaw je pod choinką.

- Nad toaletką przywieś bożonarodzeniowe girlandy lub kalendarz adwentowy.

- Na szafkach nocnych ustaw szklane lub porcelanowe aniołki.

- Zmień pościel na czerwoną lub kup specjalnie nową o tematyce bożonarodzeniowej.

5
dekoracje bożonarodzeniowe - łazienka
Świąteczne dekoracje toalety

Nie zapomnij o drobnych dekoracjach toalety. Jest to miejsce, które z pewnością każdy kilka razy odwiedzi.

- Na półeczkach ustaw świąteczne figurki a półki udekoruj girlandami.

- Na wieszaku z ręcznikami zawieś małe dzwoneczki.

- Lustro ozdób wzorami wykonanymi za pomocą sztucznego śniegu (np. gwiazdkami lub płatkami śniegu)

- Nie zapomnij o zapachu - kadzidła, świece zapachowe i pachnące suszone kwiaty w wiklinowych koszyczkach.

- Daj gościom do dyspozycji ręczniki z motywem świątecznym.

6
dekoracje bożonarodzeniowe - kuchnia
Dekoracje bożonarodzeniowe - kuchnia

Nie ważne jak pięknie przystroisz cały dom. Zawsze prędzej czy później cała impreza wyląduje w kuchni. Kuchnia jest miejscem gdzie wszyscy prędzej czy później trafią.

- Zamiast normalnych obić zafunduj krzesłom kuchennym nowe ubranka świąteczne. Możesz je kupić lub uszyć sama.

- Stół nakryj kolorowym obrusem świątecznym.

- Wszystkie większe przedmioty udekoruj świątecznymi kokardami.

- Kwiaty i rośliny ozdób dekoracjami bożonarodzeniowymi.

- Na okapie nad piecykiem zawieś bożonarodzeniową girlandę oraz kolorowe oświetlenie.

Strona 1 z 7

Powiązane porady

Bombki z muliny
sowy z filcu na choinkę

Podobne porady

Komentarze (2)

* Pola wymagane

XYZ
16.12.2014
fajnie. też sobie przystroję tak szereg kolumn przed moim domem...................
Julka
20.12.2011
wieś śpiewa i tańczy ;d