tosty walentynkowe

Jak zrobić tost z sercem na Walentynki?

MarlenaMarlena - specjalista Tipy.pl
tosty walentynkowe
1 z 5
Szukasz pomysłu na śniadanie walentynkowe? Tosty serduszka idealnie pasują do okazji. Wstań pół godziny wcześniej, zanim twoja druga połówka zdąży się obudzić. Przygotuj chleb, jajka oraz masło i po cichutku przygotuj to pyszne śniadanie. Dokładną instrukcję znajdziesz w dalszej części porady. Satysfakcja gwarantowana!
P

2 jajka, 2 kromki chleba tostowego, 1-2 łyżki dżemu truskawkowego, 2 łyżeczki masła (po 1 na każdy tost), sól i pieprz do smaku, 1/2 łyżki posiekanej natki pietruszki

1
śniadanie na walentynki - krok 1
Piekarnik nagrzej do 175°C. Na średnim ogniu rozgrzej również żeliwną patelnię. Za pomocą foremki w kształcie serca wykrój serduszka na środku obu tostów.
2
śniadanie na walentynki - krok 2
Roztop na patelni odrobinę masła. Połóż na niej tosty i serduszka podsmażając je na średnim ogniu przez około 3-4 minuty. Po tym czasie powinny się ładnie zarumienić z jednej strony.
3
śniadanie na walentynki - krok 3
Zredukuj ogień na mały. Obróć tosty i serduszka na drugą stronę. Do środka każdego tosta nałóż po 1/2 łyżeczki masła. Wbij jajko do małej miseczki. Ostrożnie przelej je do otworu tosta. Analogicznie postąp z drugim tostem. Podsmażaj całość na małym ogniu przez około 5 minut lub do czasu, aż białko ledwie się zetnie.
4
śniadanie na walentynki - krok 4
Teraz zdejmij patelnię z ognia i włóż na 4-5 minut do nagrzanego piekarnika. Podczas pieczenia białko powinno ściąć się całkowicie, a żółtko wciąż pozostać żółte. Za pomocą szerokiej szpatułki przełóż gotowe tosty na talerze. Dopraw je do smaku solą, pieprzem i posiekaną natką pietruszki. Na chlebowe serduszka nałóż odrobinę dżemu truskawkowego. Podawaj z herbatą lub kawą.
Strona 1 z 5

Powiązane porady

jajka zapiekane z pomidorami i szynką
Omlet pieczony
Jajko zapiekane w bułce

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane