popcorn walentynkowy

Jak zrobić walentynkowy popcorn?

JoasiaJoasia - specjalista Tipy.pl
popcorn walentynkowy
1 z 12
Co powiesz na walentynkowy seans filmowy? Potrzebujesz dwóch rzeczy: romantycznego filmu i... wiaderka popcornu. Ale nie byle jakiego popcornu, tylko takiego przygotowanego specjalnie na tę okazję. Jak zrobić taki popcorn podpowie ci ta porada. Składniki potrzebne do jego przygotowania bez problemu znajdziesz w internecie (np. na Allegro).
P

90g popcornu do zrobienia w mikrofalówce, 60g masła, 1/4 szklanki syropu kukurydzianego, 1/4 szklanki cukru (opcjonalnie, w zależności od preferencji), 90g galaretki truskawkowej (w proszku), 270g białych pastylek Candy Melts (możesz zastąpić je taką samą ilością posiekanej białej czekolady), 1 1/2 szklanki cukierków miniaturek w kształcie serduszek i/lub czerwonych/różowych M&M'sów

1
walentynkowy popcorn - krok 1
Nagrzej piekarnik do 150°C. Blachę do pieczenia wyłóż folią aluminiową i natłuść ją masłem lub tłuszczem w sprayu. Popcorn przygotuj zgodnie z instrukcją na opakowaniu. Gdy będzie gotowy, wsyp go do dużej miski.
2
walentynkowy popcorn - krok 2
Masło i syrop kukurydziany umieść w małym rondelku i rozpuść na małym ogniu.
3
walentynkowy popcorn - krok 3
Wsyp galaretkę i cukier (opcjonalnie), mieszając całość do czasu, aż galaretka się rozpuści. Nie przejmuj się, jeśli na początku żelatyna zbije się w nieestetyczne grudki.
4
walentynkowy popcorn - krok 4
Skręć ogień na mały. Gotuj całość przez około 4 minuty, od czasu do czasu mieszając. Przez ten czas masa nieco stężeje, uważaj więc, żeby jej nie przypalić.
5
walentynkowy popcorn - krok 5
Wlej masę do miski z popcornem.
6
walentynkowy popcorn - krok 6
Szybko wymieszaj całość szpatułką, w taki sposób żeby masa w miarę równomiernie pokryła cały popcorn.
7
walentynkowy popcorn - krok 7
Wysyp popcorn na przygotowaną w kroku 1. blachę do pieczenia. Rozprowadź go równomiernie. Postaraj się, by warstwa popcornu była w miarę cienka.

Włóż blachę na 15 minut do piekarnika. W połowie tego czasu przemieszaj popcorn i rozbij większe grudki. Wyjmij go z piekarnika i poczekaj, aż całkowicie ostygnie.
8
walentynkowy popcorn - krok 8
Roztop białe Candy Melts (możesz zastąpić je posiekaną białą czekoladą) w mikrofalówce, w 30 sekundowych przedziałach czasu. Uważaj, żeby nie przypalić czekolady.
9
walentynkowy popcorn - krok 9
Wsyp popcorn z powrotem do miski. Wlej do środka czekoladę i dobrze wymieszaj.
10
walentynkowy popcorn - krok 10
Ponownie wysyp popcorn na wyłożoną folią aluminiową i natłuszczoną blachę do pieczenia. Posyp go czerwonymi i różowymi cukierkami. Dociśnij je lekko, żeby przykleiły się do popcornu. Włóż blachę na 15 minut do lodówki, żeby czekolada stężała.
11
walentynkowy popcorn - krok 11
Rozbij schłodzony popcorn na mniejsze kawałki i przełóż do miski lub pojemniczka. Dodaj więcej cukierków i wymieszaj. Gotowe.
Strona 1 z 12

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane