frytki z piekarnika

Jak zrobić chrupiące frytki z piekarnika?

Gomez - specjalista Tipy.pl
frytki z piekarnika
1 z 12
Nie potrzeba pół garnka oleju, żeby zrobić smaczne i chrupiące frytki. Te przygotowane w piekarniku nie tylko są zdrowsze od ich smażonych odpowiedników. Mają też idealną konsystencję – kruche na zewnątrz i miękkie, kremowe w środku. Przygotuj porcję pieczonych frytek według zamieszczonego tutaj przepisu, a gwarantuję, że gdy skosztujesz choć jedną, nie będziesz mogła się oprzeć pozostałym.
1
chrupiące frytki z piekarnika - krok 1
Dużą miskę napełnij wodą z lodem. Odstaw na bok. Wybierz największe z ziemniaków. Najlepiej nadadzą się na frytki.
2
chrupiące frytki z piekarnika - krok 2
Obierz ziemniaki i opłucz je. Następnie osusz je papierowym ręcznikiem.
3
chrupiące frytki z piekarnika - krok 3
Odkrój boki ziemniaka (talarki o grubości około 6mm).
4
chrupiące frytki z piekarnika - krok 4
Resztę ziemniaka pokrój na plastry tej samej grubości. To bardzo ważne. Jednakowa grubość frytek sprawi, że wszystkie równomiernie się upieką.
5
chrupiące frytki z piekarnika - krok 5
Ułóż talarki jeden na drugim i pokrój na paski o grubości około 6mm.
6
chrupiące frytki z piekarnika - krok 6
Natychmiast włóż ziemniaki do miski z wodą lodową. Woda powinna zasłonić je całkowicie. Namaczaj frytki przez około 1-2 godziny. Dzięki temu wypłuczesz część znajdującej się na ich powierzchni skrobi, co sprawi, że po upieczeniu będą bardziej chrupiące.
7
chrupiące frytki z piekarnika - krok 7
Na około 15 minut przed wyjęciem frytek z wody, nagrzej piekarnik do 225°C. Frytki osusz na czystym ręczniczku.
8
chrupiące frytki z piekarnika - krok 8
Drugim czystym ręcznikiem delikatnie powycieraj je z resztek wody. Powinny być całkowicie suche.
9
chrupiące frytki z piekarnika - krok 9
Blachę do pieczenia wyłóż papierem pergaminowym. Ułóż na niej frytki w jednej warstwie, skrop oliwą z oliwek i obficie posyp solą i świeżo zmielonym pieprzem. Dłońmi przemieszaj frytki, żeby równomiernie obtoczyć je w oliwie i przyprawach. Ułóż je tak, żeby się nie stykały. To ważne.
10
chrupiące frytki z piekarnika - krok 10
Włóż frytki do nagrzanego do 225°C piekarnika. Piecz je przez około 15 minut, aż spód ziemniaków zacznie się rumienić. Wówczas obróć je na drugą stronę i piecz przez kolejne 15 minut. Gotowe frytki wysyp na wyłożoną dwiema warstwami ręczników papierowych blachę do pieczenia. Szybko sprawdź, czy nie trzeba doprawić frytek. Jeśli tak, zrób to teraz.
11
chrupiące frytki z piekarnika - krok 11
Podawaj frytki gorące - solo, z ketchupem lub sosem salsa.
Strona 1 z 12

Powiązane porady

papryka faszerowana mięsem z indyka i serem
roladki z kurczaka
Ryż z owocami morza

Podobne porady

Komentarze (3)

* Pola wymagane

danio
25.09.2017
Andrzej, reklamy wyświetlają się odpowiednio do Twoich wyszukiwań w Google, hahaha.
Piotr
27.03.2017
Rozciągnięte na 12 stron... serio?
Przepis słaby nie polecam.
Andrzej
07.03.2017
Naprawdę?
Jesteście aż tak porąbani by zamieszczać reklamy grzybicy na stronie z przepisami kulinarnymi?
Do tego rozbicie przepisu na frytki: pokrój, zamocz, wysusz, przypraw, upiecz - rozbijać na dwanaście stron?
Żenada, wstyd i obrzydzenie....