Jakich tatuaży nie robić?
Floki - specjalista Tipy.pl

Nawet jeśli mamy dużo tatuaży, zdarzy się, że jakiś nie spełnia naszych oczekiwań. Tatuaż to decyzja na całe życie, dlatego warto dokonać tego wyboru świadomie i mądrze. Moda i gust zmieniają się z czasem, a tatuaż zostanie z nami zawsze. Większość ludzi decyduje się na jeden i nie myśli o większej ilości. Osoby, które są doświadczone i mają ich wiele także popełniają błędy. Poznajcie 10 tatuażowych przykazań, którymi warto się kierować, żeby nie żałować swoich decyzji. Myślę, że większość rzeczy może być uproszczona do listy dziesięciu (jest już 10 przykazań, więc dlaczegoby nie odnieść ich do tatuaży?).
1
1. To nie może być kaprys.

Być może myślisz sobie, że kieruje tobą zdrowy rozsądek, ale bywa rożnie. Wiele osób decyduje się na tatuaże na biodrach, bicepsie, brzuchu, tylko dlatego, że wyglądają śmiesznie. Czasami zdarza się, że jakiś wzór spodoba nam się u znajomego, myślisz sobie: „to jest to, też chcę taki” . Tymczasem zastanów się, czy naprawdę chcesz tatuaż? To nie jest modny sweter, który rzucisz w kąt kiedy ci się znudzi. Tatuaż to zakup na całe życie.
2
2. Nie tatuuj postaci z kreskówek.

Poważnie. Tatuaż z „Tygryskiem” nie jest dobrym pomysłem. Będziecie tego żałować. Wiem, ze to ostre słowa, ale być może teraz postać z kreskówki ma dla ciebie jakieś znaczenie, ale za kilka lat będziesz miał go dość. Kiedy na ciele pojawia się obraz, który ma z nami zostać do końca życia trzeba myśleć ponadczasowo i sensownie. I broń boże nie wybieraj tatuażysty, który nie jest dobry w swoim rzemiośle. Wyobraź sobie jak próbujesz wytłumaczyć tatuaż z Bartem Simpsonem swojemu przyszłemu pracodawcy.
3
3. Faceci – Nie powinni robić tatuażu tam gdzie rośnie dużo włosów.

Nawet jeśli tatuaż jest bardzo dobrze wykonany, kłaczaste owłosienie wyrastające z tatuażu nie wygląda dobrze. Więc, jeśli tatuażysta musi się bardzo napracować, żeby utorować sobie drogę do skóry, być może nie jest to dobre miejsce na tatuaż.
4
4. Kobiety – Nie powinny robić tatuażu na brzuchu i piersiach.

Nawet, jeśli nie planujesz mieć dzieci, pamiętaj, że twoje ciało się zmienia, a grawitacja zaczyna o sobie przypominać. To smutne, ale prawdziwe, bez względu na to jak bardzo dbasz o swoje ciało. Nie wspominając już o jakiejkolwiek klasie. Czy naprawdę chcesz ryzykować?
5
5. Nie tatuuj sobie chłopaka/dziewczyny, małżonka.

Skąd wiesz co będzie za kilka lat? Nieważne jak długo z kimś jesteś, jego imię (twarz?) wytatuowane na twoim ciele jest jak wróżba, że wydarzy się coś złego. Jeśli jesteś tak zdesperowany/ zdesperowana, że po prostu musisz w ten sposób wyrazić swoją dozgonną miłość do drugiej osoby, niech to będzie symbol (coś co kojarzy ci się z tą osobą, coś co lubi itp.). Dzięki temu unikniesz nieprzyjemności i łatwiej wytłumaczysz się przed kolejnym partnerem/ partnerką.
6
6. Tani tatuaż.

Żałowanie pieniędzy na tatuaż jest najgłupszą rzeczą, jaką możesz zrobić.
Nie baw się w łowcę okazji. Cena równa się jakość. Nie zapominaj o tym, kiedy otumaniony żądzą pieniądza będziesz pędził/a do studia. Tak więc odrób swoją pracę domową i znajdź godnego artystę, a dobry tatuażysta jest wart swojej ceny.
7
7. Nie tatuuj twarzy swoich dzieci.

Upamiętnienie słodkich, dziecięcych buziek swoich dzieci lepiej ograniczyć do fotografii rodzinnych. Bardzo trudno odwzorować realizm fotografii. Nie znam, ani jednej osoby, która żałuje tatuażu zrobionego na cześć swojego dziecka (nawet jeśli jest to owłosiona postać z kreskówki). Miłość do dziecka jest wieczna, dlatego warto być kreatywnym i wybrać wzór, który wywoła uśmiech na twarzy, za każdym razem kiedy spojrzysz na tatuaż. Jednym z ulubionych tatuaży wykonanych na cześć dziecka jest wytatuowanie sobie daty jego urodzenia z imieniem. Można to zrobić w bardzo fajny sposób.
8
8. Nie warto robić wielu tatuaży naraz.

Tatuaże wciągaj, to prawda, ale w pewnym momencie warto wybrać się na swego rodzaju odwyk. Nowicjusze stale popełniają ten sam błąd, po każdej wizycie w studiu tatuażu od razu planują kolejny. Niestety pora zmierzyć się z rzeczywistością, za kilka lat twoja koncepcja może się odrobinę zmienić. Nim się spostrzeżesz na twoim ciele zabraknie miejsca do tatuowania. Warto rozłożyć takie decyzje w czasie.
9
9. Pierwszy tatuaż zrób w miejscu, które można zakryć.

Niektórzy ludzie nie są gotowi na konfrontację z nieprzychylnymi spojrzeniami i nie potrafią radzić sobie z konsekwencjami swoich decyzji. Robiąc tatuaż w widocznym miejscu podejmujesz bardzo poważną decyzję, która diametralnie zmieni całe twoje życie. Być może twoi znajomi są zachwyceni i wszyscy będą wtórować twojej decyzji, ale świat nie składa się tylko i wyłącznie z miłych ludzi. Jeśli naprawdę decydujesz się na tatuaż w widocznym miejscu, musisz zadać sobie podstawowe pytanie: „Czy jestem gotów/gotowa zmierzyć się ze wszystkimi konsekwencjami?”. Przyznam, że sama muszę zakrywać swoje tatuaże przed prawie 90- letnią Babcią na prośbę rodziców. Nie twierdzę, że sprawia mi to problem, ale wiem, że nie każdy jest gotów na takie wyzwania. Zachęcam do wybrania dyskretnego miejsca, które pozwoli ci się cieszyć swoim małym dziełem. Chyba nie chcesz przyprawić Babci o zawał, prawda?
10
10. Wybieraj proste wzory.

Skomplikowany i ozdobny tatuaż, z wiekiem może zacząć wyglądać jak mały bałagan. Często zbyt skomplikowany projekt trudniej zrozumieć. Nie bój się poświęcać wiele czasu i miejsca na większy tatuaż, ważne by był przemyślany, linie były proste, a kolorystyka dobrze dobrana.
Strona 1 z 4

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane