whisky

10 zdrowotnych właściwości whisky

Barman - specjalista Tipy.pl
whisky
1 z 11
Whisky to jeden z najlepszych alkoholi, jakie możesz wybrać. Nie tylko nie będziesz mieć po niej kaca, ale i wspomożesz swoje zdrowie, oczywiście pod warunkiem, że trunek ten będziesz pić z umiarem. Poniżej znajdziesz 10 właściwości whisky, które zaskakująco korzystnie wpłyną na twój organizm. Alkohol to nie samo zło, jeśli potrafi się z niego korzystać z głową.
1
właściwości whisky - krok 1
Nie przytyjesz po niej

Whisky ma niewiele kalorii, zwłaszcza w porównaniu z wieloma koktajlami, piwami i winami, które znajdziemy na sklepowych półkach. Możesz pić ją bez obaw o wagę, ponieważ zawiera w swoim składzie niewiele cukru.
2
właściwości whisky - krok 2
Korzystnie wpływa na serce

Wiedziałeś, że picie whisky może korzystnie wpłynąć na twoje serce? Prócz wina i ciemnego piwa nie można tego powiedzieć o żadnym innym alkoholu. Whisky zmniejsza ryzyko zatorów żylnych, przez co sprawdza się w profilaktyce udaru i zawału serca. Przeciwutleniacze zawarte w whisky hamują odkładanie się złego cholesterolu w żyłach, a nawet zwiększają poziom dobrego cholesterolu we krwi.
3
właściwości whisky - krok 3
Działa przeciwnowotworowo

Whisky jest bogatym źródłem przeciwutleniaczy, w szczególności tego o nazwie kwas elagowy. Chroni on DNA organizmu przed niekorzystnym działaniem wolnych rodników zmniejszając ryzyko formowania się komórek rakowych.
4
właściwości whisky - krok 4
Poprawia funkcjonowanie mózgu

Badania przeprowadzone w 2003 roku dowodzą, że picie whisky zmniejsza ryzyko zachorowania na chorobę Alzheimera i demencję. Jeśli martwisz się, że z wiekiem twój mózg coraz gorzej funkcjonuje, czas włączyć do swojej diety whisky, żeby ochronić go przed starzeniem.
5
właściwości whisky - krok 5
Zmniejsza ryzyko udaru

Whisky nie tylko zapobiega odkładaniu się złego cholesterolu w żyłach, ale też pomaga go z nich usunąć. Uelastycznia również ścianki naczyń krwionośnych, dzięki czemu krew wydajniej może przez nie przepływać. Zmniejszenie ryzyka udaru mózgu to jedna z największych zalet whisky – wypijmy więc za to!
6
właściwości whisky - krok 6
Pomaga się odstresować

Stres prowadzi do wielu chorób, nie dziw się więc nikomu, kto sięga po szklaneczkę whisky, żeby się rozluźnić. Trunek ten nie tylko zmniejsza niepokój i koi nerwy. Poprawia również krążenie krwi, co przekłada się na lepsze dotlenienie organów wewnętrznych. 1-2 porcje whisky to skuteczny sposób na uwolnienie się od niezdrowego napięcia.
7
właściwości whisky - krok 7
Poprawia pamięć

Przeciwutleniacze zawarte w whisky korzystnie wpływają na funkcjonowanie mózgu, a poprawa krążenia jaka następuje na skutek spożycia tego trunku przekłada się na poprawę pamięci. Te same składniki, które redukują ryzyko zachorowania na chorobę Alzheimera i demencję, zapewnią twojemu mózgowi aktywne i sprawne działanie na długie lata.
8
właściwości whisky - krok 8
Polepsza trawienie

Wiedziałeś, że whisky już od dawna spożywano na poprawę trawienia? Podobnie jak wino, także whisky podawało się po jedzeniu, żeby organizm lepiej poradził sobie z obfitym posiłkiem. Trunek ten działa też w drugą stronę. Wypity przed posiłkiem ogranicza apetyt i powstrzymuje przed przejedzeniem. Parę łyków whisky ochroni cię przed bólem brzucha i niestrawnością, nawet po ciężkostrawnym obiedzie.
9
właściwości whisky - krok 9
Zapewnia dłuższe życie

Whisky to bogate źródło przeciwutleniaczy, które zmniejszają ryzyko chorób i pozwalają dłużej cieszyć się zdrowiem. Następnym razem, gdy uraczysz się tym bursztynowym trunkiem, pomyśl o nim jak o eliksirze na długowieczność.
10
właściwości whisky - krok 10
Nadaje się dla cukrzyków

Pewnie zdziwi cię ta informacja, ale whisky nie zawiera w swoim składzie ani grama węglowodanów. Możesz więc pić ją bez obaw o nagły skok poziomu cukru we krwi. Jeśli jesteś diabetykiem, 1-2 porcje whisky to dobry wybór.
Strona 1 z 11

Powiązane porady

Impreza
Blue Hawaii
malibu

Podobne porady

Komentarze (48)

* Pola wymagane

Hindukuszu
15.01.2016
Z umiarem to i po starogardzkiej kaca nie będzie. Ten artykuł to istna bzdura.
Pat
24.11.2015
Jaki to edukujący artykuł. Ile to nowości się dowiedziałem. Brakuje mi tylko informacji ze whisky chroni skutecznie przed dżumą, cholernie i AIDS
Tunia
20.11.2015
Jakos nie wydaje mi sie to kompletna bzdura!! Mam obok sasiadke z Irlandi 92 lata i chlapie wisky kazdego dnia, z umiarem! Zdrowa jak ryba! Wszystko pamieta, nie ma problemu z pamiecia, koscmi, cholesterolem czy anemia i rakiem! Wyniki lepsze niz u mlodego:-). I zawsze powtarza ze wisky to droga zycia lol;-)
Exiu
20.11.2015
aktualnie nie bedziesz miec kaca ?:D najwieksza sciema jaka w zyciu widzialem :D pozatym wplywa nadzwyczajnie na wywolywanie agresjii u ludzi a i o odruchu zwrotnym nie wspomne :) i nie mowie tutaj o jakich sikaczach ale o wysokiej klasy whiskey :)
anedor
20.11.2015
Taaa...a jak poprawia funkcjonowanie wątroby! Jak wypiję to od razu czuję,że ją mam :)
k/k/
19.11.2015
Wszystko to czcze gadanie każdy ma przykłady z własnego podwórka - znam ludzi którzy nigdy nie pili alkoholu i maja po 100 lat,,,jednemu wódencja służy a inny od niej umiera ot i cała prawda :) NA ZDROWIE :)
hej
18.11.2015
w tej "cudownej diecie" po jakimś czasie z 1 -2 porcji jak z automatu wchodzi się na kolejne pozimy czyli 2-4 , 4-6 i tak o....
kuba1221
18.11.2015
czyściocha nie tak ekskluzywna ale zalet ma więcej i polskością pachnie. Nie pachnie jeśli jest dobra .
ilona
12.10.2015
A krolowa matka codziennie sobie chlapnela whisky i dozyla 102 lat.
olo
29.06.2015
1 porcja whisky = 0,7 l.