świecący się nos

Skuteczne sposoby na świecący nos

megaramegara - specjalista Tipy.pl
świecący się nos
1 z 8
Nawet najbardziej zadbana cera i nieskazitelny makijaż nie będą wyglądać dobrze, jeśli będzie im towarzyszyć nieestetycznie świecący się nos. Nadprodukcja sebum to jednak nie tylko problem estetyczny. Przyczynia się do powstawania wągrów, trądziku i innych problemów skórnych. Wbrew powszechnej opinii, nie pomoże stosowanie silnych środków wysuszających i ściągających. Większość z nich ma w swoim składzie alkohol, który pozbawia skórę jej ochronnej warstwy prowadząc do jeszcze większej produkcji sebum. Nie trzeba chyba mówić, że przynosi to zupełnie odwrotny skutek do oczekiwanego. Zamiast tego warto poznać przyczyny świecenia się nosa i dopasować skuteczne rozwiązania, które pozwolą pozbyć się problemu. Pomogą ci w tym informacje zamieszczone poniżej.
1
sposoby na świecący nos - krok 1
Na pracę gruczołów łojowych mają wpływ hormony, trudne warunki atmosferyczne, a także spożywane przez nas produkty. Wszelkie zaburzenia w tym temacie są szczególnie widoczne na nosie i czole, ponieważ w strefie T znajduje się najwięcej gruczołów łojowych.
2
sposoby na świecący nos - krok 2
Najlepszym sposobem na zapobieganie świeceniu się cery jest ciągłe oczyszczanie i odblokowywanie porów. Pomocna jest czysta woda lub kosmetyki przeznaczone specjalnie do cery tłustej. Pory są szczególnie podatne na gromadzenie zanieczyszczeń i łoju znajdujących się na powierzchni skóry. Są jak miniaturowe kontenery – zachowują w sobie toksyny do czasu, aż zostaną one usunięte.
3
sposoby na świecący nos - krok 3
Mycie twarzy dwa razy dziennie zapewne nie wystarczy ci, by pozbyć się problemu święcącego nosa. Pamiętaj jednak, że nadużywanie chemicznych preparatów oczyszczających może poskutkować zniszczeniem bariery ochronnej naskórka. Jeśli potrzebujesz oczyszczać nos 5-6 razy dziennie, rób to wodą, a nie tonikiem czy żelem do mycia. Wiele z kosmetyków mających za zadanie matowić świecące się partie twarzy zawiera w swoim składzie alkohol, który przynosi więcej szkody, niż pożytku.
4
sposoby na świecący nos - krok 4
Znacznie bezpieczniejsze i zarazem bardzie skuteczne są domowe toniki do cery tłustej. Cytryny doskonale nadają się do usuwania sebum z okolicy nosa. Wyciśnij kilka kropel soku z cytryny na wacik i przetrzyj świecący się nos. Kwas cytrynowy neutralizuje wydzielinę gruczołów łojowych, zwęża pory i zapobiega świeceniu się skóry.
5
sposoby na świecący nos - krok 5
Peelingi to kolejny doskonały sposób na pozbycie się problemu świecącego nosa. Najlepsze są oczywiście te zrobione w domu. Miód i migdały to jedne z najskuteczniejszych składników na świecący się nos. Zmieszaj rozdrobnione na proszek migdały z kilkoma kroplami miodu i nałóż na nos lub na całą strefę T. Pozostaw na kilka minut, a następnie spłucz letnią wodą. Pory zostaną odetkane, a nadmiar sebum usunięty.
6
sposoby na świecący nos - krok 6
Kolejnym cudownym specyfikiem na tłuste partie skóry jest ocet. Zwilż nim wacik kosmetyczny i delikatnie przetrzyj nos. Poczekaj 15 minut, a następnie opłucz nos zimną wodą. Zamkniesz w ten sposób pory, dzięki czemu nie przedostanie się do nich brud i łój. Jeśli masz wrażliwą skórę, przed zastosowaniem rozcieńcz ocet odrobiną wody mineralnej.
7
sposoby na świecący nos - krok 7
Zwiększ spożycie wody. To najlepszy sposób na naturalny detoks organizmu. Pij przynajmniej 8 szklanek wody dziennie. Unikaj również alkoholu. Spożywanie go w dużych ilościach niekorzystnie wpływa na pocenie się i produkcję sebum.
Strona 1 z 8

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane