anorektyczka

Jak pomóc anorektyczce?

ZdrowieZdrowie - specjalista Tipy.pl
6
Towarzysz tej osobie podczas wizyty u lekarza lub bądź przy niej i pomóż jej wykonać wstępną rozmowę telefoniczną z prośbą o pomoc.
7
Udziel jej swoich rad w zmaganiach, ale nie dominuj rozmowy. Stwórz bezpieczne warunki do wymiany delikatnych i skrywanych emocji poprzez aktywne słuchanie drugiej strony.
8
Sporządź listę dostępnych środków leczenia tej przypadłości, w tym celu możesz skontaktować się ze specjalistą i zasięgnąć profesjonalnej porady. Udaj się do lokalnego szpitala, lekarzy lub poszukaj w Internecie informacji o grupach wsparcia i ośrodkach zajmujących się leczeniem takich przypadków.
9
Znajdź miejsce, w którym uzyskasz wsparcie dla siebie. Pomaganie innym ludziom z problemami, może być emocjonalnie wyczerpujące dla ciebie. Będziesz potrzebował wsparcia zarówno ze strony przyjaciół jak i specjalistów, którzy maja doświadczenie w radzeniu sobie z takimi przypadkami.
?

Wskazówki
* Powiedz chorej osobie, że martwisz się o jej dobre samopoczucie i troszczysz się o nią. Bądź dobrej myśli, wielu ludzi wyleczyło się bowiem z tej przypadłości.
* Nie akceptuj wymówek, bez względu na to, jak one brzmią. Nie martw się, jeśli osoba zaprzeczy, że ma problemy z jedzeniem i wyrazi żal, że zwierzyła ci się ze swoich problemów. Zamiast tego, wysłuchaj jej.
* Jeśli objawy nie ustępują lub nie masz pewności czy dobrze zdiagnozowałeś chorobę, skontaktuj się z lekarzem.

Powiązane porady

anoreksja
anoreksja
Anoreksja

Podobne porady

Komentarze (3)

* Pola wymagane

Adi
04.04.2016
Ja mam zonę anorektyczkę... Cóż ja podchodzę do tego tematu trochę inaczej a co sie podzialo z nasza wiara... Tylu wspaniałych rodaków mieliśmy tylu czerpali sily a od kogo? Sami zadajcie sobie to pytanie tylko szczerze przed soba a nie przed kims. Ja sam mam noe zaciekawa przeszlosc. I zrozumiałem to co dali mi moii rodacy którzy cieszą sie dniem dzisiejszym. I to przekazuje dalej... To nie takie larwę ale cierpliwość, pokora,i...czy ja będę zyl wiecznie? Tak. Tak mnie wychowano ale kiedyś balem sie o tym mówić bo sie balem. Przestalem sie bać. Bo przecierz nie znam jutra... Dla mnie jest tylko dzis... A gdzie znajdziesz odpowiedzi na swoje pytania?
Rychu
03.05.2012
Wam się tak wszystkim wydaje że anorektyczki mają tak łatwo, że łatwo im zacząć jeść. To dla nich nie jest takie proste. Nie możecie nie możecie ich jeszcze bardziej tym dołować że są jeżeli nie zaczną jeść to umrą. Ja mam 2 przyjaciółki które są anorektyczkami i nie daje im do zrozumienia że one zaraz umrą ONE O TYM WIEDZą.Ja im daję do zrozumienia że będę przynich tak długo ile będą tego potrzebowały nawet jeżeli mają umrzeć:(
eliza
24.10.2011
anoreksja to straszna choroba.Nie mam juz sily na walke z moja corka co mam robic. Ona zaprzecza ze ma zaburzenia a ja widze jak sie marnuje. Co mam robic