domowy tonik do cery trądzikowej

Jak zrobić domowy tonik do cery trądzikowej?

visage - specjalista Tipy.pl
domowy tonik do cery trądzikowej
1 z 4
Dostępne w drogeriach toniki często zawierają składniki, które podrażniają skórę i zaburzają jej naturalną równowagę. Przykładem takich składników są glikol propylenowy, drażniące kwasy o działaniu złuszczającym, alkohol, oleje mineralne, gliceryna, substancje zapachowe i barwniki. Na domiar złego, zakup takich kosmetyków stanowi niemały wydatek. Okazuje się, że możesz uniknąć tych wszystkich nieprzyjemności robiąc domowy tonik, idealnie sprawdzający się w przypadku cery trądzikowej. A potrzebne będą ci zaledwie dwa składniki...
P

3/4 szklanki mocnej zielonej herbaty, 1/4 szklanki octu jabłkowego

1
zielona herbata
Dlaczego zielona herbata?

Zielona herbata ma silne właściwości przeciwzapalne i przeciwutleniające. Regeneruje uszkodzony naskórek i niweluje rumień. Wykazuje również działanie przeciwstarzeniowe. Dodanie zielonej herbaty do toniku pozwoli ci za jednym zamachem pozbyć się niedoskonałości i zmarszczek.
2
ocet jabłkowy
Dlaczego ocet jabłkowy?

Ocet jabłkowy pomaga przywrócić naturalne pH skóry, które jest niezbędne do jej ochrony przed bakteriami będącymi przyczyną trądziku. Żadna terapia przeciwtrądzikowa nie powiedzie się, dopóki nie przywrócimy skórze jej naturalnego odczynu, często zaburzanego przez różnego rodzaju kosmetyki, mydła i detergenty.
3
domowy tonik
Przepis na domowy tonik

Wlej zieloną herbatę i ocet jabłkowy do szklanego słoiczka lub butelki z atomizerem. Dobrze wymieszaj. Stosuj na oczyszczoną skórę tyle razy, ile to konieczne.

Przechowuj tonik w lodówce. Zachowa świeżość przez około 2 tygodnie.
?

Wskazówki
Jeśli chcesz, możesz dodać do toniku inne wzmacniające jego działanie składniki:
* olejek eteryczny z pomarańczy (działa ściągająco, redukuje wydzielanie sebum, stymuluje produkcję kolagenu)
* olejek lawendowy (przeciwbakteryjny, kojący, przeciwzapalny)
* sok z cytryny (działa rozjaśniająco, tonizująco, pomaga zmniejszyć widoczność blizn potrądzikowych).

Strona 1 z 4

Powiązane porady

usuwanie pryszczy
zaczerwienienia na twarzy
Maseczka

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane