badanie krwi

Co mówi o tobie grupa krwi?

ZnachorZnachor - specjalista Tipy.pl
badanie krwi
1 z 5
Krew to krew. Każda składa się z tego samego budulca, a mianowicie czerwonych krwinek. Jednak jest coś, co odróżnia od siebie poszczególne grupy krwi – zestaw antygenów, które znajdują się na powierzchni czerwonych krwinek. Swego czasu popularne było stwierdzenie, że grupa krwi wpływa na nasz charakter. Nie ma jednak naukowego dowodu, który w jednoznaczny sposób by po potwierdzał. Jest jednak dużo badań, które ujawniają, że grupa krwi wpływa na predyspozycje do niektórych chorób. Co zatem mówi o tobie twoja grupa krwi?
1
grupa krwi A
Grupa krwi A

Grupa krwi A ma antygeny A na powierzchni czerwonych krwinek, a przeciwciała B w plazmie krwi. Osoby z tą grupą krwi mogą być dawcami krwi dla posiadaczy grupy A i AB.

Osoby z grupą krwi A są bardziej narażone na podwyższony poziom hormonu stresu (kortyzolu) w organizmie. Wykazują też większe ryzyko zachorowania na raka żołądka (o 20% w porównaniu z grupą 0 i B) oraz choroby serca (o 5% w porównaniu z grupą 0).

Posiadacze tej grupy krwi są także w grupie podwyższonego ryzyka zachorowania na niektóre rodzaje raka trzustki i białaczkę. Są również bardziej podatne na wirusa ospy i malarię. Jest jednak jeden plus – grupa krwi A wydaje się mniej smakować komarom, niż pozostałe grupy krwi.

Choć nie ma na to mocnych dowodów naukowych, osoby z grupą krwi A są z natury szczere, kreatywne, wrażliwe, powściągliwe, cierpliwe i odpowiedzialne.
2
grupa krwi b
Grupa krwi B

W przypadku tej grupy krwi antygeny B znajdują się na powierzchni czerwonych komórek, a przeciwciała A w plazmie krwi. Możesz być dawcą dla osób o grupie krwi B i AB.

Posiadacze grupy krwi B są o 11% bardziej narażeni na choroby serca od osób z grupą krwi 0. Badania przeprowadzone na Harvardzie wykazały, że kobiety o grupie krwi AB lub B są również w grupie podwyższonego ryzyka zachorowania na raka jajników. Grupa B ma jednak swoje zalety: jej posiadacze mają w organizmie aż do 50 tysięcy więcej gatunków przyjaznych bakterii, niż osoby z grupą A lub 0. Oznacza to same plusy.

Jaki jest charakter posiadaczy krwi o grupie B? Uważa się, że są one dumne ze swoich pasji, aktywne, kreatywne i silne. Z drugiej strony mogą być również samolubne, nieodpowiedzialne, pamiętliwe i nieobliczalne.
3
grupa krwi AB
Grupa krwi AB

W przypadku tej grupy krwi zarówno antygeny A, jak i B znajdują się na powierzchni czerwonych krwinek, a żadne przeciwciała nie są obecne w plazmie krwi. Jeśli masz grupę krwi AB możesz być dawcą krwi dla każdego o tej samej grupie.

Uważa się, że osoby z grupą krwi AB są o 23% bardziej narażone na choroby serca od posiadaczy krwi grupy 0. Grupa ta podwaja również prawdopodobieństwo wystąpienia stanu przedrzucawkowego u kobiet w ciąży.

Jedno z badań sugeruje, że osoby z grupą krwi AB są o 82% bardziej narażone na zaburzenia natury poznawczej – szczególnie w obszarze przypominania sobie czegoś, posługiwania się językiem czy koncentracji. Odpowiedzialnym za to uważa się tzw. czynnik krzepnięcia VIII, którego poziom jest ściśle związany z grupą krwi.

Jeśli chodzi o cechy osobowościowe, uważa się, że posiadacze grupy AB są opanowani, spokojni, racjonalni i potrafiący się przystosować. Potrafią być też krytyczni, pamiętliwi, niezdecydowani i nieodpowiedzialni.
4
grupa krwi 0
Grupa krwi 0

Posiadacze grupy krwi 0 nie mają na powierzchni czerwonych krwinek ani antygenów A, ani B, za to oba rodzaje przeciwciał (A i B) znajdują się w plazmie krwi. Grupa 0 Rh+ to najpopularniejszą grupa krwi, 0 Rh- jest zaś najbardziej uniwersalna (tzn. jej właściciele mogą być dawcą krwi dla każdego).

Posiadacze grupy 0 są w grupie zwiększonego ryzyka choroby wrzodowej i zerwania ścięgna Achillesa (tak, to dziwne). Są również bardziej narażone na zachorowanie na cholerę. Dobrą wiadomością jest to, że w przypadku tej grupy krwi mniejsze jest ryzyko zachorowania na raka trzustki i śmierci z powodu malarii. Jednak ten typ krwi przyciąga komary dwukrotnie silniej, niż krew grupy A.

Jeśli chodzi o cechy osobowościowe, osoby o grupie krwi 0 są pewne siebie, zdeterminowane, mają silną wolę i cechuje je intuicja. Niestety mogą być również egoistyczne, wyrafinowane, nieprzewidywalne i być potencjalnymi pracoholikami.
Strona 1 z 5

Powiązane porady

piękna kobieta
seksowny wygląd
ćwiczenia na poprawę wzroku

Podobne porady

Komentarze (28)

* Pola wymagane

basia
09.11.2016
MAm grupe zero i od zawsze uwielbiałam się włóczyc po lasach górach , nowe tereny to cos pięknego , za to nie przepadałam za mięsem , po latach nawet polubiłam wołowine i tatar z jajkiem jednek widok mięsa na moim talerzu to rzadkośc ,Co do jedzenia to wg opisu co moge jeśc to szkodzi mi pieczywo i pszenne i faktycznie po pizzy dostałam kiedyś skrętu żołądka czy jak byłam młodsza ledwo doczołgalam się na pogotowie z bólu , nie mam problemu z trawieniem nawet smażonego pikantnego mięsa z papryką i cebulą gdzie inni wysiadaja, mam za to słaba głowę do picia alkoholu a na drugi dzień czuję się kiepsko .
żenada
27.04.2015
A co z + i -?
vicki
23.04.2015
Czytajmy do konca i pozniej krytykujmy :) "Jeśli masz grupę krwi AB możesz być dawcą krwi dla każdego o tej samej grupie."
PALLAD
20.04.2015
W artykule jest błąd, otóż posiadacze grupy krwi AB mogą być biorcami od każdego, a nie dawcami dla każdego.

Pozdrawiam
PALLAD
Ja
20.04.2015
Błąd! Grupa krwi AB pozwala być biorcą OD każdego, a nie dawcą!
lab
20.04.2015
grupa AB może być dawcą tylko dla AB, bo ludzie z grupą np A mają przeciwciała anty-B a z O anty-A i anty-B, Może ta grupa przyjąć koncentraty krwinek czerwonych (bo pełnej krwi już nikt dzisiaj nie toczy) teoretycznie od każdej grupy bo nie ma przeciwciał ale robi się to tylko gdy brak dawców zgodnych grupowo
To są rozważania teoretyczne bo Jeszcze jest Rh, Kell i innne ważne układy
Radzę autorowu wrócić do książek z liceum, kiedyś tego uczyli
Introwertyczka
20.04.2015
"Niestety mogą być również egoistyczne, wyrafinowane, nieprzewidywalne i być potencjalnymi pracoholikami" - tak, wyrafinowanie to rzeczywiście straszna wada... Jak w ogóle z tym żyć?
burak
20.04.2015
"Jeśli masz grupę krwi AB możesz być dawcą krwi dla każdego." - niestaty nieprawda. Przerazajaca nierzetelnosc, czy bezmyslne powielanie materialow z innych zrodel?
serio
20.04.2015
"Jeśli masz grupę krwi AB możesz być dawcą krwi dla każdego." - co za idiota to pisze? Czy Wy w ogóle czytacie to co napiszecie?
monia
20.04.2015
A dlaczego moj maz z grupa krwi 0 nienawidzi sprzatania myje gary od czasu do czasu bo pracuje