twarz owalna

Jak rozpoznać kształt twarzy?

visage - specjalista Tipy.pl
twarz owalna
1 z 8

Kształt twarzy ma bardzo duże znaczenie. Od niego zależy, w jakiej fryzurze będzie ci najlepiej, jakie powinnaś nosić okulary, jaką biżuterię czy kapelusz wybrać. Chińczycy wierzą nawet, że jest to wyznacznik naszego charakteru. Jak się jednak okazuje, ustalenie kształtu swojej twarzy wcale nie jest łatwe. Pomoże ci w tym ilustrowany przewodnik zamieszczony poniżej. Dowiesz się z niego, jak ustalić kształt twarzy w oparciu o swoje zdjęcie.

1
twarz okrągła

Wybierz zdjęcie, na którym widać twoją twarz „en face” (selfie nada się do tego idealnie). Zaznacz na nim sześć punktów: dwa na wysokości czoła w pobliżu jego zewnętrznych krawędzi, kolejne dwa na wysokości kości policzkowych, a ostatnie po obu stronach żuchwy. Popatrz na kształt, który tworzą punkty. Do którego z poniższych opisów pasuje najlepiej? Twarz okrągła Szerokość i wysokość twarzy wyznaczona jako odległość między odpowiednimi punktami są niemalże równe. Punkty na wysokości kości policzkowych znajdują się najdalej od siebie. Blisko siebie znajdują się punkty na czole i wzdłuż linii żuchwy. Sama twarz jest pełna, zaokrąglona, bez żadnych wyraźnych kątów.

2
twarz owalna

Twarz owalna Twarz owalna jest dłuższa niż szersza. Najdalej względem siebie są oddalone punkty na policzkach. Odległości między punktami znajdującymi się na wysokości czoła oraz tymi znajdującymi się wzdłuż żuchwy są niemalże równe.

3
twarz trójkątna

Twarz trójkątna Punkty na wysokości policzków oraz wzdłuż żuchwy są bardziej oddalone od siebie, niż te na linii czoła. Najdalej od siebie znajdują się punkty na linii żuchwy, a najbliżej te wzdłuż czoła.

4
art/2015/22074_142030_big.jpg

Twarz w kształcie serca (odwrócony trójkąt) Ten typ twarzy jest węższy w okolicach brody, a szerszy wzdłuż czoła. Punkty zaznaczone na zdjęciu są coraz bardziej odległe w miarę przesuwania się ku górze – najdalej znajdują się punkty na linii czoła. Kości policzkowe są wysoko.

5
art/2015/22074_142031_big.jpg

Twarz diamentowa Jest podobna do twarzy owalnej, ale punkty wzdłuż czoła i żuchwy znajdują się bliżej siebie. Czoło i broda są węższe, niż w przypadku twarzy owalnej, co sprawia, że twarz diamentowa jest bardziej "kanciasta".

6
art/2015/22074_142032_big.jpg

Twarz kwadratowa Odległości pomiędzy wszystkimi trzema parami punktów są niemalże jednakowe. Szerokość i wysokość twarzy są w przybliżeniu równe. Linia żuchwy jest kwadratowa lub kanciasta.

7
art/2015/22074_142033_big.jpg

Twarz podłużna Odległości pomiędzy trzema parami punktów są w miarę równe, jednak ten typ twarzy jest dłuższy niż szerszy (w przeciwieństwie do opisywanej w kroku poprzednim twarzy kwadratowej).

Strona 1 z 8

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (3)

* Pola wymagane

Maryśka
15.04.2015
E tam, wystarczy stanąć przed lustrem, obrysować twarz szminką i już. a nie bawić się w jakieś punkty.
oRkA
14.04.2015
Owalne twarze są najładniejsze dla kobiet. Tylko co mi po tej wiedzy?
jotka
14.04.2015
Na podstawie opisu określiłam kształt twarzy i co dalej z doborem fryzury i okularów?