bombka z papieru

Jak zrobić elegancką bombkę z papieru?

KatarzynaRKatarzynaR - specjalista Tipy.pl
bombka z papieru
1 z 7
Ozdabianie choinki papierowymi dekoracjami i bombkami należy do tradycji. Robienie ozdób sprawia mnóstwo przyjemności całej rodzinie a choinka wygląda niepowtarzalnie. Jeśli chcesz w tym roku zaoszczędzić i wykazać się kreatywnością proponuję wykonanie poniższych bombek. Użyj eleganckiego papieru do pakowania prezentów, a ozdoby te będą pasować nawet do najbardziej wyszukanego wnętrza.
P

papier do pakowania prezentów i tektura lub karton dekoracyjny (do kupienia tutaj), klej, cyrkiel, ołówek

1
ozdoby papierowe na choinkę 1
Najpierw wykonaj wzór na tekturze. Narysuj na niej za pomocą cyrkla (lub szklanki) okrąg i wytnij.
2
ozdoby papierowe na choinkę 2
W okręgu narysuj trójkąt równoboczny. Dzięki niemu ustalisz 3 punkty oddalone od siebie w takiej samej odległości.
3
ozdoby papierowe na choinkę 3
Zrób zagięcia wzdłuż linii (możesz pomóc sobie linijką). Za pomocą wzoru z tektury wykonaj podobne okręgi na papierze dekoracyjnym. Przyłóż tekturowy okrąg, przerysuj, następnie zagnij boki i znów przerysuj. Potrzebujesz w sumie 20 okręgów.
4
ozdoby papierowe na choinkę 4
Teraz należy sklejać ze sobą zagięcia poszczególnych okręgów. Obok przedstawiony jest schemat (kliknij na zdjęcie aby powiększyć).
5
ozdoby papierowe na choinkę 5
Zanim skleisz ostatnią część przyczep do papierowej banki spinacz (wcześniej go oczywiście rozprostuj). Spinacze są wspaniałe do robienia wszelkich zawieszek do ozdób choinkowych. Aby ładnie wykończyć papierową bombkę na spinacz nawlecz kolorowy koralik.
6
ozdoby papierowe na choinkę 6
Po wykonaniu bombki miejsce zgięć możesz również przeszyć nitką. Będzie to dodatkowe wzmocnienie które dodaje nowego uroku papierowej bombce.
Strona 1 z 7

Powiązane porady

kula śnieżna
Słomkowa gwiazda

Podobne porady

Komentarze (8)

* Pola wymagane

olka
02.12.2014
Chcialabym sie zapytac jak skleic to co jest w zadaniu 4 nie wiem jak to skleic. Prosilabym albo o wiecej zdjec albo o pisane wytlumaczenie . Plis ladna ta bombka i chce ja zrobic ;)
kaskatarzyna
26.11.2013
Piękne, niesamowity efekt.....
Lena
30.12.2012
Taką bombkę można zrobić z jednej kartki formatu A 4. Najpierw trzeba zrobić szablon koła o średnicy 5 cm i odpowiedni trójkąt. Można uprościć sobie robotę i przy krótszym boku kartki narysować z szablonu 4 kółka. Potem kartkę zginamy 5 razy i wycinamy równocześnie po 5 kółek.Na każdym wyciętym kółku szydełkiem lub niepiszącym już długopisem obrysowujemy szablon trójkąta - to ułatwi nam zaginanie boków. Potem sklejamy. W miejscu łączenia trójkątów można klejem Magik lub z pistoletu przykleić koralik ( np. z łańcuszka choinkowego). Potrzebna 11 koralików, bo w 12 miejscu łączenia trójkątów przyklejamy od środka kolorową tasiemkę.
lori66534
20.12.2012
Wczoraj robiłam taką bombeczkę niestety z białego koloru tak jakby coś żeby nie żałować tego kolorowego jakby nie udało się zrobić ale udało się i efekt jest na prawdę niesamowity. teraz planuję właśnie zrobić z ozdobnego papieru.
zuzanka
11.12.2011
pracochłonne !!!!!!!!!!!
agalil
29.11.2011
Śliczne
Iwona
29.11.2011
W zeszłym roku robiłam ją z synem na konkurs i...wygrała.
DJBL3ND
24.11.2011
zajebiście dużo roboty macie coś mniej pracochłonnego !