pisanki żółwie ninja

Jak zrobić pisanki - wojownicze żółwie ninja?

prozaczek - specjalista Tipy.pl
Pamiętacie kultową w latach dziewięćdziesiątych kreskówkę o wojowniczych żółwiach ninja? Odważni bohaterowie, noszący imiona renesansowych malarzy: Leonardo, Michael Angelo, Donatello i Raphael z miejsca podbili serca młodych telewidzów na całym świecie. Jeśli ty lub twoje dziecko też jesteście ich fanami, koniecznie zaproście ich do swojego wielkanocnego stołu. W jaki sposób? Wystarczy zrobić pisanki przedstawiające czwórkę dzielnych żółwi. Instrukcję krok po kroku znajdziesz w dalszej części artykułu.
P

zielony barwnik spożywczy, 1 łyżka octu + ½ szklanki wody o temperaturze pokojowej (proporcje na jednego żółwia), wstążki w kolorach pomarańczowym, fioletowym, czerwonym i niebieskim, plastikowe oczy ruchome (możesz je zrobić w domu, instrukcja tutaj), klej, pastikowe kubeczki

1
Do kubeczka wlej ocet, następnie rozpuść w nim tabletkę z barwnikiem, a na koniec dodaj do niego wodę w temperaturze pokojowej. Pozostaw jajko w kubeczku na ok. 10 minut. W przypadku, gdy korzystasz z innych barwników, postępuj zgodnie z instrukcją na opakowaniu.
2
Po upływie ok. 10 minut wyjmij jajko z kubeczka i pozostaw do całkowitego wyschnięcia.
3
Wokół jajka przyklej wstążkę w wybranym kolorze. Następnie przymocuj do niej parę oczu. W ten sam sposób postępuj z pozostałymi żółwimi pisankami. I już możecie cieszyć się wojowniczymi żółwiami ninja w wersji wielkanocnej!

Powiązane porady

Pisanka - technika bibuły
pisanki marmurkowe
pisanki ozdobione gumą pasmanteryjną

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane